124 230te madallusjouset--menipäs perä alas, hölmöilinkö?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
badass
Viestit: 63
Liittynyt: 23.1.2008 17:09
Paikkakunta: pohjois-savo

124 230te madallusjouset--menipäs perä alas, hölmöilinkö?

Viesti Kirjoittaja badass »

ÖÖH?
Nyt tuli ihme homma, eteen heitin luonnollisesti pidemmät jouset, taakse menivät lyhkäset aika "heittämällä"
-tosin perä on TODELLA matalalla.
Eli olisikohan ne nyt sitten mennyt helskutti väärin päin?
Kuvittelin kyllä että pidemmät kuuluvat eteen, molemmat entiset oli edessä poikki ja ne kun vaihdoin auto oli aika vaaterissa
-takana silloin vielä tavalliset.

(taidan viskata takaisin taakse ne tavan jouset,tosin mitä katsuri sanoo jos vaan edessä madallus?)

Nostaako se hydraulihässäkkä perää vielä ylemmäksi-vai säätääkö se vaan kovuutta?
perä on mallia pomps pomps, tappelin senkin kanssa pari iltaa kun putki sieltä räjähti.

Jäänynnä nuo tuunaukset tähän ikään vähän vähemmälle, ja edellisissä autoissa ollunna jouset ihan eri kokoa ja niitä ei kaltaiseni perämetsien kasvatti ole voinut sotkea :oops:
w210 290td
w210 280E
Amc hornet -70 305
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Pitäsköhän sitä tasonsäädön tankoviritystä säätää... Onko satsi tarkoitettu nimenomaan farkkuun/tasonsäädölliseen? Montako näppylää on jousikumeissa edessä/takana? Itellä ei ole näistä tasonsäädöllisistä kokemuksia, mutta eiköhän viisaammat kommentoi jahka jussista selviävät.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
badass
Viestit: 63
Liittynyt: 23.1.2008 17:09
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja badass »

on ihan tuollaiseen vehkeseen tarkoitettu, eli pitää sitten laittaa varmaan paksummat kumit kuten ajattelinkin...
w210 290td
w210 280E
Amc hornet -70 305
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

perä on TODELLA matalalla
Kunka matalalla ? Mitta keskeltä vannetta kaaren reunaan ?

Väärät tai huonolaatuiset jouset, takapään pitäisi laskea vain senverran kuin jousien valmistaja on ilmoittanut.
Ellet ole säädellyt tasonsäätöä eikä perä nouse normaalikorkeuteen kun käytät autoa hetken aikaa on tasonsäätö hajalla.
wiimax.fi
badass
Viestit: 63
Liittynyt: 23.1.2008 17:09
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja badass »

jaahans. eli taidan pistää takaisin alkuperäiset jouset taakse.
MAtalalla tarkoitan peräkoukku osuu maahan kun pakitan pihasta.
Weitec? kai nuo nyt ihan hyvät on?
ja onhan ne PIDEMMÄT ETEEN?
Etten laittanut väärin päin?
w210 290td
w210 280E
Amc hornet -70 305
Klasu
Pienkonespesialisti
Viestit: 681
Liittynyt: 13.12.2006 20:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Klasu »

Ai Weitecit laitoit alle? Mulla kävi joskus vähän samoin, keula nousi kymmenisen senttiä ja perä laski nii ettei kaaresta napaan mitattuna ollu kuin 25cm.. :? Pari kierrosta raakasti pois vaan etujousista siististi ja taakse paksumpaa jousenkumia, muistaakseni pari kumia tais olla päällekkäin nii että auto suht vaaterissa. Navasta kaareen mitattuna oli eessä ja takana 31,5cm.. :shock: Hiukan matala muttei paha muuten :D
Lyhemmät bilsteinit laitatti samalla niin ei pohjaa iskarit.. :lol:
badass
Viestit: 63
Liittynyt: 23.1.2008 17:09
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja badass »

Jaahans, taidankin kokeilla minkä äjäyksen se tekkeepi kun vaihdan eteen lyhkäsemmät ja taakse pidemmät.
Koska edessä on 39,5 navasta kaareen ja takana 29 eli ihan "hiukan"menee perä maassa.

vaihtoehtoina sen jälkeen:

Jos ei asetu niin sitten haen säätökumeja motonetista.
Vieläkin jos ihan hirveä ->hiekkapuhallan vanhat takajouset ja maalaan ne samanlaisella vihreällä kuin mitä nuokin on ja laitan ne taakse.
onhan mulla tuv paperit niin saan leiman niille.
w210 290td
w210 280E
Amc hornet -70 305
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”