w123: vesipumppu

Vastaa Viestiin
lcf-30
Viestit: 104
Liittynyt: 09.1.2007 12:19
Paikkakunta: Tohmajärvi

w123: vesipumppu

Viesti Kirjoittaja lcf-30 »

Hei!

Jäähdytysnestevuoto vaivaa w123 mersua. Auto on 2-litraisella kaasutinbensakoneella M102, ja vuosimallia -84. Näyttäisi,että neste vuotaa vesipumpusta. Onko kenelläkään kokemusta vaihtotyöstä. Kannattaako tehdä itse, vai vienkö suosiolla pajalle.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tervetuloa foorumille. :D

Remmi ja ehkä flekti pitää irroittaa että mahtuu operoimaan. Ei pitäisi olla paha homma vaihtaa.

Kuva
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Joo ei voi olla paha, kun jopa minä onnistuin siinä vaivatta. Vielä kun otti syylärin pois niin tilaa operoida oli mukavan ruhtinaallisesti.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Samallahan tulee jäähdytysnesteetkin vaihdettua. :idea:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
lcf-30
Viestit: 104
Liittynyt: 09.1.2007 12:19
Paikkakunta: Tohmajärvi

Viesti Kirjoittaja lcf-30 »

Kiitos vinkeistä! Ei muuta kun kypärä päähän, ja kokkeilemmaan lähtiskö vanha pumppu suosiolla irti. :wink:
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Laturin kiinnikerauta täytyy myös irrottaa, että pumpun saa irti..
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Sivonen kirjoitti:Samallahan tulee jäähdytysnesteetkin vaihdettua. :idea:
Kun nesteet laittaa, niin pitikös järijestelmä ilimata jotenki?
Syyleri täyteen, käyttää vähä, lissää nestettä...? Vai pitikös aukasta sen vesipumpulta kanteen menevän putken pultteja? Tarkotan sitä joka näkkyy linkin kuvassakin:
http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... IM3024.jpg
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
peltsipuskuri
Viestit: 125
Liittynyt: 18.2.2007 21:03

Viesti Kirjoittaja peltsipuskuri »

JuhoL kirjoitti: Kun nesteet laittaa, niin pitikös järijestelmä ilimata jotenki?
Syyleri täyteen, käyttää vähä, lissää nestettä...? Vai pitikös aukasta sen vesipumpulta kanteen menevän putken pultteja? Tarkotan sitä joka näkkyy linkin kuvassakin:
http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... IM3024.jpg
Kertokaa jo! Vastausta orotellaa kärsimättömänä. :roll: :?:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No ainakaan minä en ole mersuja koskaan "ilmaillut". Näistä uusista en sitten tiedä. Koneeseen nestettä sen mikä menee :arrow: käyntiin ja lisäillään mitä vetää :arrow: käytellään kunnes termostaatti aukeaa :arrow: järjestelmä täyteen, korkki kiinni :arrow: kannu konttiin, että on mistä lisäillä jos vielä vajuu. :idea:
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Lämmityslaitteen hana olisi hyvä olla auki eli lämmöt kabiinista täysille. Alkaa nesteet kiertämään joka paikassa.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
peltsipuskuri
Viestit: 125
Liittynyt: 18.2.2007 21:03

Viesti Kirjoittaja peltsipuskuri »

Kiitos vastauksista.
Mulla tuossa W123ssa ei kierrä lämppärille tyhjäkäynnillä, ja
kovemmilla kierroksilla lämmityslaitteesta kuuluu
lorinaa (ilmaa?). Ilmailua on koitettu harastaa kovastiki. :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”