mikä on kun ei savuta? 123.(syöttö)..

Vastaa Viestiin
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

mikä on kun ei savuta? 123.(syöttö)..

Viesti Kirjoittaja 500 »

siis mikä on kun ei savuta..säädin syöttöjä niin paljon kun salli..siten että,kierrokset eivät enään laskeneet kunnolla.
auto kyllä kulkee ihan kivasti,mutta luulis sen "savuttavan"..eli sais tarpeen mukaan ruokaa..
ei edes vapaalla polkasulla savua?
mitä jäi ruuvaamatta?..
(siis syöttö niin isolla,ettei tyhjäkäynti nouse, jos vielä hivenenkin auki niin tyhjäkäynti ei palaudu.)kaasu vivut löysällä..
ja vahvasti mesellä....
jäpä k
Viestit: 72
Liittynyt: 31.10.2006 20:51
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja jäpä k »

:roll: Liekö sulla sit se (luontoystävällinen)malli??!!
Vai eikö öljy kierrä koneessa,niinku pitäs :roll:

vastatkaan tietävämmät...nyt mentävä on......
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kai säädit tyhjäkäyntiä pienemmälle? :roll:

Uudemmissa pumpuissa tyhjäkäynnin säätö on pumpun perslätkän alla, siellä missä syöttöruuvikin. Kuvakin on jossain, ei tähän hätään löydy.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

sillä tyhjäkäynnillä/ruuvilla ei ollu vaikutusta..ruuvi kiinni..syöttöjä käynnissä/kokeillen sopivaksi..ja auto -85 240d.mut ei vaan savua..ei saa kait naftaa?? käy muuten hyvin.
ja vahvasti mesellä....
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

ja sitten kun ruuvasi syöttöä enemmän..tuli petaaliin sellain viive..kuollu kohta.ei hyvä ajaa..niinku on ja off tila..kierrokset ei palaitunut/palautu hitaasti.
ja vahvasti mesellä....
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tiputtaisin pual kiekkaa syöttöjä. Väännäppä maksimikierrokset täysille, niin saa enempi soppa korkeammilla kierroksilla, kulku paranee huomattavasti. Katsoppa myös, että vivusto pääsee liikkumaan kunnolla kun säädät pumppua...
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

kuin paljon uskaltaa vedättää..siis kiepit? tappiin? kuin koneen kesto?rajotin?minkälainen?

sais kyllä alkaan savuaan pienemmilläkin kiepeillä..ettei konetta rikkoisi.siis mikä neuvoksi?

alun alkaen hain sitä miten sais kone ruokaa mahdollisimman paljon..lisä ruisku napilla?

ja en viitsis max kieppeihin koskea,kun pitää katsastaakkin..eikä tarvitsisi koskea syöttöihin..vai onko aina sit pakko laskea leimalle syöttöjä?
ja vahvasti mesellä....
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Rajoitin on mekaaninen keskipakorajoitin.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Leimalle laskin itse vain maksimirundeja, en syöttöä.
Om615 kesti ryntäytystestin 5230 kierrosta, valmistaja ilmoittaa kuormittamattomana maksimin 5300. Säädin sitten maksimirundit pohjaan ja kone otti kakkosella 75 ja kolmosella 120 mittariin 3.92 perällä. Yleensä kierrätin kakkosella 65 ja kolmosella 105, niin silloin seuraavalla vaihteella oli jo hyvin vetoalueella.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Onko kaasuvivustossa löysää? Jos on, niin löysät pois ja tarkistat että kaasu mennee pohojaa asti.

Ihtellä 615 ei alakierroksilla kauhiana savunnu(2kierrosta syöttö, ei huomannu peilistä), mutta sitte ku kakkosella alako vauhti lähestymään 60km/h ja oli lapa lattiasa, niin sitte alako peilistä näkyilemään. Nii ja perä oli 3.92
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

ni toi mun vehje...silleen huomaa kun kakkosella lähtee hana pohjassa..hivenen tulee mustaa..(onneks ei sinistä)..sais kyllä tönätä mustaa..(tää topikki ei ole saaste intoillijoille)..sen takia ettei ole jaloissa..ym..
ja vahvasti mesellä....
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

JuhoL kirjoitti:Onko kaasuvivustossa löysää? Jos on, niin löysät pois ja tarkistat että kaasu mennee pohojaa asti.

Ihtellä 615 ei alakierroksilla kauhiana savunnu(2kierrosta syöttö, ei huomannu peilistä), mutta sitte ku kakkosella alako vauhti lähestymään 60km/h ja oli lapa lattiasa, niin sitte alako peilistä näkyilemään. Nii ja perä oli 3.92
ja ei ole löysää..huomasin säädön jälkeen,et vivusto kanitti..ei siittä kiinni..
ja vahvasti mesellä....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”