takapyörän laakerin mutteri auki

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
nokivasara
Viestit: 100
Liittynyt: 30.10.2006 13:28
Paikkakunta: turku

takapyörän laakerin mutteri auki

Viesti Kirjoittaja nokivasara »

ajattelin tehdä sille avaustyökalun. sellaisen hylsymallisen, jonka saa räikän päähän. kuinkas syvä siitä passaisi tehdä? myös teidän muiden ratkaisut tähän mutterin aukomiseen kiinnostaa.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Auki saa paineilmataltalla ja kiinni hylsyllä.Kannattaa teettää työkalu voimahylsystä koneistamalla ja tekemällä keskelle kierretanko jonka avulla saa työkalun kiristettyä paikoilleen niin ettei varmasti lipsaha.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
nokivasara
Viestit: 100
Liittynyt: 30.10.2006 13:28
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja nokivasara »

öh... saisinko halkaisija mittoja? on ttuo oma mallimutteri päässyt katoamaan :oops:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: takapyörän laakerin mutteri auki

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

nokivasara kirjoitti:ajattelin tehdä sille avaustyökalun. sellaisen hylsymallisen, jonka saa räikän päähän. kuinkas syvä siitä passaisi tehdä? myös teidän muiden ratkaisut tähän mutterin aukomiseen kiinnostaa.
tällänen se pitää olla

Kuva

se mutteri tulee aika kireelle,että ihan hempulat ei kestä :idea:
nokivasara
Viestit: 100
Liittynyt: 30.10.2006 13:28
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja nokivasara »

kiitos,kuin tilauksesta. olisiko mittoja vielä ? meneekös tuolta ihan vain reikä läpi ja navassa on sitten kierre, johon kierretankon saa kiinni?
ja voimahylsystä olisi hyvä tehdä?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei sitä tartte millään laittaa kiinni,työntää vaan paikalleen ja alkaa kiristää tai löysäämään mutteria :D ostin kl:stä
nokivasara
Viestit: 100
Liittynyt: 30.10.2006 13:28
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja nokivasara »

haluatko antaa mitat? halkaisijat ja tuon"mulkun" pituuden.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

touhottaja kirjoitti:ei sitä tartte millään laittaa kiinni,työntää vaan paikalleen ja alkaa kiristää tai löysäämään mutteria :D ostin kl:stä
Palijoko makso? :shock:
Tuo ois aika päällikkö! Ei ois ennää yhtään toimen piettä mitä ei ihte jaksa/pysty autolle tehä. 8)
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

nokivasara kirjoitti:haluatko antaa mitat? halkaisijat ja tuon"mulkun" pituuden.
joo yöllä laitan kirjottaen mitat(töissä)en osaa piirrellä koneella :cry:
jos tekee itte sen niin kannattaa tehä se 3/4 kone hylsystä,että vääntiö kestää :idea:
maksoin n.3v sitten kl:ään 80€ onhan se suolanen hinta mutta hintansa väärtti :D
jos sorvari tekee sen niin kannattaa tehä nuorrutus teräksestä :idea:
nokivasara
Viestit: 100
Liittynyt: 30.10.2006 13:28
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja nokivasara »

no onhan se pikkasen kallis jos esim. kerran vain tarvitsee. minulle tuo tulee ihan kilohinnalla. mikä siinä mutterissa muuten on kiristysmomentti?
noista piirtelyistä tuli mieleeni että mistä ja miten saisi jonkin piirustusohjelman esim. cad tai autodesk inventor? ei hajuakaan mitä kaupassa maksaa.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Maksaa sitten ihan tonnitolkulla tommonen 3D-CAD. Ei paljo kannata ostoa harkita, hankittava muilla keinoilla.
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”