lukko perän hitsaus??

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
herra4
Viestit: 31
Liittynyt: 27.4.2008 12:57
Paikkakunta: Oulainen

lukko perän hitsaus??

Viesti Kirjoittaja herra4 »

onko kukaan tehny hitsilukkoa w123?? mikkä hammspyörät hitsataan jumiin? 8)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

No ne tasauspyörästön rattaathan siitä keskeltä räitään jumiin. Tuommonen perä ei sitten ole kadulla laillinen, turvallinen eikä ajokelpoinen ja käy vetoakseleiden, -nivelien ja renkaiden yms. kestoiän päälle pahasti. En suosittele. :? Peltoautoonhan se kyllä käy kuin nenä p*llyyn. :wink:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

perän hitsaaminenhan on varma keino saaha koko takapää paskaks :roll:
suorastaan hölmö temppu :idea:
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Vetarien poorit korkkas työkaverin autossa ensimmäisenä.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

joo ei missää nimessä hitsiä perään,neki valehtelee jos kehuvat autoosa perän hitsauksen jälkeen,joku einarinaikune tojo koro jolla pellol liejus sutataa ni siinä menee mut ei katuautos :amis_selittaa:
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ne neljä pikkuratasta hitsataan sieltä keskeltä yhteen.

http://ter0.1g.fi/kuvat/works/ep%E4m%E4 ... jpg/medium

Ei sinne tosin tarvi noin mahotonta limppiä hitsata, riittää ihan normaali sauma. Parempaa kuvaa vaan ei nyt löytynyt.

Ohan se mahoton ajettava, normaaliajossa puskee niin p*rkeleesti. Tiukasti kääntyessä renkaat pomppii ja paikat hajoaa. Mutta luistossa on kiva viedä, siihen se sopii. :D
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
herra4
Viestit: 31
Liittynyt: 27.4.2008 12:57
Paikkakunta: Oulainen

..

Viesti Kirjoittaja herra4 »

taitaa kyllä olla viisain ostaa kokonaan uus perä....
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sivonen kirjoitti:Ne neljä pikkuratasta hitsataan sieltä keskeltä yhteen.

http://ter0.1g.fi/kuvat/works/ep%E4m%E4 ... jpg/medium

Ei sinne tosin tarvi noin mahotonta limppiä hitsata, riittää ihan normaali sauma. Parempaa kuvaa vaan ei nyt löytynyt.

Ohan se mahoton ajettava, normaaliajossa puskee niin p*rkeleesti. Tiukasti kääntyessä renkaat pomppii ja paikat hajoaa. Mutta luistossa on kiva viedä, siihen se sopii. :D
jos siinä oli liian köykänen perä ja sen tautta laitettu perään lisäpainoo :twisted:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Re: lukko perän hitsaus??

Viesti Kirjoittaja jovihava »

herra4 kirjoitti:onko kukaan tehny hitsilukkoa w123?? mikkä hammspyörät hitsataan jumiin? 8)
Yhtäkkiä alako hirveesti kiinnostaa että mitä herra4 tekee mersullaan :shock: :?: Kemppilukko on tosimiehen laitos 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Ei sielä mikään normaali sauma kestä...kunnon limpit vaan sinne perään.

Ja ehkä tosiaan kannattaa ostaa vaan uus perä jos ei vie autoaan 99% ajasta sivuluisussa....
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

http://s141.photobucket.com/albums/r49/ ... =005-1.jpg

auttaskohan tuo kuva valaisemaan mitkä rattaaat pitteee turauttaa yhteeen :)

ja hyvin toimiii ja meneee kylyki edellä :wink:
Jari 96
Viestit: 44
Liittynyt: 14.11.2010 19:18
Paikkakunta: Jalasjärvi

kemppi

Viesti Kirjoittaja Jari 96 »

saisko mersun perän pelastettua kemppilukolla, ku tais hampaat lähtee rattaista pienen luisuttelun jälkeen
Avatar
PeeTee^^
Viestit: 82
Liittynyt: 29.12.2010 20:52
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja PeeTee^^ »

Kyllähän siitä vielä kalun hitsaamalla saisi, mikäli hampaat on juurikin niistä tasauspyörästön rattaista lähteneet. Tinailee vaan ko. rattaat yhdeksi klimpiksi ja taas mennään :lol:
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Mites toimis w126 kitkalukkoperä jos välttämättä haluaa luistatella? Ne mahtaa kyllä myös maksaa joitakin satasia.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Kipsu kirjoitti:Mites toimis w126 kitkalukkoperä jos välttämättä haluaa luistatella? Ne mahtaa kyllä myös maksaa joitakin satasia.
kyllähän se hyvä perä olis jos vaan olis niitä tarjolla, vanhemman mallin periä :lol:
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Jari 96
Viestit: 44
Liittynyt: 14.11.2010 19:18
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Jari 96 »

kiitti tiedoista, kuvia kemppilukon teosta? :?: :D
Jari 96
Viestit: 44
Liittynyt: 14.11.2010 19:18
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Jari 96 »

aika pahas kunnos oli perä, pistän kuvia nii voitte kertoa, saako hitsattua läjään
peja
Viestit: 97
Liittynyt: 11.4.2011 20:25

Viesti Kirjoittaja peja »

Löytyy 123 mb ehjä perä , jos tarve .
Jari 96
Viestit: 44
Liittynyt: 14.11.2010 19:18
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Jari 96 »

ihme kyllä sai kempattua kuntoon tuonki perän, ei vielä ainakaa tarvetta uudelle
Jari 96
Viestit: 44
Liittynyt: 14.11.2010 19:18
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Jari 96 »

näin myöhemmin voin ilmootta et oli se kemppiperä jonku 2h laitos, nooh täs lauantaina uutta hakemaanmuutaman kk:n odottelun jälkee...

ÄLÄ MEE TEKEEN KEMPPIÄ JOS PERÄS EI OO MITÄÄ VIKAA!
Avatar
PeeTee^^
Viestit: 82
Liittynyt: 29.12.2010 20:52
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja PeeTee^^ »

Lukkoperän hitsauskin on niin helppo tehdä vituiksi.. Ei sillä, en käyttöautoon ajattelisi edes kemppiä, mutta jäärata ym. käytössä vallan loistava.
Jari 96
Viestit: 44
Liittynyt: 14.11.2010 19:18
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Jari 96 »

juu ei kai se sauma kussu vaa ei vetarit kestäny, Tuli haettua siihenki uus perä ja voisin pistää kuvia vanhasta perästä :D
Jari 96
Viestit: 44
Liittynyt: 14.11.2010 19:18
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Jari 96 »

venähti vähä myöhään se kuva mut täs se ny on :D toinen tas.pyörästön ratas oli aiva hienona silppuna ja toinen halki Kuva
arsde
Viestit: 1
Liittynyt: 16.2.2015 17:10

kemppilukko

Viesti Kirjoittaja arsde »

Pikku vinkki niille jotka lukkoperää hitsailee niin hitsatkaa se vetarit paikoillaan,ne pikkurattaat nimittäin pääsevät liikkumaan siellä eivätkä ole keskellä jos ilman vetareita on hitsannut. Itse jo yhden perän pilasin :x onneksi sopiva perä löytyi läheltä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: kemppilukko

Viesti Kirjoittaja AK47 »

arsde kirjoitti:Pikku vinkki niille jotka lukkoperää hitsailee niin hitsatkaa se vetarit paikoillaan,ne pikkurattaat nimittäin pääsevät liikkumaan siellä eivätkä ole keskellä jos ilman vetareita on hitsannut. Itse jo yhden perän pilasin :x onneksi sopiva perä löytyi läheltä
Yhtä monta perää kun on hitsannut => yhtä monta on pilannut.

Mikroautossa ei perää tarvi hitsailla, hankkii sitten semmoisen allensa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Koippa
Viestit: 3
Liittynyt: 24.6.2015 21:45
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Koippa »

Moro kaikille. Tässä toista asiaa googletellessa löytyi tämmöinen keskustelu. Jos minulta kysytään hitsilukon kestävyydestä kyseisessä mallissa niin ei voi kuin hämmästellä. Yhtään vetariakaan en ole saanut katki kilpailukäytössä.

Siviililiikenteessähän tuollanen olis ihan kauhee kyllä :D
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Sain kerran naapurilta lainaan 70-lukusen pystylamppusen mersun. Ajossa ihmettelin kun kaasulla veti oikealle ja kaasun nostolla vasemmalle. Selvisi, että perä oli korjattu niin, että veto oli vain toisessa takapyörässä. Hitsattu oli mutta ei lukkoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”