C 350e T-plug-in hybridin E-Mode-kantama talvella

Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

C 350e T-plug-in hybridin E-Mode-kantama talvella

Viesti Kirjoittaja eerola »

Monilla ihan maalaisjärkisillä tempuilla saa täyssähköistä toimintasädettä kasvatetuksi, mutta jos ne jättää hyödyntämättä, asia näyttää tältä.

YouTube-video
-T

Kuva
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: C 350e T-plug-in hybridin E-Mode-kantama talvella

Viesti Kirjoittaja AK47 »

eerola kirjoitti:Monilla ihan maalaisjärkisillä tempuilla saa täyssähköistä toimintasädettä kasvatetuksi, mutta jos ne jättää hyödyntämättä, asia näyttää tältä.

YouTube-video
Mitä se on lämpimällä säällä?

Aika vähältä näyttää toi 19.5km. Mutta ehkä maailma pelastuu etkä joudu helvettiin - ainakaan täysin polttomoottoriautolla maailman saastuttamisen takia :)
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: C 350e T-plug-in hybridin E-Mode-kantama talvella

Viesti Kirjoittaja eerola »

AK47 kirjoitti:Mitä se on lämpimällä säällä?

Aika vähältä näyttää toi 19.5km...
Juu, ei C 350e:n 6,2 kWh:n akku pitkiin matka-ajoihin riitä. Sitä varten on ne täyssähköautot, joissa on 10x isommat akut. Sen mukaan, mitä olen laskeskellut sähköautokäyttäjien ilmoittamista todellisista akunkantamista, Tesla on ilmeisesti aikamoisen etevä hyötysuhteissa. Tämä C 350e-Mersu on tasoissa Passat GTE:n kanssa - joka on myös PHEV.

Kokemusteni mukaan lämpimällä säällä tuo Mersu menee 20% pidemmästi kuin kylmällä. Tuosta videolta näkee, kuinka paljon lämmitys kuluttaa akkua heti ensimmäisen parin kilometrin aikana. Fiksu ihminen käyttäisi esilämmitystä auton ollessa latauksessa, mutta nytpä ei ollut tarkoitus demonstroida pihistysennätystä vaan "real world all-electric rangea".

Myös ajoreitti vaikuttaa asiaan ja mitä niukemmasti akussa on varausta, sitä enemmän ennakoivasta ajosta on hyötyä. Kokemukseni mukaan pitkät loivat mäet ovat myrkkyä. Luonnollisesti kulutus kasvaa myös nopeuden mukana. Siksipä tuossa testireitissä oli alku asuinaluetta, taajamaa, ja sitten kumpuilevaa maantietä. Moottoritielle en tuossa mennyt, koska sinne ei olisi voinut pysähtyä dokumentoimaan sitä hetkeä, jolloin polttomottori käynnistyi.

Pihistysennätysvideo olisi vienyt reilut 10 km pidemmälle, mutta se olisi ollut paljon tylsempää katsottavaa eikä se olisi herättänyt mitään jatkokysymyksiä.
-T

Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Ihan laadukas video. Ennemmin olisin kuunnellut auton todellisia ääniä kuin tuota teknoa. Yleensä skippaan autovideot joissa ei kuulu auton ääniä.

Paljonko tuolla saa vetää peräkärryä (paino)?
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Meissenkeri kirjoitti:...Ennemmin olisin kuunnellut auton todellisia ääniä...
Rengasmelua? Olen samaa mieltä videoissa, joissa autossa on esimerkiksi V8-moottori. Mutta tässä tapauksessa auton äänissä ei ole kauhean paljon kuunneltavaa.
Meissenkeri kirjoitti:...Paljonko tuolla saa vetää peräkärryä (paino)?
750kg/ 1600kg.
-T

Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Näkyykö siitä mittaristosta että paljonko autolla on koko aikana ajettu sähköllä ja paljonko bensalla?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Meissenkeri kirjoitti:Näkyykö siitä mittaristosta että paljonko autolla on koko aikana ajettu sähköllä ja paljonko bensalla?
Samalla tavalla näkyy ajokilometrit bensalla/sähköllä kuin omassasi bensalla (dieselillä). Jos ei kukaan ole "since reset" nappia painanut niin lukemat on "koko ajalta". Jos joku resettiä painanut niin eipä ne kulutuslukemat omassasikaan näy "koko ajalta".
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Näkyykö siitä mittaristosta että paljonko autolla on koko aikana ajettu sähköllä ja paljonko bensalla?
Samalla tavalla näkyy ajokilometrit bensalla/sähköllä kuin omassasi bensalla (dieselillä). Jos ei kukaan ole "since reset" nappia painanut niin lukemat on "koko ajalta". Jos joku resettiä painanut niin eipä ne kulutuslukemat omassasikaan näy "koko ajalta".
Ampussa näkyy koko aika (jota ei voi normikonstein nollata), lisäksi omalta ajalta pitkä ja lisäksi per tankki tai miten nyt haluaakaan seurailla. Olis aika mainio auto tuo isommalla akustolla. Täyssähkö Konan kävin koeajaan viime viikolla enkä olis uskonut ikinä sanovani että olipa miellyttävä ja varsin hyvälaatuisen oloinen korealainen :o Hyundai, can you believe? :eec:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Meissenkeri; ei taida saada täyssähköautoihin vetokoukkua.

Pari viikkoa sitten automessuilla kysyin sähköauton esittelijältä, että saako tähän vetokoukkua? Vallitsi syvä hiljaisuus...ja vaivaantunutta selittelyä...

Olisi mukava testata sähköautoa, jossa on vetokoukku, asuntovaunulla ja perhe mukana matkalla pohjoiseen hiihtolomaa viettämään, että pääseekö edes viikossa Lappiin? :D

No, pääsisi edes ilman asuntovaunua kohtuullisessa ajassa perille.

Mainosmiehet toki kehuvat, että näppärästi sen sähköauton lataa sillä aikaa, kun tenavien takia pitää vähän väliä pysähdellä. Meillä ei kyllä juurikaan pysähdelty turhan päitten, kun pohjoiseen mentiin. Yleensä Siilinjärvellä pidettiin lyhyt kahvipaussi ja seuraava pysähdys olikin vasta perillä Kuusamossa.

Toki sähköauto sopii jo tällä hetkellä kaupunkiliikenteeseen ja pieneen ajoon, jos vain saa auton jossain ladattua. Helsingin keskustassa vain roikkaa viidennen kerroksen ikkunasta kadulle ja siitä sitten autolle usealla jojolla naapurikortteliin, jonne sattui tällä kertaa saamaan auton parkkiin. :lol:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ltm kirjoitti:Meissenkeri; ei taida saada täyssähköautoihin vetokoukkua.

Pari viikkoa sitten automessuilla kysyin sähköauton esittelijältä, että saako tähän vetokoukkua? Vallitsi syvä hiljaisuus...ja vaivaantunutta selittelyä...

Olisi mukava testata sähköautoa, jossa on vetokoukku, asuntovaunulla ja perhe mukana matkalla pohjoiseen hiihtolomaa viettämään, että pääseekö edes viikossa Lappiin? :D

No, pääsisi edes ilman asuntovaunua kohtuullisessa ajassa perille.

Mainosmiehet toki kehuvat, että näppärästi sen sähköauton lataa sillä aikaa, kun tenavien takia pitää vähän väliä pysähdellä. Meillä ei kyllä juurikaan pysähdelty turhan päitten, kun pohjoiseen mentiin. Yleensä Siilinjärvellä pidettiin lyhyt kahvipaussi ja seuraava pysähdys olikin vasta perillä Kuusamossa.

Toki sähköauto sopii jo tällä hetkellä kaupunkiliikenteeseen ja pieneen ajoon, jos vain saa auton jossain ladattua. Helsingin keskustassa vain roikkaa viidennen kerroksen ikkunasta kadulle ja siitä sitten autolle usealla jojolla naapurikortteliin, jonne sattui tällä kertaa saamaan auton parkkiin. :lol:
Tähän on hyvä muistuttaa että mitäs teki meidän politikot suomen sähköverkolle josta ne sähköautot ladataan.... Nehän möi sen sijoittajille eli SIOILLE...

Kyllähän sähköauton ihanuutta ylistellään mutta miettikääpä se mistä ne ladataan, mihin kellonaikaan ja millä hinnalla sitten kun suurien lukujen matematiikkaa aletaan käyttää....

Ei mulla mitään sähkötekniikkaa vastaan ole, ihan rakennellaan innoissaan sähkömikroautoa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Minä ajattelin ladata sähköautoni autotallin ovipieleen asennettavasta latauslaitteesta, jos joskus sähköauton ostan.

Miksi yrittää mopolla mahdottomiin, kun joka aamu löytyy yksi lähtijä, joka pysyy 100 km säteellä kotoa yhden päivän ajan. Pidemmälle menevä ottakoon 1600 km turbodieselin. Ei yksikään polttomoottoriauto sovi kaikille, miksi sähkärin pitäisi?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

AK47 kirjoitti:
Tähän on hyvä muistuttaa että mitäs teki meidän politikot suomen sähköverkolle josta ne sähköautot ladataan.... Nehän möi sen sijoittajille eli SIOILLE...
Aiheeseen liittyen, tietääkseni päätöksen teki hallitus jossa mukana kokoomus, SDP, RKP, vasemmisto, vihreät ja kristilliset. Olit siis sinäkin omalla äänelläsi (tai äänestämättömyydelläsi) mukana myyntipäätöksessä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W205”