Om 617 vanhemman mallin pumppu ja vetävien kierrosten nosto.

Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Voi olla että saat erikoisavaimilla takakannen irti pumpusta.
Pirun ahasta on näissä vitosissa ainakin pari alinta.
Tiiviste voi mennä uusiksi, mutta 200D:n takakannen tiiviste kesti useamman avauksen, eikä vuotanut.
Om 617:aan saat varmasti lisää potkua säätämällä vain syöttöä lisää.
Itse olen huomannut että näissä vetävien kierrosten lisääminen vaikuttaa myös keskikierroksien vetoihin ja nyt tämä vanhemman mallinen pumppu vetääkin aika iloisesti sinne tappiin asti. Siis ei siellä mulla mitään rajoitinta enää ole..
Nyt ei kyllä savuta lainkaan kierroksilla, tyhjäkäynnillä joskus tuprautteleepi. Kierroksille kun vielä saisi lisää vetoja, pumpun takakannen avaus on jäänyt, kun on niin vmäinen. Säädetty pumppu, vaikkapa turbolle säädetty passaisi hyvin... Pitäähän sitä vaparin hiukka savuttaakin.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Kipsu kirjoitti:Olen itsekkin ajatellu pyöräyttää vähän syöttöruuvia isommalle. En normaalisti kierrätä konetta kuin 4500 asti, mitenkä on jos pyöräytän pelkästään sitä syöttöruuvia (enkä niitä muita) onko siitä apua normiliikennöintiin?
Tyhjäkäyntiä joutuu laskemaan, mutta samallahan kannattaa nostaa max. kierroksia ettei syöttö ala rajoittumaan liian aikaisessa vaiheessa.
Kipsu kirjoitti:Joutuuko OM617 300D:ssä todella irroittamaan ö-putsarin jotta punpun ruuveihin pääseen käsiksi?
Ei.
Kipsu kirjoitti:Meneeko sieltä joku tiiviste uusiksi?
Ei. Takakannen pultit kannattaa vaihtaa kuusiokantaisiksi seuraavaa säätötoimenpidettä sutjauttaakseen.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Sami R kirjoitti:^Mua vois kiinnostaa tuo sun pumppu.
Nyt tais Sami karvan verran myöhästyä! :lol:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Semmosta se on kun on ollut viimeisen kuukauden menossa ulkopaikkakunnilla, ei ehi. Ei oo nettiä käytössä juurikaan.
No, on tuo omakin pumppu aika hyvässä iskussa, tosin lisää kaipaisi...
Mulla on ainakin vittumaiset ruuvit tuossa pumpun takakannessa, joten en ole niitä saanut yrityksistä huolimatta auki..
Se riippuu ihan niistä ruuvin kannoista, miten saat takakannen auki.
Maksimirundien lisääminen auttaa melkoisesti kulkuun. Mun edellinen 200D meni kierrättämällä melkein samoihin kuin tämä vanhempi 300D. Vääntöähän tässä Om617:ssa on paljon paremmin ja kulutuskin on korkeampi motarilla, stadissa pyörittäessä suht samoihin menee.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”