W123 200D polttoainesuodattimien vaihto-käsipumppu ei toimi?

Vastaa Viestiin
citymetsuri
Viestit: 5
Liittynyt: 12.8.2011 18:05

W123 200D polttoainesuodattimien vaihto-käsipumppu ei toimi?

Viesti Kirjoittaja citymetsuri »

Tere

Vaihdoin polttoainesuodattimet korjauskirjan ohjeiden mukaan. Löpöä tuli sählätessä melkein litra pihalle (älkää kysykö). Aloitin pumppaamisen mutta hihat paloi 25 min kohdalla kun mitään ei tunnu tapahtuva.
Voisko olla että käsipumppu ei toimi?

Onko mitään vippaskonstia jolla sais hommaa eteenpäin ?

EDIT : kokemattomana mersuilijana kahtelin puusilmällä ohejita ja laitteita :)
Pumppasin ensin siitä vekottimen kyljestä enkä oikeesta pumpusta ja nyt löpö juoksee niinku pitääki. Hohhoijaa ja lisää sumppia
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Loppu hyvin kaikki hyvin :pappa:
peja
Viestit: 97
Liittynyt: 11.4.2011 20:25

Viesti Kirjoittaja peja »

Sivuten aiempaa otsikkoa, niin kuinkas tuo itse käsipumppu vaihdetaan ?
Omas vuotaa pahoin kun pumppaa , nafta tulee käsipumpun osasta selvästi.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Eiks se oo ihan kierteellä kiinni rungostaan
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Seppo
Viestit: 500
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Minä tein sillai, että otin sen koko hässäkän irti siitä syöttöpumpun kyljestä, sitten oli helppo ruuvata se käsipumppu irti ja uusi musta Bosch tilalle. Loppui vuoto.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
peja
Viestit: 97
Liittynyt: 11.4.2011 20:25

Viesti Kirjoittaja peja »

Juu bosch tuli myös, eikö tuossa bosch ole "kiinniruuvattava" pumppu kuten alkuperäisessä ? (Siis kun pumppaat niin alkuperäisessä avataan ja pumppauksen jälkeen lopuksi lukitaan )
Avatar
Seppo
Viestit: 500
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Bossilaisessa ei tarvii kun pumpata vaan menemään, ei mitään auki/kiinni pyörittelyjä ollenkaan ! :idea:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

mistä noita pumppuja löytyy?
Avatar
AriK123
Viestit: 868
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Onkohan tämä KL:n pumppu perinteinen ruuvattava vai uudempi malli?

Saksasta näyttää löytyvän myös Febin merkillä kahta mallia, vanha ja uusi malli.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

löyty ehjä pumppu vanha malli kahella kiinnitys ruuvilla ja ruuvattavalla käsi pumpulla
Hessu888
Viestit: 13
Liittynyt: 18.2.2017 13:16
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu888 »

Vanha käsipumppu pumppasi enemmän ilmaa kuin löpöä joten vaihdoin tilalle uuden Bilsteinin pumpun. Mahtaakohan siinä olla jo valmiiksi vikaa kun pumpatessa kusee löpöä ulos vähintään sen mitä sisäisesti siirtää? Vai kuuluuko asiaan että alkaa vuotaa kierrekorkista pihalle sitten kun vastus kasvaa liiaksi eli suodatin täynnä? Muun merkin dieseleissä en ole törmännyt tällaiseen vuotoon vaan niissä pumppaaminen on lopetettava kun vastus kasvaa suureksi mutta ei ne ulos puske ainetta vaikka mitä tekisi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”