Vaihteet vaihtuu miten sattuu

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Vaihteet vaihtuu miten sattuu

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Oli vaihdekeppi missä asennossa vain, niin kaasupohjassa liikkeellelähtiessä lähtee ykkösellä. Hyvä, niin pitääkin. Mutta kun kierrostenrajotin hak-hak-hak-hakkaa niin pitkään kunnes nostaa kaasua ja sitten vasta aski älyää vaihtaa kakkosta. No onneksi vahinko otetaan kolmoselle ja neloselle vaihtaessa takaisin, ne menee noin 1000rpm liian aikaisin päälle, eli siinä 5500rpm tienoilla.

Osakaasulla vaihtaa niin kuin pitää, suunnilleen 3000-4500rpm kohdalla, riippuen kaasusta.

Yksi vaihtoehto olisi säätää tanko sen verran pitkäksi että kakkonen vaihtuu sopivassa kohtaa ja sitten pitäisi pykältää kepillä loput vaihteet, mutta ei sekään kivaa ole. Menee automaatista ilo kokonaan. :?

Eli mitenkäs tuon saisi vaihtamaan kaasu pohjassa kaikki vaihteet 6649rpm kierroksilla? Ei kotikonstein mitenkään, arvaan ma. :?


Ai niin, se lootan paineruuvikin on edelleen hukassa, liekö jossain öljysorakerroksen alla... :shock:
En ole pitkään aikaan etsinytkään, eikös se ole lootan takaosassa repsikan puoleisella sivulla? :roll:

Nii, ja auto on edelleen W123 280E ja loota tais olla 722.1 vai mikälie... Vm. '78 W116:sta lähtöisin.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

:supersad:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joo,sama vika miullakin.Kun vettää sen kepin kakkoselle,kun ei saa pienemmällekkää,ni meinaa pittää liia pitkää ykkösellä :shock: .
Tää oire tuli,kun vaihettiin mynä-pumppu,ei se mitenkään haittaa.
Onha siul kans dieseli :?: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei oo tiisseli vaan 280E pensa, pikkuisen vakiota piukeemmilla sisuskaluilla. Loota on semmosen koneen perässä ollut alunperinkin (se on tosin kaasarimallista, jos sillä jotain väliä on).
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulla vetää 2-asennossa vajaalla kaasulla vaikka tuomiopäivään saakka ykkösellä mutta reilummalla kaasulla vaihtaa kiltisti kakkoselle :roll: No, oliko tästäkään nyt mitään apua mutta tulipahan sanottua :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Itellä tuo ei ennen pitänyt ykköstä päällä kuin hetken,muutos johtunee siitä pumpun luona olevasta modulaattorista,on vissiin vähän asento muuttunut.
Muutenkin vaihdot niin napakat,löysäsin kierroksen paineita laatikon kupeesta :shock: ,aina tähän asti luistaminen ollut ongelma-painetta lissää.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”