Takajousien lyhennys

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Takajousien lyhennys

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

En löytäny tähän kysymykseen vastausta mistään, elikkä kun lyhentää 124 takajousia, niin kestääkö vaikka se "päätös" lähtee sieltä alapäästä?

Tarttis pikkusen saada takapäätä alaspäin ja alla on jo ykkösen kumit, jemmasta löytyy jousipari joista toinen katkennut karvan yli kierroksen kohdalta, jos näillä saisi takaa sopivaan korkeuteen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kestää, laita vaan. Sitäpaitsi nehän on jo poikki 8) ei siinä mitenkään käy jos katkeaa joskus lisää.
oulaistenliikenne.fi
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Jaa mutta eipäs ollutkaan alla olevissa jousissa sitä alapään vikaa kierrosta painettu kasaan, olivat paksummat ja pidemmät kuin jemmassa ollut katkennut jousipari ja varaosanumerokin löytyi alapäästä. Alla olleet olivat 13,6mm ja toiset 13,0mm. Rälläkkää sitten vaan alla jo olleille.

Helpoksi kehuttu takajousien irrotustapa (alatukivarren sisempi kiinnityspultti pois ja tunkilla laskee alas) olikin helppo, mutta takaisin laittaessa joku väännättää alatukivartta ja sitä sisemmän pultin reikää niin perkeleesti pois linjastaan. Onko se ominaisuus vai teinkö jotain väärin? :nocando: Renkaat oli paikallaan, vaikuttaako se?
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mese-Allu kirjoitti:Jaa mutta eipäs ollutkaan alla olevissa jousissa sitä alapään vikaa kierrosta painettu kasaan, olivat paksummat ja pidemmät kuin jemmassa ollut katkennut jousipari ja varaosanumerokin löytyi alapäästä. Alla olleet olivat 13,6mm ja toiset 13,0mm. Rälläkkää sitten vaan alla jo olleille.

Helpoksi kehuttu takajousien irrotustapa (alatukivarren sisempi kiinnityspultti pois ja tunkilla laskee alas) olikin helppo, mutta takaisin laittaessa joku väännättää alatukivartta ja sitä sisemmän pultin reikää niin perkeleesti pois linjastaan. Onko se ominaisuus vai teinkö jotain väärin? :nocando: Renkaat oli paikallaan, vaikuttaako se?
Itellä oli w140:n kanssa sama että sai taistella aika tovin kun yksin turas ennenkun sai reiät kohilleen kun alatukivarren nostaa tunkilla jousen kanssa takasin. Väykyssä taas meni aina ihan heittämällä.

Koita työntää joku vaikka pienempi pultti sinne kun saat vähän reiät osumaan ees sinnepäin ja sitte kankeaa sillä vääntämällä että saa toisesta päästä oikean pultin hollille ja sitten pikkusen vasaraa jos meinaa vastustaa edelleen :roll:

Muistankohan väärin että irrotinko ite kallistuksenvakaajan myös alatukivarresta, iskari tietty myös.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”