4-pyöräsuuntaus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
cottage
Viestit: 11
Liittynyt: 05.12.2006 20:26
Paikkakunta: keskellä suomee

4-pyöräsuuntaus

Viesti Kirjoittaja cottage »

Mites pitäs tehä, kun yhdessä huollossa suoritettiin 4-pyörä suuntaus rengsasliikeen suositutuksesta, (ol vähä epämääräsesti kuluneet vanhat kesäkumit), tuli vietyä, ja lopputulos oli: suuntashan ne, mut kun joku edellinen omistaja oli lyöny madallusjutun, niin ne vaan suuntas: ei cambereta, ei castereita, vaan kun ne jätti ratinkin vinoon (oli kuulemma niin hankala juttu), niin onkohan se oikein maksetusta palvelusta, Eei ratin asento aluks häirinny, mutt nykyyään kyllä vähän v...aa Hä.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Een tierä mitä pitäisi tehdä, mutta sen sanon että itellä jos on ollut ratti vinossa ja on suuntaukseen menty niin ratti suorassa sieltä ollaan tultu takaisin. :?

Onkos siitä jo pitkä aika kun sanoit ettei aluksi häirinny ratin vinous, meinaan vaan että viikkojen jälkeen saattaa olla hankala mennä valittamaan asiasta.

-Rsito
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
cottage
Viestit: 11
Liittynyt: 05.12.2006 20:26
Paikkakunta: keskellä suomee

Viesti Kirjoittaja cottage »

yksi viikko
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re:

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Otetaanpas käyttöön tämä hyvin nimetty topikki kun oikein haullakin löytyi.

Minnekkäs kannattaisi viedä mersu, jos haluaa pyörän kulmat kohdilleen? Auto uudellamaalla, ensin toi w220 sit w209 kesemmällä.

Ratti on vinossa jo valmiiksi, mutta se ei saa olla vinossa homman jälkeen, oli vaikeeta tai ei. Kovin pitkälle ei viitsi ajella jos vaihtaa tukivarret itse eteen ensin. Mutta jos sit jonnekin kauemmas pitää ajella niin pitää tukivarsien vaihto onnistua samalla kuin suuntaus.

Ja mikä on käypä hinta nykyään, ettei lähde turhasta maksamaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: 4-pyöräsuuntaus

Viesti Kirjoittaja dealer »

En ole hintoja vertaillut, mutta meillä nelipyöräsuuntauksen hinta on tällä hetkellä 85 euroa sisältäen säätötyön (ellei säätöruuvit enää liiku järkevin konstein se on eri juttu, mutta harvoinhan niitä)
oulaistenliikenne.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: 4-pyöräsuuntaus

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti: 20.1.2022 18:48 En ole hintoja vertaillut, mutta meillä nelipyöräsuuntauksen hinta on tällä hetkellä 85 euroa sisältäen säätötyön (ellei säätöruuvit enää liiku järkevin konstein se on eri juttu, mutta harvoinhan niitä)
Eipä ole liian kallista... Harmi kun olen täällä syrjässä... Muistaakseni joku kehunut ainakin Dealerin itsensä suuntaustöitä ellen väärin muista.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: 4-pyöräsuuntaus

Viesti Kirjoittaja Mou »

Ääni merkkiliikkeelle tai juuri Dealirin kaltaisille Mersuihin erikoistuneille pajoille. Ei rengasliikkeille eikä monimerkkikorjaamoille. Itse käytän paikallista merkkiliikettä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: 4-pyöräsuuntaus

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mou kirjoitti: 20.1.2022 21:44 Ääni merkkiliikkeelle tai juuri Dealirin kaltaisille Mersuihin erikoistuneille pajoille. Ei rengasliikkeille eikä monimerkkikorjaamoille. Itse käytän paikallista merkkiliikettä.
Mitäs se siellä merkkiliikkeessä maksaa?

Valtuutettu huolto ei silti takaa mitään - rattia ei saatu millään suoraan c mallissa Lohjalla eikä välyksiä löydetty. Itse piti sekin tehdä... Ja samalla korjasin aurausta niin alkoi kulkea kiemustelematta talvellakin.

Mutta joo, ei ole tarkoitus viedä jonnekin tusinasuuntaajalle. Pitää olla kokemusta mersujen alustasta ja ymmärtää niiden päälle. Muuten on melkein sama kun ei suuntais ollenkaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: 4-pyöräsuuntaus

Viesti Kirjoittaja Mou »

AK47 kirjoitti: 20.1.2022 23:19
Mou kirjoitti: 20.1.2022 21:44 Ääni merkkiliikkeelle tai juuri Dealirin kaltaisille Mersuihin erikoistuneille pajoille. Ei rengasliikkeille eikä monimerkkikorjaamoille. Itse käytän paikallista merkkiliikettä.
Mitäs se siellä merkkiliikkeessä maksaa?

Valtuutettu huolto ei silti takaa mitään - rattia ei saatu millään suoraan c mallissa Lohjalla eikä välyksiä löydetty. Itse piti sekin tehdä... Ja samalla korjasin aurausta niin alkoi kulkea kiemustelematta talvellakin.

Mutta joo, ei ole tarkoitus viedä jonnekin tusinasuuntaajalle. Pitää olla kokemusta mersujen alustasta ja ymmärtää niiden päälle. Muuten on melkein sama kun ei suuntais ollenkaan.
Halvimmillaan olen merkkarilla maksanut 80, kalleimmillaan 400. Siinä olet oikeassa että ei se kyltti katolla tai vastaanottotiskin materiaali sitä autoa säädä, vaan asentaja, jolla täytyy olla osaaminen ja motivaatio kohdallaan.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”