No niin, päästiinhän sitä bongaamaan vähän korroosiota omastakin satakakskolmesta.
Eilen autoa pestessä huomasin, että kuskinpuoleinen takapuskurin päätykappale antaa peräksi. Otin vähän tukevammin kiinni ja sehän irtosi koko osa. Syy tapahtuneeseen: kiinnikepeltilätkä on aivan pitsiä
Koetan leikata tai leikkauttaa uuden kohta. Mutta meneekös se marssijärjestys niin, että ensin isketään peltilätkä kiinni siihen pultinpäähän joka korista sojottaa ja sitten mutteri ulkopuolelle ja sitten kumiosa pujotellaan pellin päälle kuin...no, tehdän tiedätte, tuota noin...
??
Ihmettä, toisella puolella kiinnitys on jämpti ja ehyt kuin mikäkin.
PS. TUleeko päädynkiinnityspellin toinen pää sitten ikään kuin puskurin "sisään"
takapuskurin päädyn kiinnitys?
takapuskurin päädyn kiinnitys?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Itse hommasin pari vuotta sitten uudet lätkät. Olivat keltapassivoituja, mutta vielä laitoin senkin päälle maalia. Pitäisi kestää. Itse olen tehnyt niin, että ensin laittaa sen pultin siihen peltilätkään. Sitten pujottaa sen peltilätkän siihen puskurin päätykumiin kiinni. Sitten painaa osakokonaisuuden puskurin päätyyn kiinni ja ruuvaa mutterin ja prikan sisäpuolelle.
Jos noita päätykumeja aiot uusia niin kannattaa ostaa suosiolla Veholta. Ostin KL-Varaosilta ja olivat sellaiset, että ei oikein voinut käyttää. Ihmeen pehmeää ja ohutta oli se kumi ja se peltilätkä ei pysynyt siinä. Ostin sitten veholta uudet ja olivat tosi hyvät. Nuo lätkät ostin KL-varaosilta ja olivat hyvät.
Se tuo kuskinpuoli on aina kovemmalle rasitukselle joutuva. Se on tullut huomattua. Jos olisi toisen kätinen liikenne niin tilanne olisi päinvastainen.
Jos noita päätykumeja aiot uusia niin kannattaa ostaa suosiolla Veholta. Ostin KL-Varaosilta ja olivat sellaiset, että ei oikein voinut käyttää. Ihmeen pehmeää ja ohutta oli se kumi ja se peltilätkä ei pysynyt siinä. Ostin sitten veholta uudet ja olivat tosi hyvät. Nuo lätkät ostin KL-varaosilta ja olivat hyvät.
Se tuo kuskinpuoli on aina kovemmalle rasitukselle joutuva. Se on tullut huomattua. Jos olisi toisen kätinen liikenne niin tilanne olisi päinvastainen.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Vaatii vähän gynekologin käsiä kyllä ehkä..Heavy kirjoitti:Itse hommasin pari vuotta sitten uudet lätkät. Olivat keltapassivoituja, mutta vielä laitoin senkin päälle maalia. Pitäisi kestää. Itse olen tehnyt niin, että ensin laittaa sen pultin siihen peltilätkään. Sitten pujottaa sen peltilätkän siihen puskurin päätykumiin kiinni. Sitten painaa osakokonaisuuden puskurin päätyyn kiinni ja ruuvaa mutterin ja prikan sisäpuolelle.
No need, kumiosa on hienossa kunnossa, pelti vaan murentunut alta pois.Jos noita päätykumeja aiot uusia niin kannattaa ostaa suosiolla Veholta. Ostin KL-Varaosilta ja olivat sellaiset, että ei oikein voinut käyttää. Ihmeen pehmeää ja ohutta oli se kumi ja se peltilätkä ei pysynyt siinä. Ostin sitten veholta uudet ja olivat tosi hyvät. Nuo lätkät ostin KL-varaosilta ja olivat hyvät.
Turun Merteilissä olikin hyllyssä tarvittava lätkä hintaan 9e. Vielä kun ehtisi sen sieltä hakea...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Näin minäkin olen sen tehnyt. Aika helppo homma.Heavy kirjoitti:Itse olen tehnyt niin, että ensin laittaa sen pultin siihen peltilätkään. Sitten pujottaa sen peltilätkän siihen puskurin päätykumiin kiinni. Sitten painaa osakokonaisuuden puskurin päätyyn kiinni ja ruuvaa mutterin ja prikan sisäpuolelle.