Glykolit häviää??

Vastaa Viestiin
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

Glykolit häviää??

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

Mikä voi olla vikana kun nesteet häviää syyläristä auto käypi ja toimii muuten iinkö pitää!!!
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Re: Glykolit häviää??

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Rikhard kirjoitti:Mikä voi olla vikana kun nesteet häviää syyläristä auto käypi ja toimii muuten iinkö pitää!!!
No sanotaan nyt ensimmäiseksi, että tarkista vesipumppu. Siellä vesipumpun rungon alapuolella on sellainen reikä, josta se pääsee kuluneena vuotamaan.
Osa maksaa alkaen n. 30 euroa, ja voi itse vaihtaa pihalla kelillä kuin kelillä :wink:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

vaatii kylläkin hiukka luonnetta jos yli kahen kympin pakkasella vaihtaa vesi pumppun taivasalla :D
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Onkos tässä mallissa muovinen termarikotelon kansi? Minulla tenavassa vajeni kans nesteet salaperäisesti. Paljastui vasta kun oli sopivan kylmä sää että höyry näkyi. Kansi oli vääntynyt. Nyt on uusi alumiinista.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

nollajakari kirjoitti:Onkos tässä mallissa muovinen termarikotelon kansi?
Ei oo 123:ssa tuollasia muoviosia :twisted:

Nyt ku oikein mietin niin onkos sen moottorissa mitään muuta muovista kuin öljytikun lenkki ja polttoaineen käsipumpun kahva? Vanhan erillisellä öljytilalla olevan ruuttapumpun öljykorkki tais olla kanssa muovia.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ei muutako pumppaa paineet sinne ja kattoo mistä vuotaa :lol:
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

no hyvä että sulla hä mulla häviää kaikki muut nesteet paitti jäähytinnesteet :lol: asiaan eli vesipumppuhan sen voi tosiaan tehä,mutta kannattaa kattoa ettei syyläri oo esim. niin huonossa kunnossa että olis halennu tai sitten jokin letku halennut vanahemmuuttaan. Nuita letkuvuotoja on välillä mielenkiintosia kun ei oikeen kylmänä puristelemallakkaan vuoja mutta ajappa lämpimäksi oikeen ja purista niin johan se vuotaa ku seula :shock:




T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
PTracing
Viestit: 479
Liittynyt: 22.1.2008 17:11

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Tekeekö painetta vesipuolelle? Jos ylävesiletku on kova kuin kivi ja korkin avaa niin suhahtaa ankarasti, niin kansipahvi taitaa olla selvä. 1-2 tai 3-4 välistä yleensä korkkaa vesikanavaan... Itse vaihdoin pahvin pari kolme viikkoa sitten. Ihmettelin kun alko ulkona olla pakkasta ja autoon ei tyhjäkäynnillä tullut enään lämmintä sisälle vaikka moottorin lämmöt oli yli 80 asteessa. Puski nesteet paisarin korkin välistä mäelle, kun paine vesikanavissa nousi.
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

w123

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

joo suhahtaa kyllä korkin avatessa onko minkähintanen homma kannen pahvin vaihto
ville-l
Viestit: 25
Liittynyt: 28.8.2007 16:11

Re: w123

Viesti Kirjoittaja ville-l »

Rikhard kirjoitti:joo suhahtaa kyllä korkin avatessa onko minkähintanen homma kannen pahvin vaihto
Onko muita oireita kuin pelkkä suhahdus korkkia avattaessa. Esim. öljyä nesteiden seassa tai toisinpäin. Sillä jäähytys järjestelmässä kuuluukin olla pieni ylipaine mikä nostaa nesteiden kiehumispistettä. Ja korjaamoilla pystyy nykysin testaamaan tuleeko paisariin pakokaasuja. Pelkkä suhahdus ei omasta mielestäni vielä ole niin hälyttävä merkki kannentiivisteen palamisesta että rupeisin vaihdattamaan/vaihtamaan, tosin en tiiä miten suuri se sun autossa oleva suhahdus on :D
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

w123

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

No ei se hirveä suhahdus ole mutta suhahtaa kuitenkin pitääpä huomenna ajaa kaverin lämpimään talliin ja alkaa tutkimaan asiaa tarkemmin nyt ku näitä vinkkejäki sai. Kiitoksia
Avatar
PTracing
Viestit: 479
Liittynyt: 22.1.2008 17:11

Re: w123

Viesti Kirjoittaja PTracing »

ville-l kirjoitti:
Rikhard kirjoitti:joo suhahtaa kyllä korkin avatessa onko minkähintanen homma kannen pahvin vaihto
Onko muita oireita kuin pelkkä suhahdus korkkia avattaessa. Esim. öljyä nesteiden seassa tai toisinpäin. Sillä jäähytys järjestelmässä kuuluukin olla pieni ylipaine mikä nostaa nesteiden kiehumispistettä. Ja korjaamoilla pystyy nykysin testaamaan tuleeko paisariin pakokaasuja. Pelkkä suhahdus ei omasta mielestäni vielä ole niin hälyttävä merkki kannentiivisteen palamisesta että rupeisin vaihdattamaan/vaihtamaan, tosin en tiiä miten suuri se sun autossa oleva suhahdus on :D
Juu ei pieni suhahdus haittaa, mutta jos ylävesiletku on ajonjälkeen kivikova ja suhathaa reilusti kun korkin avaa. Eipä itselläkään tullut öljyä nesteisiin tai nestettä öljyyn. Moottori toimi muutenkin hyvin, mitä nyt sitä nestettä hukkas... Puhaltaa sylinterin paineen sylinterien välissä menevään vesikanavaan kas näin :arrow:

Kuva

Kuva kannesta, itsellä oli mennyt sekä tiivisteen alta että yläpuolelta... Olihan sitä tiivistevauriota avitettu jo jonkin aikaa 2,0bar ahtopaineella joskus jopa vähän ylikkin! :twisted:
Vaihtohan ei ole paha homma jos vähänkään pysyy työkalut kädessä, itellä meni noin 2 iltaa töiden jälkeen ruuvattuna. Oheishärveliä on sen verran paljon nykyään koneen ympärillä. Vaparissa ei paljon tartte purkaa että saa tiivisteen vaihdettua :wink:
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

w123 glykolit häviää

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

ei taida olla kannessa vika ku löysin EHKÄ vuodon mutta en tiedä osaanko selittää mutta kokeilen. Vuoto näyttäs olevan siellä vesipumpun kaaressa eli siellä alaosassa joka kaartaa ikäänkuin moottoriä päin.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Eihän näistä kansipahvit mene, jos ei tosiaan ole turbotettu tai ajettu ilman nesteitä-älkää nyt sekoittako näitä oikeita autoja "autosien" vikoihin :lol:

123:sen vesivuoto on melkein aina ulkopuolinen, ja nimenomaan vesipumpussa. Ja jos suhahduksen perusteella lähtisi kannentiivisteitä vaihteleen, niin sen homman saisi tehdä aika moneen ehjään ja uuteenkin autoon.

Ja tuon 123:sen vesipumpun voi vaihtaa myös pihalla 20 asteen pakkasessa-siis aivan oikeasti. Jos ei muuten tarkene, niin ajaa koneen lämpimäksi, niin sitten on hyvä puolessa tunnissa vaihtaa pumppu uuteen. :wink:
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Kyllä ei ollut mikään pieni suhahdus PT:llä, kun korkin avasi. Ei ollut kahta puhetta oliko siellä painetta. Itse nimittäin seisoin vieressä.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Heavy kirjoitti:Kyllä ei ollut mikään pieni suhahdus PT:llä, kun korkin avasi. Ei ollut kahta puhetta oliko siellä painetta. Itse nimittäin seisoin vieressä.
Joo en sitä epäile, mutta ei nyt sekoiteta jotain turbotettua 2,0 barin ahtopaineella olevaa konetta virittämättömään vapariin. Koskematon vaparihan ei hevillä rupea vuotamaan nesteitä.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Heavy kirjoitti:Kyllä ei ollut mikään pieni suhahdus PT:llä, kun korkin avasi. Ei ollut kahta puhetta oliko siellä painetta. Itse nimittäin seisoin vieressä.
Oliko samonkaltanen ku mulla? :lol:
Mulla on jo 2kertaa menny vastaavasta paikasta ku PTracingilla.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

kardaani kirjoitti:
Heavy kirjoitti:Kyllä ei ollut mikään pieni suhahdus PT:llä, kun korkin avasi. Ei ollut kahta puhetta oliko siellä painetta. Itse nimittäin seisoin vieressä.
Joo en sitä epäile, mutta ei nyt sekoiteta jotain turbotettua 2,0 barin ahtopaineella olevaa konetta virittämättömään vapariin. Koskematon vaparihan ei hevillä rupea vuotamaan nesteitä.
samalla periaattellahan se siltikin mennee mutta toisessa on vaan tuota termistä kulutusta vähäsen enemmän :lol: saahan sen vaparinkin kyllä hajotettua/kulutettua ei se sitä se vaparittomuus rikkoontumattomaksi tee :)




T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kaiken saa kyllä rikki mutta harvoin on tiiviste tai kansivikaa vapari 300D:ssä. Ajaminen vähillä nesteillä, raju kenkiminen heti kylmänä, ja ylikuumeneminen särkee kyllä vaparinkin. Toisaalta kansi halkeaa ennemmin tuollaisesta kuin että tiiviste antautuu.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
650000tuttavuus
Viestit: 2131
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Sama aihe, niin kysäsenpä tässä.

OM603 kastelee allensa.
Tiputtaa pakkasella melko paljon nestettä pohjapanssaria pitkin. Joutuu lisäämään vähintään kerran viikossa, merkkivalo syttyy.

Viittaako pakkaskelivuoto vesipumppuun vai esim. termostaatin kopan tiivisteeseen tai johonkin muuhun mysteeriöön.
Konepellin alta katsoen ei kyllä löydy minkäänlaisia valkovanoja. Pumpustahan taitaa tulla poistoputki vielä alemmas.
650000tuttavuus
Viestit: 2131
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Kyllähän siellä termarin alla pultinpäässä tippa odotteli pudottautumismisvuoroaan :D
Sellasella pitkävartisella (isosuisia varten) hammaslääkärin peilillä kun sihtailin.
Tulleneeko sitten kaikki tuosta kautta, vai tuleeko osa jo pumppuvuotonakin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”