Moottorin vaihto OM615->OM616

Vastaa Viestiin
Jukka72
Viestit: 2
Liittynyt: 22.9.2006 14:18
Paikkakunta: Ljusdal/Ruotsi

Moottorin vaihto OM615->OM616

Viesti Kirjoittaja Jukka72 »

Hei !

Kysymykseni ei suoranaisesti liity Mersuun, vaan Hanomagiin :oops: . Eli tarkoitus on vaihtaa alkuperäinen OM615 vm.1971->OM616. Tämä "uusi" on 123-korisesta Mersusta. Jotain osia olen jo joutunut vaihtamaan esim. pako ja imusarja, sekä välilaippa. Varsinainen kysymykseni liittyy vauhtipyörän vaihtamiseen eli vauhtipyörä on pakko vaihtaa alkuperäisestä, koska kytkinkoppa on pienempi. Vauhtipyörä on muuten sama mutta OM616 on syvempi, kuin alkuperäinen. Vaihtamisesta on kahta mielipidettä. Toinen mielipide on että ongelmia vaihtamisesta ei ole ? Ja toinen että vauhtipyörää ei saisi vaihtaa, koska ovat dynaamisesti tasapainotettu eli vauhtipyörä ja kampiaksila yhdessä ? Pitääkö paikkansa ? Jos vauhtipyörä on vaihdettava, niin kuinka se on tehtävä ? Olen jo kyllä vaihtanut vauhtipyörän, mutta en ole vielä moottoria asentanut/käynnistänyt. Jos vauhtipyörä olisi epätasapainossa, niin millä kierrosalueella se parhaiten todettavissa ?

Lisäksi ongelmia on öljynsuodattimen kanssa. Se kun ei välttämättä mahdu putkirungon väliin. Onko jossain muussa Mersumallissa muun mallinen kuin tämä pystysuodatin ja kuitenkin sama kiinnitys eli saisi mahdollisesti heittämällä kiinni ? Esim Mb 207 ?

Kiitos etukäteen vastauksista, vaikka ei Mersusta olekaan kysymys.

Terveisin

Jukka
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Re: Moottorin vaihto OM615->OM616

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Jukka72 kirjoitti:Lisäksi ongelmia on öljynsuodattimen kanssa. Se kun ei välttämättä mahdu putkirungon väliin. Onko jossain muussa Mersumallissa muun mallinen kuin tämä pystysuodatin ja kuitenkin sama kiinnitys eli saisi mahdollisesti heittämällä kiinni ? Esim Mb 207 ?

Kiitos etukäteen vastauksista, vaikka ei Mersusta olekaan kysymys.

Terveisin

Jukka
W115 dieselmoottoreissa on suodin alaspäin, jos oikein muistan.
Datsuni on mun ratsuni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”