Puola sulaa

Vastaa Viestiin
HeikkiW123
Viestit: 11
Liittynyt: 14.12.2007 15:35
Paikkakunta: Lahti

Puola sulaa

Viesti Kirjoittaja HeikkiW123 »

Tervehdys,

mikähän mahtaa olla vikana, kun sytytyspuola kuumenee tosi kuumaksi kun on virrat päällä?
Toinen puola jo suli tuossa, kun oli virrat päällä moottorin ollessa sammuksissa. :shock:
Kipinä näytti tulevan ihan normaalisti, ennen sulamista.
Kevään kunniaksi yritän herätellä 123:sta, 230 eloon. :)
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Sytkäboksi voisi olla pimeänä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
pore
Viestit: 9
Liittynyt: 26.6.2006 13:46
Paikkakunta: hki

Re: Puola sulaa

Viesti Kirjoittaja pore »

[quote="HeikkiW123"]Tervehdys,

mikähän mahtaa olla vikana, kun sytytyspuola kuumenee tosi kuumaksi kun on virrat päällä?
Toinen puola jo suli tuossa, kun oli virrat päällä moottorin ollessa sammuksissa. :shock:
Kipinä näytti tulevan ihan normaalisti, ennen sulamista.
Kevään kunniaksi yritän herätellä 123:sta, 230 eloon. :)[/quote

niin jos kärjet sattuu olemaan kiinni, menee jatkuvasti virtaa puolalle, joka tykkää huonoa, kuumenee ja .....
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Onko siinä kärjellinen sytkä? :shock:
Siitä en tiedä mitään, kuhan uteliaisuudesta ihmettelen. :nocando:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Terve puola ei sula missään tilanteessa. Heikkouttaan hajosi.
Lämpö voi nousta jos on koko ajan virrat päällä, mutta sulaminen on epänormaalia.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No ei se varmaan ihan kirjaimellisesti olekaan sulanut? :lol:

Kaverilla kävi oman autonsa kanssa pieni käpy, sillä meni puolalle virta aina kun käänsi avaimesta virrat päälle. Vaikkei auto ollut käynnissäkään. Kuumeni puola aika perskuleen kuumaksi ennen kuin lopetti työsuhteensa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7114
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllähän se puola kuumenee kovastikkin jo koneessa on kärjellinen sytkä ja kärjet sattuu olemaan kiinni ja virrat on sammuksissa pitempään päällä. :D
HeikkiW123
Viestit: 11
Liittynyt: 14.12.2007 15:35
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja HeikkiW123 »

Juu kärjellinenhän tuossa on.
Puolassa oli päällä sellanen ihme kolo, josta sitte puski sellasen 10cm muovimadon ulos :D , että ihan suli kyllä.
Täytyy hommata uusi puola, jos toi pieni lämpeäminen on normaalia. Voihan se vanha puola olla tosiaan ollu jo vanhuuttaan paska :) Tosin kaksi puolaahan mulla on jo mennyt; toinen paisui ja halkesi päältä ja toinen teki ton 10cm madon.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Olisko tarpeen olla etuvastuksella ja onko nyt ilman?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tuli mieleen, järjettömässä ja järjellisessä sytkässä on erilainen puola. Onko sulla varmasti oikeanlainen? Mulla ainakin on puolat pelannu joka autossa, kun olen romukaupan tiskillä ilmoittanut "kärettömään sytkään puola. Halpa". :roll:

Niin ja ootko niitä kärkiä kahtellu ollenkaan? (valohoitoa isompia operaatioita minä en osaa neuvoa, ehkä joku osaa... :lol: )
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HeikkiW123
Viestit: 11
Liittynyt: 14.12.2007 15:35
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja HeikkiW123 »

Kärkivälin säädin jakajassa 0,4 milliin. On etuvastuksellinen.

Nyt on puola tuntunut pysyvän ehjänä. Polttoainepuolella taitaa nyt taas olla ongelmia, yskii kaasarista ulospäin.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Imuventtiili kusee/kantaa? :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
HeikkiW123
Viestit: 11
Liittynyt: 14.12.2007 15:35
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja HeikkiW123 »

Eilen yritin piruuttani mersua käyntiin, sehän tärähti melkein ensipyörähdyksellä käyntiin :o ja toimi hyvin loppupäivän.
Tänään kun kokeilin käyntiin, niin lähti kyllä mutta sammui hetken päästä, eikä enää käynnisty.
Putkessa paukkuu välillä, mutta sen enempää ei edes lupaa..
Mikähän siihen nyt tuli?
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

kato onko kärkie eristys sulanu :arrow: oikosulussa tai konkka paskana
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
HeikkiW123
Viestit: 11
Liittynyt: 14.12.2007 15:35
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja HeikkiW123 »

kärjet ja konkka kunnossa. Lisää ehdotuksia :?:
Ei se näytä kastelevankaan; tulpat kuivina, silti bensa haisee.
Kaasarin kanssahan mulla oli ongelmia aiemmin, mutta kun toissapäivänä toimi mainiosti ja mihinkään en koskenut.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

ja kipinää iskee??ookko kokeillu toisilla tulpilla?oliko kaasarissa magneettiventtiiliä?menneekö sähkö siihe?kato onko kaasaris pensaa(ruikkiiko kiiharipumppu.
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”