Takakontin tuuletus.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Takakontin tuuletus.
Tere,
Aattelin mennä tuonne pihalle töllöttämään tuota 123:n takaloosteria, on aika kuurassa se luukku sisäpuolelta.
Onko siellä mitään tuuletusröörejä takana jotta kosteus pääsisi sieltä poiskin, siis pohjan vedenpoistoaukkojen lisäksi vai porraanko rekisterikilven taakse pikku röörit ?
-Risto
Edittiä: Eiku emmina taida kehdata rekisterikilven taakse mittään porata mutta jos vaikka rekisterikilven valon tienoille...
Edittiä2: Kävin jo tuossa roppaamassa noita poistoröörejä, olivatten ihan kunnossa, toinen oli vähän rutussa ja ottiin sen pois sekä laittoin takaisin suorassa. Positiivistä oli huomata että takakontin sivusuojien alla oli viljelty kotelosuojaa/öljyä ahkerasti, nyt on kädet paskaset mutta oli se pelti tervettä siellä
Aattelin mennä tuonne pihalle töllöttämään tuota 123:n takaloosteria, on aika kuurassa se luukku sisäpuolelta.
Onko siellä mitään tuuletusröörejä takana jotta kosteus pääsisi sieltä poiskin, siis pohjan vedenpoistoaukkojen lisäksi vai porraanko rekisterikilven taakse pikku röörit ?
-Risto
Edittiä: Eiku emmina taida kehdata rekisterikilven taakse mittään porata mutta jos vaikka rekisterikilven valon tienoille...
Edittiä2: Kävin jo tuossa roppaamassa noita poistoröörejä, olivatten ihan kunnossa, toinen oli vähän rutussa ja ottiin sen pois sekä laittoin takaisin suorassa. Positiivistä oli huomata että takakontin sivusuojien alla oli viljelty kotelosuojaa/öljyä ahkerasti, nyt on kädet paskaset mutta oli se pelti tervettä siellä
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Heittäisin senverran kapulaa porakoneen rattaisiin, että kannattaa ehkä samalla miettiä minkälaisen takaiskuventtiilin värkkää siihen lisätuuletukseen, se kun meleko monasti noissa sedanin takaluukuissa käy mukava alipaine (ajossa) ja jos siihen persustaan tempaisee kunnon röörin, vetää se konttiin kaikki mitä auton perässä kiviä pienempiä lentää
Ennemmin suosittelisin panostamaan ohjaamon "hukkalämmön" ja puhaltimella tuodun ilman viemistä jotenkin hallitusti sinne takaluukkuun...jos siellä takaluukussa kerran on jo tehtaan toimesta ne poistokidukset! Olisi jo valmiiksi lämmintä ja suht kuivaa kosteillakin keleillä, kun taas tuo kolean ja kostean kelin ilmaston tuominen imusta takaluukkuun, ei sitä ainakaan kuivattaisi.....
Noh, kuhan höpäjän aikani kuluksi.....
ps. ja edit. W638 vitossa viedään ohjaamon ilma korin takaosasta ulos, eli koko auton läpi ja "sikaosasto" pysyy huomattavasti ja sanoisin jopa täysin kuivana, kun taas esim. joku saman ikäluokan ducato hikoaa kokoajan ihan perhanasti, kun ohjaamon ilma viedäänkin jo etuovista ulos, jolloin sikaosastolle ei mene mitään....
Ennemmin suosittelisin panostamaan ohjaamon "hukkalämmön" ja puhaltimella tuodun ilman viemistä jotenkin hallitusti sinne takaluukkuun...jos siellä takaluukussa kerran on jo tehtaan toimesta ne poistokidukset! Olisi jo valmiiksi lämmintä ja suht kuivaa kosteillakin keleillä, kun taas tuo kolean ja kostean kelin ilmaston tuominen imusta takaluukkuun, ei sitä ainakaan kuivattaisi.....
Noh, kuhan höpäjän aikani kuluksi.....
ps. ja edit. W638 vitossa viedään ohjaamon ilma korin takaosasta ulos, eli koko auton läpi ja "sikaosasto" pysyy huomattavasti ja sanoisin jopa täysin kuivana, kun taas esim. joku saman ikäluokan ducato hikoaa kokoajan ihan perhanasti, kun ohjaamon ilma viedäänkin jo etuovista ulos, jolloin sikaosastolle ei mene mitään....
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
No nyt aletaan olla lähellä täydellisyyttä tuon dealerin lisäyksen jälkeen Eli mahdollistetaan ohjaamon ilman pääsy peräkontiin vaikka ihan hattuhyllyn läpi ja hönkäistään takaluukusta ulos parhaaksi katsomasta paikasta, vaikka just hyvällä tietokonetuulettimella (en henk.koht. Oikein vakuuttunut niiden tehon riittävyydestä) mutta esim. bilteman venekäyttöön tarkoitettu konehuonetuuletin helppo kiinnittää, riittävän tehokas ja onpa vielä kipinäsuojattu
Olikos se niin että w123:ssa ohjaamon ilma tulee ulos C-pilarista, joten takaluukkua ei tosiaan tuuleteta mitenkään, niinkuin w124:ssa?
Olikos se niin että w123:ssa ohjaamon ilma tulee ulos C-pilarista, joten takaluukkua ei tosiaan tuuleteta mitenkään, niinkuin w124:ssa?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...