240D lykkää savua huohottimesta

Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

240D lykkää savua huohottimesta

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Elikkäs aloin tuossa tutkailemaan että mistä savuttaa ko renkaan vierestä tulee savua ulos. Ensin epäilin pakoputkea mutta sieltä ei löytynyt vuotopaikkaa niin aikani tutkailin niin huomioni kiinnittyi tähän:
Kuva

Eikös tuon kuuluisi mennä tuohon ilmansuodattimen koteloon eikä lokasuojaan tuon letkun? Altapäin huomasin jo aiemmin että esim jousessa oli öljyä. Ja johtoa nyplätessä se otti ja irtosi niin näkymä oli tämä:
Kuva

Onko tuo kone sitten jostain kohtaa rikki vai onko tuo ihan normaalia että noin paljon huohottaa? Uskallanko törkätä tuon putken takaisin oikeaan paikkaansa vai hajottaako se koko höskän?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Väljähän se kone on, ku huohottaa nuin. :lol:

Sama se oli mulla aikoinaan, kun volle alkoi huohottamaan niin, että olisi käynyt pelkällä huohotinsumullakin, niin letku vaan maatakohti. Ei ilmansuodatin mustu niin paljon :mrgreen: :mrgreen:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Mitäs se tekkee jos tuon lykkää paikalleen tuon letkun? Räjähtääkö koko vehe ylipaineesta vai jatkaako toimintaansa entiseen malliin öljyämällä ilmanpuhistajan?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Luultavasti ottaa jossain vaiheessa hullunkierrokset jos laitat letkun oikealle paikalleen. :lol:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Eli olkoon irti ja ajetaan maailman tappiin asti... Mites jos tuon yhistäis pakoputkeen?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Tai vedät sen huohotinputken taakse ja laitat 30cm "pakoputkea" kiinni toiselle puolelle autoa. Sitten siihen vaan se huohotin kiinni :)

Tuplapakarit, joista molemmista savuaa :lol:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Ideaahan sitä tuossakin...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Jos viitsit niin koklaa venttiilien säätöä. Siellä voi joku/jotkut venat kantaa.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Luultavasti ottaa jossain vaiheessa hullunkierrokset jos laitat letkun oikealle paikalleen. :lol:
Jos näin on, niin laita ihmeessä letku heti takaisin paikalleen. :shock: Hyvää ylipainetta menee hukkaan. :shock: :D
BMW 318d -09
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

J.T.S kirjoitti:
Luultavasti ottaa jossain vaiheessa hullunkierrokset jos laitat letkun oikealle paikalleen. :lol:
Jos näin on, niin laita ihmeessä letku heti takaisin paikalleen. :shock: Hyvää ylipainetta menee hukkaan. :shock: :D
Savuaakin kyllä ihan miehekkäästi, kun sopiva öljysumulasti menee imusarjasta sisään :kele:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Tuossa tutun autokorjaajan kanssa pähkäiltiin asiaa kun konekkaan kerta ei ole väljä että mahtaisko syypäänä olla falskaavat venttiilinvarren kumit? Oikein muuta selitystä ei sekään keksiny...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Hyvin mahdollista tuokin.
Mulla oli edellisessä 200D:ssä melko kovaa puhallusta myös, se tunsi välillä että siellä palaa moottoriöljyäkin palotilassa kun liikennevaloissa oli vähän aikaa seissyt. Kiihtyi paremmin. :lol:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Tuossahan polttais kans jos huohotinputki olisi paikallaan ko sieltä tulee vähän öljyä... Aatteli laitella jonku pytyn tuohon niin ei mene hyvät öljyt hukkaankaan...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Ei venttiilivarren kumeilla pitäisi olla huohotuksen kanssa mitään tekoa.
Jos ajatellaan että on, niin tosissaan pitää olla varsien reijät soikeana. :D
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Joo eipä tuolla "kuoleman hönkäyksellä" muuta reittiä pois männän päältä oikeastaan ole kuin se männän ja sylinterin väli.Joo ei iliman putsariin tuota... :wink:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Sullahan on melkein CDI, pakokaasun kierrätys ja kaikki. :roll: :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Pistä se letku imusarjaan koska sinne se kuuluu ei ilmansuodatinkoteloon.Tuo nippa mikä tuossa ilmansuodattimen kannessa on vapaana pitää tukkia ja kotelon alta imusarjasta löytyy oikea paikka tuolle letkulle.Huohotuskaasujen mukana kulkeutuu aina lievästi öljysumua eikä se ole vaarallista kun imusarja on rakennettu niin ettei öljyä pääse kertymään öljyä lievää kerrosta enempää,OM 616 moottorissa asia on näin joten voit laittaa letkun paikalleen.Tuo nippa mikä suodattimen kannessa on vapaana kuuluu vanhemman mallisen alipainepumpun yhteyteen josta paineputki menee ilmansuodattimen kanteen.Kuvan 240D:ssä on ilmeisesti vaihdettu uudempi yksiputkinen pumppu jolloin nippa on jäänyt vapaaksi ja jota kautta moottori vetää paskaa sisäänsä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

jari_w123 kirjoitti:Pistä se letku imusarjaan koska sinne se kuuluu ei ilmansuodatinkoteloon.Tuo nippa mikä tuossa ilmansuodattimen kannessa on vapaana pitää tukkia ja kotelon alta imusarjasta löytyy oikea paikka tuolle letkulle.Huohotuskaasujen mukana kulkeutuu aina lievästi öljysumua eikä se ole vaarallista kun imusarja on rakennettu niin ettei öljyä pääse kertymään öljyä lievää kerrosta enempää,OM 616 moottorissa asia on näin joten voit laittaa letkun paikalleen.Tuo nippa mikä suodattimen kannessa on vapaana kuuluu vanhemman mallisen alipainepumpun yhteyteen josta paineputki menee ilmansuodattimen kanteen.Kuvan 240D:ssä on ilmeisesti vaihdettu uudempi yksiputkinen pumppu jolloin nippa on jäänyt vapaaksi ja jota kautta moottori vetää paskaa sisäänsä.

Äää olikos turbossa sitten tuossa nipassa kotelon kannessa huohotus? Kun miullon hämärä muistikuva että jossain näin tämmösen systeemin ja oli ihan tehdasasenteisen oloinen?
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mihaline kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:Pistä se letku imusarjaan koska sinne se kuuluu ei ilmansuodatinkoteloon.Tuo nippa mikä tuossa ilmansuodattimen kannessa on vapaana pitää tukkia ja kotelon alta imusarjasta löytyy oikea paikka tuolle letkulle.Huohotuskaasujen mukana kulkeutuu aina lievästi öljysumua eikä se ole vaarallista kun imusarja on rakennettu niin ettei öljyä pääse kertymään öljyä lievää kerrosta enempää,OM 616 moottorissa asia on näin joten voit laittaa letkun paikalleen.Tuo nippa mikä suodattimen kannessa on vapaana kuuluu vanhemman mallisen alipainepumpun yhteyteen josta paineputki menee ilmansuodattimen kanteen.Kuvan 240D:ssä on ilmeisesti vaihdettu uudempi yksiputkinen pumppu jolloin nippa on jäänyt vapaaksi ja jota kautta moottori vetää paskaa sisäänsä.

Äää olikos turbossa sitten tuossa nipassa kotelon kannessa huohotus? Kun miullon hämärä muistikuva että jossain näin tämmösen systeemin ja oli ihan tehdasasenteisen oloinen?
Voi muuten ollakkin,itsekkin olen jossain nähnyt semmosen.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Oswald
Viestit: 38
Liittynyt: 27.2.2007 12:31
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Oswald »

Mitäs katsastussetä tykkää nuista auton alle vedetyistä huohottimista?

Kun on noi saastehommat nykyään niin tarkkoja...
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Kerron sitten kesällä että mitä tykkää ellen sitten saa hommattua jostaki hyväkoneista varaosa-biiliä ennen...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

jari_w123 kirjoitti:
Mihaline kirjoitti:
Äää olikos turbossa sitten tuossa nipassa kotelon kannessa huohotus? Kun miullon hämärä muistikuva että jossain näin tämmösen systeemin ja oli ihan tehdasasenteisen oloinen?
Voi muuten ollakkin,itsekkin olen jossain nähnyt semmosen.
Juu, turpossahan semmoneeen on:
Kuva

Sitte siinä on vielä semmonen kiva öljynkerääjä joka vielä valuttaa keräämänsä öljyt putkea pitkin takaisin öljypohjaan, ainaski tuossa jenkkiversiossa.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Euro turpossa tuota hienoa systeemiä ei ole. 8)
Tähdellisen parantola
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Tuo on ihan normaalia kaikki 123:set mitä mulla on ollut on tehnyt tuota eli ei mikään vika vaan tyyppi ominaisuus.. :D :D :D :oops: :oops:
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

seppokotilainen kirjoitti:Tuo on ihan normaalia kaikki 123:set mitä mulla on ollut on tehnyt tuota eli ei mikään vika vaan tyyppi ominaisuus.. :D :D :D :oops: :oops:
Nojaa, toimiva kone on se väljäkin kone :wink: Mutta mitä mulla on ollut näitä OM61x sarjan koneita niin eipä nuo paljoa ole puuskuttanut, tuossa ois tuosta jenkkikonneesta viteontynkää:
http://www.students.oamk.fi/~t3mail00/5-pyttynen.wmv

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Rammstein69
Viestit: 180
Liittynyt: 01.10.2005 14:26
Paikkakunta: Humppila city

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

tapio89 kirjoitti:Euro turpossa tuota hienoa systeemiä ei ole. 8)

mulla meni euroturbossa letku/putki venttiilikopasta ahtimen imuputkeen.. :roll:
BORN TO LOSE-LIVE TO WIN
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Huohotinputki menee nyt tuonne imusarjaan pätkällä erittäin oivaa ja monikäyttöistä puutarhaletkua. Tuntuisi toimivan kuten ennenkin paitti renkaan juuresta ei enään pukkaa savua ja öljylammikkoakaan ei enään muodosta. Pakoputkesta tulee yhtä mustaa savua ko ennenkin eli ei kauheasti kai polttele öljyä, tosin en ole kattonu että onko koneessa edes öljyä, paineet kumminkin oli iltapäivällä vielä kuumassa koneessa hieman yli 2 tyhjäkäynnillä niin luultavasti siellä jotain litkuakin sitten on...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
erkka
Viestit: 164
Liittynyt: 23.10.2006 23:39
Paikkakunta: Gakaani

Viesti Kirjoittaja erkka »

Purkamolle :?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eikö se oo hyvä kone jossa ölijykorkki on auki mutta pysyy paikoillaan koneen käydessä...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Easy Rider kirjoitti:Eikö se oo hyvä kone jossa ölijykorkki on auki mutta pysyy paikoillaan koneen käydessä...
Ja sellainen on erityisen hyvä, jossa se ei edes värähtele... :wink: Joskus tosiaan noissa väljemmissä lentää koko korkki ilmaan kunnolla...
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”