elikkä siis otsikon mukaisen auton kytkin ei irrota kylmänä lämpimänä toimii paremmin ja irrottaa. poljin jää puoleen väliin aina
kertokaa ny mikä vikana vai vaihdetaanko automaatti tilalle
kysehän on siis kinky_pinkystä
Värähtely on liike, joka ei tiedä, mihin suuntaan sen pitäisi mennä...
Todennäköisesti kinky pinkystä on pääsylinteristä katkennut palautusjousi joka on sitten lävistänyt tiivisteen.Nyt jos kokeilet ilmata kytkintä niin todennäköisesti kytkin ei toimi enään ollenkaan sen jälkeen.Nimim. kokemusta on .
Jatketaan samaan topiciin, 200 D projektiauto ollu siirtämättä/käyttämättä n. 4-5 kk ja on toiminut tähän asti normaalisti.Nyt meinasin siirtää niin kytkin ei irrota lainkaan,(tarkistin kytkimen letkut/ putket ei vuotoja ) kytkinpoljin oli normaali ja ihmettelin, otin oikein työsylinterin irti (putki kiinni) ja testasin kytkinpolkimella niin tekee liikkeen normaalisti . Mitäs nyt on tapahtunut?
Ei irrota lainkaan ,kun starttaa vaihde päällä kytkin pohjas niin eteenpäin lähtee heti startilla, ja käynnissä ollessaan ei puhettakaan,että sais kytkettyä vaihteen.
Tarttunut levy saattaa irrota ihan sillä että ajelee ykkösvaihteella kytkinpoljinta pohjassa pitäen tehden reippaita kiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia. Oli aikanaan peltoautossa samaa vikaa nimittäin.