617 pumppu 617a koneeseen

Vastaa Viestiin
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

617 pumppu 617a koneeseen

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

m pumppu mw pumpun tilalle lähinnä moottorin ajoitus kiinnostaa mikä pitää olla kone 1984 617.951 vaparin pumppu vuosimalli 1980.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

24 astetta eykk pitää olla ajoitus
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Ykkösen nokat näköjään pitää olla ylös päin siis kun on noin 24 eykk.

Saattoi olla 22.5-23. ja sitten niin paljon kun meni melkein koneeseen päin tuo pumppu 8)

En tiedä tuota savutusta sitten moni sitä toivoo minä en on vetoja joo neljä kierrosta syöttöjä ja viisi puoli tyhjäkäyntiä muttei mitään ongelmaa ettei kierrokset palautuisi takaisin toimii mutta savutus on reipasta ja oikeastaan yhtä kovaa vaikka pumppu olisi kuin pienellä jopa alle vakio säädön nyt on 265 kärjet 115bar vakion suuttimilla toimiiko 135 turbon suuttimilla ilman paineen säätöä tuolla M pumpulla?

käynti on miehevä kuin traktorissa ei auto mutta pelaa just tuolla ottaa kierroksia ja kehrää ja kulkee :lol:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ajoitus pitäisi tarkistaa kaariputkella että on varmasti oikein. Nokka akselin merkki kun on menossa kohdalleen pyöritetään moottoria eteenpäin ja jätetään kampiakseli 24 astetta eykk kohtaan. Pumpun pyörä latetaan tarkasti keskelle ja lukitaan siihen. Jos näin on tehty ajoitus menee johonki 2 asteen tarkkudella kohdalleen mutta yleensä joutuu säätää kun kaariputkella tarkastetaan. Savutus varmasti vähenee jos nostetaan avautumispaineet sinne 135bar missä ne pitää turbokoneessa ollakkin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

toimii hienosti 23eykk nokat ylhäällä neljä ok melkein viisi kierrosta syöttöä ulos päin ja tyhjä käyntiä kuusi kierrosta ulos ja 32mm keskipultti auki ja kaksi kierrosta sisälle 10mm keskiholkkia. :shock:kiitos jariw123:lle tiedoista :D
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Alunperinen vika oli siis virtalukon kyljessä ollut alipaine säädin joka säätää sammuttimen kalvon ohjauksen jota ei nähnyt turbon pumpusta jossa ei ole sammuttimen vipua joten tuon oireilun näki vasta kun asensin m pumpun mw pumpun tilalle jossa on tuo sammutin vipu väliin jää pohjaan ja välillä puolitiehen :shock: noo tuli tehtyä se mitä olen aikonutkin että vaihdan säädettävän pumpun mwpumpun tilalle kun oli kerran hyllyssä hyvä m pumppu 8) nyt sai riittävät tehot lisäksi. :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”