W123 takakelkan romppeiden uusiminen.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

W123 takakelkan romppeiden uusiminen.

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Elikkäs olisi tuollainen projekti edessä, kaikki väljä perästä uusitaan samalla kun vaihdan pidemmän perävälityksen tuohon W123:seen. Miten on, onko joku tehnyt tuota ja onko siellä sellaisia kohtia/osia joita joutuu koneistamaan tai käyttämään erikoisvälineitä. Hieman tietoja siis hakusessa, ennenkuin ruvetaan hommiin. Ilmeisesti hommassa pitäisi auto ja perä saada varsin ylös jotta proseduuri olisi helpompi suorittaa.. Vinkkejä kehiin. :wink:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No itselle ei ole tullut takakelkan kanssa pidemmälle meneviä operaatioita kuin niiden limppujen vaihto. Rakenne on pitkälti sama myös 126:ssa, joten sen verran kokemusperäistä tietoa on, notta: erikoistyökaluja :lol: vanhojen kumilimppujen poistossa tarvittiin. Ne olivat sen verran tiukasti sittaantuneet sijoilleen, että ne piti poltella//hakata/halkoa pois lähes palasina. Kalut voi sitten valita tarpeen mukaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ota koko kelkka alas niin työskentely perän kans on paljon helpompaa.Jos akselin seutuvilla on hitsattavaa niin ne kannattaa hoitaa samalla.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mites tuo perä on helpointa vaihtaa? Lähteekö vetoakselit helposti irti perästä? Jekkujippoja? Maantieperä, 3.46:nen pitäsi laittaa paikoilleen.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Perä esim. koukusta ilimaan, sitte peräöljyt poikkeen, perän takakansi auki, sieltä muistaakseni tasauspyörästön (toisella puolen lautaspyörän) välistä pystyy erottamaan semmosen sokan, joka otetaan poikkeen, sitte kiskastaan vetoakseli irki sieltä päästä. Sitte kartaani irti, ja perän pultit jotka on kiinni rungossa, avataan ja perä tippuu.
Ne sokat on inhottavat. Muuten aika simppeli homma. :)

Sitte jos vetoakseli pittää ottaa pois niin: navan keskeltä pultti auki, leka esiin ja tappi napaan vetarin päähän ja PUM! vetoakseli on irki navasta.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ok, kiitän tiedoista! :D
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”