OM617 ja pakoventtiilit.

Vastaa Viestiin
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

OM617 ja pakoventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Niin mistä tuohon vehkeeseen sais 5 uutta pakoventtiiliä alle 38€ kappale hintaan ja reilusti ennen juhannusta?Italialaisia halpa venttiileitä saa kyllä heti mutta ne eivät kelpaa laadun ja puuttuvan natrium täytteen takia.Kyseeseen tulee siis TRW tai joku muu tunnettu hyväksi havaittu merkki.TRW:llä on kuulemma jotain vaikeuksia toimittaa tavaraa ja siksi toimitus venyisi pahimmillaan heinäkuun alkuun.Miittiin pitäisi päästä uudella koneella ja se ei onnistu jos ei uusia osia löydy, kun en viitsisi pilata koko hommaa käyttämällä jotain paska osia.Olisin kiitollinen jos joku tietäisi ongelmaan ratkaisun tai olis jopa myytävänä tuommoset ko.palikat.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Eikös ne natriumtäytteiset venat ole vain turpomallissa?
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

On vaparissakin - muistaakseni. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Ei o vaparissa.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Sanokees joku mitä pakoventtiili on saksaksi... :roll:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Niin no... Oli tai ei (minä voin hyvinkin muistaa väärin), niin eikös ne natriumtäytteiset kannattaisi joka tapauksessa laittaa vapariinkin? Vai onko nv:ssä paksumpi varsi kuin tavallisessa (kirjoitin nv, kun en jaksanut naputella "natriumtäytteinen venttiili". säästin siis kirjoitusenergiaa. Natriumtäytteistä venttiiliä sitä se kuitenkin tarkoittaa)?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Auslassventil
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kyllä on vaparissa täytettä venttiilissä ja varret on saman paksuisia oli täytteellä tai ilman.Varsi on noin 9,9mm paksu joten kyllä sinne mahtuu.Harakiri putkassa tarjotaan turboon samaa venttiiliä kuin vapariinkin ja vielä ilman täytettä.TRW venttiilistä löytyy täyte sisältä ja joka kuuluu myös olla vaparissakin ainakin RTO tuonnin mersu spesialistin mukaan.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

No niin täytyypä tässä vaiheessa ottaa vähän takaisinpäin sanomisia ja todeta ettei taida vaparissa ollakkaan täytettä venttiilin varressa.Soitin veholle ja tuttu varaosa kaveri selvitti asian.Eri numerot on turbon ja vaparin venttiileissä ja hinta on vaparin venttiilissä n76€ kun turbon venttiili maksaa noin 116 vai oliko se 160€ joten kyllä niissä jotain eroja on.Joudun kyllää vielä katkaista ap venttiilin josta asia selviää.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No jo on hinnat. :shock:

KL:ssä M110:n pakovenat taisi olla suunnilleen 35e / kpl. Enää niitä ei taida kylläkään sieltä saada. (eikä ne kyllä sulle kävisikään, taisi olla 8mm varrella)
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Turboissa on natrium täytteiset ja kuulemma joskus katkenneet niin kuulemma normaali venat olis paremmat....itte en ole tavannut katkennutta venaa mut kuulemma turbomiehet vaihdellet normaaleja tilalle....ja kun kerran menee vaihtoon niin manleyn teräs venaa saa jollain 20eur kpl laita sellaiset ja vähän isommat... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Nyt on jonkinlaiset venttiilit hankittu eli pakolaisiksi tuli jotkut intervalvet made in switzerland.Onkohan ne tehty kellosepän tarkkuudella :?: :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”