Korin tuenta korjaus hitsauksissa?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Korin tuenta korjaus hitsauksissa?

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Kävin näyttämässä papan vanhaa w123:sta katsastus insinöörille rekisterikilpien toivossa, mutta kuonahakun tuomio oli tyrmistyttävä. Kori näyttää ihan ryhdikkäältä, mutta kynnykset, takaylitykset ja takasisälokasuojien alapäät ovat pahasti korruptoituneet. Moni varmaan paalaisi auton, mutta itselläni on aije parsia auto vielä kuntoon ja kyselisin hieman vinkkejä kynnyksien korjaus palojen hitsaukseen. Mitä alustavia toimenpiteitä kannattaa tehdä että kori säilyisi jotakuinkin kuosissa?

Aikomus oli nostaa aitoa kenoon hitsausta varten käytostä poistettuja peltivanteista ketjun kautta trukilla. väännättääköhän liika pahasti??

Pitääköhän sisusta purkaa, ovet poistaa ja etulokasuojat ym. vinkit ovat tervetulleita.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Re: Korin tuenta korjaus hitsauksissa?

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Heikki H. kirjoitti:Pitääköhän sisusta purkaa, ovet poistaa ja etulokasuojat ym.
Kyllähän se vois työtä helepottaa.
Otat jakkarat pois ja laattiamaton rullalle, näjet paremmin mistä syttyy palamaan.
Samalla hyvä kopistella sitä lattiaakin samalla.
Kynnyskotelothan taitaa jatkua sinne etuloksun alle, joten loksut pois tarpeen mukaan.
Pro HVM
IP
Viestit: 19
Liittynyt: 10.1.2006 10:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja IP »

Yksi vaihtoehto voisi kans olla, että ruuvaa ovet irti autosta ja hitsaa oviaukkoihin jotkut väliaikaiset vahvikkeet vähän samaan tyyliin kuin turvakaaret kilpa-autoissa.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

No eihän se ny oo aivan vetelä auto vaikka siinä kynnyksiä ei oliskaan.Kori vois sellaases tilantees taipua jos sillä ajettaas,mutta en kyllä usko että paikallansa olles on mitään pelkoa tästä muodon muutoksesta.

Kalajoella joku 4-ovinen bimmerikin kesti taipumatta vaikka oli katolle heitetty vesilintua.Hullut vielä ilmeesesti yleisillä teillä ajoivat... :shock: :shock:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3629
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Ota ovet suosiolla irti, ja hitsaa ristiin oviaukkoon jotkut putket tms. Tee se ennenkuin nostat autoa mistään kulmasta. Ja jos joudut nostamaan, nosta kaikki ovet kiinni. :idea:

Se auton kori on yllättävän vetelä jos kynnyskotelo ei ole kantavassa kunnossa. :shock: Vältyt paljolta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

JuMu S kirjoitti: Se auton kori on yllättävän vetelä jos kynnyskotelo ei ole kantavassa kunnossa. :shock: Vältyt paljolta.
Miten niin muka vetelä? :shock: Tiputettiin joskus pystäristä taka-akselisto pois ja hitsattiin sen alle hehtaari peltiä. Akselisto paikalleen :arrow: takaovet on noin 5cm liian isot reikiinsä. :lol:

Serkkupoika se vaan korjali vielä senkin. :shock:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Koriin tuenta käynnissä ohessa:
Kuva

Kai se korin ristiinvääntö on pahinta myrkkyä, periaatteessa jos saisi tuettua tasalleen, niin pakko kait ei olisi tukia hizzailla. Vaan vaatii ehken enemmän pikkutarkkuutta kuin jos tosiaan pistelee jokusen hk-putkenpätkän tuiksi. Vaan voihan väärällä tuennallakin saada korin hitsattua epämuotoon :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Lisää esimerkkejä:

Hilux joku -86

Lava irti ja runkoa hitsaamaan siitä hytin takaa>> runko notkolla ylöspäin ja näitä on näkynyt tienpäällä muitakin. :roll:
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Kiitokset tiedoista. Saa nyt nähdä mitä tuon lahokkaan kanssa tekisi, kun meinaa aika loppua. Taidan jättää homman isämiehen hoidettavaksi, koska itselläni on ensiviikolla asioita hoidettavana helsinkissä ja siitä seuraavalla alakaakin jo työt uudessa paikassa.

Vai pitääskö pyytää että käviskös jos tuliskin vasta elokuussa, kun pitää mersua ruuvata ja vielä jos sais sen lokakuun förskottia peltiosia ja mik lankaa varten.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

No miksei jonkun rungollisen voi saadakkin kieroon.Siinä ei oo tätä monimuotoisuutta korissa kuten normaalissa itsekantavassa.Kaikki corollathan pitäisi olla kierossa kun mikkä kun kynnykset on ruostuneet pois aika päiviä sitten ja tilalla on pakkelia tai parhaassa tapauksessa nurkista hepattu pelli jonka päälle tasoitettu pakkelia.

En ny tietty suosittele nostamaan yhdestä nurkasta ja sitten kemppaamaan vaan molemmat renkaat samalle tasolle ja sitten hips hips...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Meihemi
Viestit: 113
Liittynyt: 19.11.2006 0:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa purkaa koko sisusta jos on sellasia paikkoja joita täytyy hitsata auton sisältä tai pohjasta, helposti sisusta palaa pilalle kun joku suurempi kipinä lentää sinne.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 kori”