Moottorinvaihto om615->om616 öljynsuodatin ongelma

Vastaa Viestiin
Jukka72
Viestit: 2
Liittynyt: 22.9.2006 14:18
Paikkakunta: Ljusdal/Ruotsi

Moottorinvaihto om615->om616 öljynsuodatin ongelma

Viesti Kirjoittaja Jukka72 »

Moi.

Tarkoitus on vaihtaa moottori om615->om616 ja tulee ongelma eteen ettei "uuden" moottorin öljynsuodattimelle ole tilaa. Vanhassa moottorissa öljynsuodatin on naftapumpun alla ja om616 se pystyssä vauhtipyörän vieressä pystyssä. Tietääkseni tämä ongelma tulee esille myös pystylyhtyyn vaihdettaessa uudemman mallin kone ? Millä tämä ongelma on yleensä ratkaistu ? Vanhasta suodattimen jalasta ei ole suoraa hyötyä, koska se on vaan 4 pultilla kiinni ja om616 se on viidellä. Ja niin hvvää tuuria ei ole, että yksikään pultinreikä osuisi kohdalle. Joten onko jossain muussa mallissa suodatin sellainen, että sen voisi ruuvata suoraan tilalle ? Esim. jokin paketti-auto esim. 307 ?

Kiitos etukäteen vastauksista.

T: Jukka
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Lukaiseppa tämä aihe läpi: Kuva OM616 öljynsuodatinvirityksestä.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Oletko nyt vaihtamassa w123:seen moottoria?Jos näin on niin se uus kone kyllä sopii paikoilleen sillä w123:sessa on aina alunperin pystymallinen suodatin.Jos vanhassa se on pumpun alla niin se on solloin pystäristä lainattu.Jos ongelmia silti ilmenee haluaisin nähdä kuvia koneesta ja konehuoneesta.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”