Farkku ei mielestäni mene montuista,niinkuin pitäisi.Mistä hakea syytä?
Jouset ja iskarit vaihdettu noin 5 vuotta sitten eikä mahdottomia ajettu sen jälkeen.Uuset alapallot ja raidetangon päät.Vakaajan kumit vaihtui viikonloppuna ja sanotaan,että tuntuma parani hieman.Vielä saisi vähän hiljentyä....Vakaajatanko oli jonkunverran jo kulunut,joten seuraavaksi täytyy vaihtaa koko tanko.Iskarin yläpään kumit täytyy vaihtaa seuraavassa
iskariremontissa,vai onko vaikutusta?
w124 etupään kopina
w124 etupään kopina
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Ääni iskarin yläpäille. Ne kopisivat ja kolisivat omassa lankussa melko pahasti.
Vaihtoon menee vartti rauhallisesti tehden, iskaria ei tarvitse irroittaa eikä oikeastaan rengastakaan jos on kaveri käytettävissä.
- Iskarin keskimutteri auki
- Tunkkaa autoa sen verran ilmaan että renkaan ja pyöräkotelon väliin saa tilaa mutta rengas koskee vielä maahan. Laita pukit alle.
- Kolme mutteria auki iskaritolpasta, pitävät kumia paikallaan.
- Paina iskarinvarsi asennusraudalla alas, kumi tippuu mukana.
- Nyt tarvitsee vikkeläkätistä apumiestä, ota asennusrauta pois ja kaveri nykäisee pyöräkotelosta vanhan kumin pois välistä ennenkuin iskari palautuu ylös.
- Uusi kumi esille, paina iskari alas konehuoneen puolelta, rauta pois ja kaveri pukkaa uuden yläpään väliin.
- Pultit kiinni ja homma valmis.
Jos poistat renkaan, niin muista laittaa alatukivarren alle pukki, tukeva tunkki tms ennen iskarin keskimutterin löysäämistä! Muuten jousi ampuu pihalle kun löysäät iskarin irti.
Vaihtoon menee vartti rauhallisesti tehden, iskaria ei tarvitse irroittaa eikä oikeastaan rengastakaan jos on kaveri käytettävissä.
- Iskarin keskimutteri auki
- Tunkkaa autoa sen verran ilmaan että renkaan ja pyöräkotelon väliin saa tilaa mutta rengas koskee vielä maahan. Laita pukit alle.
- Kolme mutteria auki iskaritolpasta, pitävät kumia paikallaan.
- Paina iskarinvarsi asennusraudalla alas, kumi tippuu mukana.
- Nyt tarvitsee vikkeläkätistä apumiestä, ota asennusrauta pois ja kaveri nykäisee pyöräkotelosta vanhan kumin pois välistä ennenkuin iskari palautuu ylös.
- Uusi kumi esille, paina iskari alas konehuoneen puolelta, rauta pois ja kaveri pukkaa uuden yläpään väliin.
- Pultit kiinni ja homma valmis.
Jos poistat renkaan, niin muista laittaa alatukivarren alle pukki, tukeva tunkki tms ennen iskarin keskimutterin löysäämistä! Muuten jousi ampuu pihalle kun löysäät iskarin irti.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
w124 kopina
Kaipa täytyy tehdä kyseinen juttu,jos noin helposti käy.Samalla vois heittää uudet pohjaanlyötikumit ja suojakumitkin.Osat ei oo kalliita.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 kopina
No niin.Nyt on iskarin yläpään kumit vaihdettu.Ajo parantui huomattavasti.Vaihto ei nyt ihan ohjeen mukaan mennyt.Tarpeeksi ähellettyäni,totesin iskarin irroittamisen olevan nopein konsti.Kun laitoin vielä uudet pohjaanlyötikumit ja pölysuojat,niin sai kaikessa rauhassa laittaa paikoilleen.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95