Täys koneremontti 300D(video lisätty)

Vastaa Viestiin
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Vanja-eno kirjoitti:Sen verta nuista öljyistä pakko kommentoida kun on ollut noita W123 dieleistä, niin paras öljy mikä niissä on on ollut ja toiminut parhaiten on Castrolin SLX 0/30W. Oli aikanaan testeissä ylivoimaisesti paras ja kepitti Mobilinkin lähes 6-0. paskaa ei se Mobilkaan ole, mutta väitän Castrolin SLX olevan parasta mitä rahalla saa. kallistahan se on, mutta jos on hyvä kone joka ei syö öljyä, niin tuolla minä ajaisin...
Hinta-laatu suhteelta nuo mobilit ja shellit lie parhaasta päästä. Mobil Delvac 10/30 maksaa 20 litran pytty noin 50 euroa ja shellin 10/30 rimulaa ko joskus ostin pytyn niin 42 euroa maksoi 20 litraa. Jostain oli saanut pari vuotta sitten Nesteen 10/30:ä 35 eurolla kahdenkympin pytyn, liekö vielä saman hintaista ja tekeeköhän sillä mitään?
Hyvin tuntuisi sopivan tuo Mobilin 10/30 myös W124:sen bensakoneeseenkin...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Re: SHELLIN OELIT

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

keijoallan kirjoitti:TERVEHDYS!no se on hyvä kun shellin öljyt pelaa!mulla itselläni on vaan huonoja kokemuksia!mutta NOU HÄTÄ jos sulla pelaa niin hyvä niin!.kuule mminulla on tollanen cityliineri 2.4 diesel,se on matkailu autoksi katsastettu.ja oisin halunnut siihen 15"vanteet,ja muutenkin teknisiä tietoja tosta autosta?mut ei ei löydy mistään?ja kun toi saksan ja espanjan kielikään ei oikein taitu!niin ei tietoa saa!mutta noi sun sivut siis sä oot tehny hyvää työtä!!!hyvä sä!!tollasii miehiä pitäs olla ennenmänki!!terv keijoallan 8)
Kiitoksia kehuista 8) .Tuosta 100D:stä on muuten hankala löytää tietoja,kokeilin eilen googlettaa mutta tuloksetta mitään järkevää en oikeen englanniksi löytänyt suomeksi ei paljon mitään.Moottorin osalta on paljon helpompaa kun ottaa W123 diesel korjausoppaan niin sieltä löytyy moottorille korjaus ja säätö ohjeita,toisaalta 100Dssä on periaatteessa täysin sama moottori kuin tässä minun topicissa joten tätäkin voi hyödyntää ihan vapaasti.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Nyt ois kulunu tasan vuosi ja 19000km siitä kun jouduin moottorin avaamaan suuren öljynkulutuksen takia.Öljyn menekki ei ole palannut takaisin ja nyt voi ihan huoletta ajaa paritonnia tikkuun kahtomatta,sen jälkeen on jo viimeistään pakko vanhasta tottumuksesta :lol: .Öljyä menee nykyäänkin se pari desiä tuhannella kuten kuulukin :D .Moottorin käynnistyvyys,veto ja käyntiääni on varmaan parhaasta päästä mitä tälle moottorityypille voi olettaa paitsi käyntiääni joka on ehkä parempi kuin hyvä 8) .Polttoainetta kuluu ehkä 1-2 litraa enemmän satasella kuin uudemmassa OM603 moottorityypissä,nätimmällä ajolla eroa saisi ehkä kavennettua jonkin verran mutta eipä nuo poltoainekulut ole vielä konkurssiin vieneet.Ehkä moottorin osien suurempi massa,auton ilmanvastus ja paino vaativat veronsa ja näitten summa johtaa siihen että W123 300D on hieman epätaloudellisempi kuin uudempi W124 300D.Yhtäkaikki,olen kyllä todella tyytyväinen koneremontin lopputulokseen ja autoon muutenkin kunhan saadaan paremmat peltiosat paikoilleen ja maalattua koko pirssi uudelleen.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
keijoallan
Viestit: 42
Liittynyt: 08.12.2006 22:41
Paikkakunta: vantaa

tervehdys!

Viesti Kirjoittaja keijoallan »

no niin nyt sain vaihettua sen nokkaketjun!!!arvaa se liitin hajos käteen siitä vanhasta ketjusta kun purkasin sitä!!!!elikkä aika oli vaihtaa se ketju oli meinaan aika hyvä mäihä et aloin vaihtaan sen nyt,miten sun vappus meni mun meni tallilla autoja korjaillessa ja välillä grillattiin,täällä oli tosi lämmintä,no alan nyt käymään jo yöpuulle joten ei muuta kuin terv tv keijo
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Re: tervehdys!

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

keijoallan kirjoitti:no niin nyt sain vaihettua sen nokkaketjun!!!arvaa se liitin hajos käteen siitä vanhasta ketjusta kun purkasin sitä!!!!elikkä aika oli vaihtaa se ketju oli meinaan aika hyvä mäihä et aloin vaihtaan sen nyt,miten sun vappus meni mun meni tallilla autoja korjaillessa ja välillä grillattiin,täällä oli tosi lämmintä,no alan nyt käymään jo yöpuulle joten ei muuta kuin terv tv keijo
No niin,hyvä että sait ketjun vaihettua nyt voikin vähän huolettomammin ajella.Se öljypumpun ylähelan kuva löytyy muuten näistä kuvista mitä mulla on tässä moottori topikissa.Vappu meni täällä grillaillessa ja autot jätettiin rauhaan nyt on ollutkin aika paha flunssa mutta näillä näkymin huomenna vois mennä taas töihin autoja korjaamaan.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Onko tämä vielä hyvä ?

Kuva
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Lucky-Dog kirjoitti:Onko tämä vielä hyvä ?
Mitenkä usein tuo hela pitäis tarkistaa? 60tkm vai tiuhempaan? :?:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mihaline kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Onko tämä vielä hyvä ?
Mitenkä usein tuo hela pitäis tarkistaa? 60tkm vai tiuhempaan? :?:
No jos tuon helan uusis vaikka 400tkm:n välein niin uskoisin että se olisi jo hyvin huollettu :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

jari_w123 kirjoitti:
Mihaline kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Onko tämä vielä hyvä ?
Mitenkä usein tuo hela pitäis tarkistaa? 60tkm vai tiuhempaan? :?:
No jos tuon helan uusis vaikka 400tkm:n välein niin uskoisin että se olisi jo hyvin huollettu :lol: .
Jaaha taitaa kori loppua siinä tapauksessa ensin... Helan vaihto on tätä tahtia edessä seuraavan kerran 25 vuoden päästä :lol: :shock:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
keijoallan
Viestit: 42
Liittynyt: 08.12.2006 22:41
Paikkakunta: vantaa

terve!!

Viesti Kirjoittaja keijoallan »

no niin tere taas!ketju ok mutta nyt ei skulaa siirto pumppu oikein!!välillä ok ja sit ei!laskee naftan takasin tankkiin välillä'??mites oisa jos laittasin sähköisen pumpun?mihin kohtaan?kun epäilen etttä toi siirtopumppu falskaa?laitanko suoraan suodattimeen??paljon on paine nafta letkussa riittääkö normaali 0.3 bar :lol: sähköpumppu??terv keijo
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Viimeinkin sain Malmin yllyttämänä tavattua tämänkin topikin seikkailuja lävitte. Hyvää tarinaa Jarilla :!:

Ihteesä tuossa alakanu kummastuttaa himpun samanmoinen ilmiö kuin Jarilla tuossa koneessa, eli reiska sinisensavutus ja lisääntynyt öljynkulutus, pistää jo harkitsemaan venavarrenkumihommia issellekin :?

Ja niinkuin Malmin Risto tuolla sanoikin, niin kyllä ainakin kuvien osalta mennään paikkapaikoin paremmalla tasolla kuin Alfamerin kirjoissa :D
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

jovihava kirjoitti:Viimeinkin sain Malmin yllyttämänä tavattua tämänkin topikin seikkailuja lävitte. Hyvää tarinaa Jarilla :!:

Ihteesä tuossa alakanu kummastuttaa himpun samanmoinen ilmiö kuin Jarilla tuossa koneessa, eli reiska sinisensavutus ja lisääntynyt öljynkulutus, pistää jo harkitsemaan venavarrenkumihommia issellekin :?

Ja niinkuin Malmin Risto tuolla sanoikin, niin kyllä ainakin kuvien osalta mennään paikkapaikoin paremmalla tasolla kuin Alfamerin kirjoissa :D
Aivan,kuvat on parempia kuin korjausoppaissa ja siitä kiitos kuuluu Heavylle joka kuvasi kansi operaatiota :wink: .Yllättävän paljon öljyä voi kulua kumien kautta dieselissäkin vaikkei uskoisi.En minä ainakaan uskonut ennenkuin kantapään kautta tuli tämäkin serlville.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”