M110 (280E) jenkki- ja eurokoneiden sisuskalujen erot?

Vastaa Viestiin
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

M110 (280E) jenkki- ja eurokoneiden sisuskalujen erot?

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tehoa on jenkkikoneessa vähemmän, se johtunee puristussuhteesta (9:1 vs. 8:1). Miten puristussuhdetta on laskettu?

Onko siinä erilainen kansi, männät, vai kiertokanget?

Löytyykö vielä joku aataminaikuinen öljyruisku lamamalli, jossa olisi vielä pienemmät puristukset?

Jos ero on männissä, onko poraus silti sama?

Euroversio kaasarilla, onko samat sisäkalut koneessa kuin ruiskussa on?

Takomännäthän näissä on, eikös vain? Onko kaikissa versioissa?

Löytyykö jostain muusta autosta sopivat tasapäiset männät omien pattipäiden tilalle?

Jossain päin inter veppiä löytyy muistaakseni mäntien vertailutaulukko jossa on miljardin eri automallin mäntien (ja kankien?) mitat. Onko vinkkiä missäpäin nettiä?


nimim. "Dentsel Wassington - Suunnittelua, Suunnittelua"
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
ripe
Viestit: 193
Liittynyt: 21.10.2005 19:49

Viesti Kirjoittaja ripe »

Onko turbotus mielessä :twisted:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eeeiii. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Männillä varmaankin puristussuhteen ero tehty. Lisäksi todennäköisesti ainakin nenäkepit on erilaiset. Mahdollisesti myös kansissa on eroa.

Mahlen sivuilla oli intter-aktiivinen ladattava katalookiohjelma. Sieltä löytyi männistä halkaisija, paino, puristuskorkeus, muodosta kuvaa ja tietysti männäntapin halkaisija.

http://www.motorenteile.mahle.com:8080/ ... pp/welcome tuossakin on jotain hakua mutta jossain oli kyllä ihan oikea ladattava kataloogiohjelma.

Taitaapa olla tämä:
http://www.mahle-aftermarket.com/am_eu_ ... t&,4127756
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tarkastellaanpas. Kiitoksia.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kyllä vain. Todella kattava ohjelma. Kiitokset uudestaan.

Ja heittämällä koneeseen sopivat männäthän löytyy... Bee-Äksästä! Legendaarista. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Eipä kestä... :)

Eikä varmaan kestä ne sitikan männätkään 2 kilon ahtoja... :roll:

Onnistuskos esim pösö 405 t16? :shock:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No ei kai nyt sentään mitään patonkia aleta oikeasti koneeseen tunkemaan. :lol: Nuo peeäxän männät vaan sattuu olemaan halkaisijaltaan samat sekä männäntappikin passaa.

Mutta ei niitten mäntien nyt ihan just samanlaiset tarvi olla... Kunhan tapinreiässä on varaa suurentaa ja halkaisija on oikea, niin saahan sinne mitä vain. Miltäs kuulostaisi mukit BMW M3 tai Opel LET -koneesta... :shock: Vaikka kone muuten menisi tuhannen römpsän säleiksi niin ainakin nuo ooppelin männät jäisi ainoiksi ehjiksi osiksi. Puristuksia lettikoneen männillä tulisi noin 6.7:1... :whistle:

No mutta en mää sitä nyt turbottamassa ole, mutta kaikkea on kiva suunnitella ja tarkastella suunnitelmien mahdottomuutta. :roll:

Sitten vielä Opel CIH:n kansi, Ford 205 lohko, Muncien loota ja Scanian kytkin, niin olisi pomminvarma paketti. :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Antti L.
Viestit: 75
Liittynyt: 09.4.2006 10:25
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Vähän aihetta sivuten, niin oisko noissa männissä minkä verran mahdollista sorvata? Siis jos tästä pattipäästä muutaman millin poistais.. Mistähän saisi tarkempia tietoja noista sisukaluista, että voisi laskeskella montako milliä sitä pitäis ottaa.. Ois tuo Eatoni odottamassa kokeiluja ja yksi ylimääräinen m110 joka vois olla koekaniini.
w111 220 Seb Coupe
w115 280E
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ainakin Mahlen takomännässä on alapuolella patin kohdalla kolo, eli jos patin sorvaa pois, tulee reikä mäntään. :? Luulis ettei vakiossakaan ihan umpimetallia se patti ole.

Poraus 86.00mm
Isku 73.50mm

Esim. Pösön 306:n / 405:n ACAV, tai XU 10 J 4 DZ -koneesta (2.0 ruiskuja molemmat) löytys soppelit männät, 3.4mm Mersun mäntiä matalammat ja tasalakiset. Männäntappikin on samanpaksunen, ei tarvi kikkailla mitään. En nyt jaksa alkaa laskemaan, mutta suunnilleen 7.5:1 puristukset sais niillä.

Ford Probe / Mazda 626 / Mazda 929 taas sisältää männät joissa tappi on millin pienempi ja kaks milliä lyhempi (pitää porata reikä isommaks jne). Mäntä on 6mm Mersun mäntää matalampi.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
oneoffinnish
Viestit: 1
Liittynyt: 07.6.2015 20:15
Paikkakunta: kyrö

Viesti Kirjoittaja oneoffinnish »

:idea: herättäisin tämän keskustelun turbottamista varten, tiedot männistä vähän niukasti saisinko joltain apua?
Jezzma
Viestit: 20
Liittynyt: 30.3.2008 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jezzma »

Tilasin jenkeistä Rossilta takomännät omaan, tietoa on. Saattaisit saada sieltä mun tilausnumerolla oikeanlaiset, pyydät vaan ruttua pienemmäksi koska mun mitat passaa vaparikoneeseen.

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”