Voimansiirto paukuttaa???

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
hammart
Viestit: 106
Liittynyt: 08.11.2006 17:50
Paikkakunta: Mikkeli

Voimansiirto paukuttaa???

Viesti Kirjoittaja hammart »

Joo ostin tossa w123 farkun sunnuntaina. 300D ja automaagi-loora.

Ajelin Hesasta Mikkeliinpäin..pikkuhiljaa ku ölpät vetristyi perä alkoi ulista tai sit se kuuluu jostai laakerista/vetarista. Se ei kuullosta perän ulinalta vaan vähän erilaiselta.
Mäntsälän Shellin kohdal alkoi kuulua kumisevaa paukutusta, iha ku joku kard.tukilaakeri tms. olis paskana. Tukilaakeria en tien päällä päässy kokeilee, mut kuskinpuolen vetarin päästä ilmeisesti puuttuu sokka, ku se heiluu 2-3cm kädellä löysästi vetämällä ees taas. Holtitonta väljyyttä ei näyttänyt olevan tai mitää pultteja suuremmin löysällä.

Sit ajelin taas Lahteen asti..taas alkoi paukutus kuulua (Hennalan Shellin kohalla)..sit ajoin varovasti kaverin luo..ei kuulunut taas sit mitää..Perässä oli öljyä ja hyvän väristäkin, vaikka perä oli alaalta hieman märkä.

Kardaania en päässy tarkastelee, pitäis päästä kotitallis ponnille tai sit jossai nosturille..toi vetari nyt on hieman epäilyttävä..voiskos tuo murros pitää tollaista pauketta sit mukamas, jos siel pyörii se sokka välissä tms.
tai ku sitäkään ei tiedä kumman pään sokka siel seikkailee..

kokeilin kädellä niin vetarien peränpuoleiset murrokset oli kädenlämpöiset, mutta ulkopäät taas ei..silloin en ollu viel kurkannut perään et onko siel ölppää, mut olihan sitä..

Sit ajoin Mikkeliin..ei kuulunut ton jostai takaa kuuluvan jolinan lisäksi mitään muita ääniä..eikä paukutuksia..

siis missä vika?

motonetissä ei näyttänyt olevan vetareita..
kl-varaosassa oli ja hinta oli mukavat 322euroa..

voisin olla kiinnostunut hyvistä käytetyistä jos semmoisia mistään saa..?
Vaihtuva merkkikavalkaadi, tällä hetkellä VW T3 Caravelle x3
Avatar
PTracing
Viestit: 479
Liittynyt: 22.1.2008 17:11

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Itellä kuulu alkusyksystä kans naputusta, epäilin vetaria, mutta seuraavana päivänä perä räjähti kunnolla kiihdytyksessä. Meni melkein kaikki hampaat poikki siitä "ruuvista" tai mikä se nyt onkaan joka pyörittää sitä isointa ratasta. :lol: No tuskimpa vakio 300D :ssä näin tulee käymään, mutta vetari voi kyllä olla syyllinen ääneen, jos öljyt on päässyt nivelestä karkaamaan. Ei muuta kun kumi auki ja tuubi kunnon vaseliinia niveleen niin ääni loppuu!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kannattaa varmaankin laittaa se sokka paikalleen sinne perän sisään millä se akseli on kiinni perässä :roll: siinä sisimmässä nivelessä ei sais olla oikeistaan yhtään päittäisvälystä :wink:
Avatar
hammart
Viestit: 106
Liittynyt: 08.11.2006 17:50
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja hammart »

niin no...ko.vetarin ulommainen murroksen kumi on kyl paskana..joten vasukat voi olla jossakin muualla ku pitäis..tosin se kumi näyttäis olevan ollu rikki jo jonkun aikaa.. :roll:

Joo ku se naputus ei oo koko ajan vaan satunnaisesti..eikä sil on merkitystä kui kovaa/hiljaa ajaa..
vois melkein ponnilla avata perän kopan ja kattoo ketä siel asuu ja onko metallihilua öljyn seassa..ja vaihtaa uudet ölpät sinne..
Vaihtuva merkkikavalkaadi, tällä hetkellä VW T3 Caravelle x3
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

hammart kirjoitti:niin no...ko.vetarin ulommainen murroksen kumi on kyl paskana..joten vasukat voi olla jossakin muualla ku pitäis..tosin se kumi näyttäis olevan ollu rikki jo jonkun aikaa.. :roll:

Joo ku se naputus ei oo koko ajan vaan satunnaisesti..eikä sil on merkitystä kui kovaa/hiljaa ajaa..
vois melkein ponnilla avata perän kopan ja kattoo ketä siel asuu ja onko metallihilua öljyn seassa..ja vaihtaa uudet ölpät sinne..
kannattaa kattoo samalla sattusko löytymään niitä lukitusrenkaan palasia :wink:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Mulla olis Heinolassa pari vetaria purettuna, jos tarviit niin tuu hakemaan.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
hammart
Viestit: 106
Liittynyt: 08.11.2006 17:50
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja hammart »

joo, täytyy tossa ku kerkee kurkkia hiukka sinne enne ku suurempia alkaa purkamaan..voisin sulta irtovetarin kyl hyvinkin mieluusti hakea varalle..
Vaihtuva merkkikavalkaadi, tällä hetkellä VW T3 Caravelle x3
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ne on siis purettuna= nivelet auki
Mutta jos tarviit keppejä tai niveliä niin noi joutaa kyllä.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

teppo21 kirjoitti:Ne on siis purettuna= nivelet auki
Mutta jos tarviit keppejä tai niveliä niin noi joutaa kyllä.
onkos sulla niissä akseleissa ne "kolmihaarat" vielä paikallaan :roll:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Jos oikeen muistan niin on.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”