kuskin sähköpenkki

Vastaa Viestiin
seppo.t
Viestit: 66
Liittynyt: 18.5.2006 20:27
Paikkakunta: kerava

kuskin sähköpenkki

Viesti Kirjoittaja seppo.t »

No niin!Tulihan hommattua nahkapenkit 124 coupeen 1988.Penkit ovat minulle riittävän hyvässä kunnossa.Asensin muut paikoilleen,mutta Yksi ongelma jäi kuskin penkki on sähköistetty.Minulla ei ole säädintä oveen,ainoastaan epämääräinen nippu johtoja.mitä mä nyt teen?Voiko tuon penkin muuttaa manuaaliseksi esim käyttämällä vanhan manuaalisen penkin osia tai toimimalla jollain muulla tavoin inhimillisten kustannusten rajoissa?Harvoinhan tota muut ajelee mutta joskus tarttisi ainakin etäisyyssäädön pystyä säätämään. mjo 33400:n kuvat saivat minut aivan sekaisin,koska en ymmärrä sähköistä paskan vertaa. Oliskohan jossain joku paikka täällä Helsingin , Keravan seudulla josta löytyisi inhimillinen ja myös hintainen ratkaisu?
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Mikäli et löydä toimivaa penkin säädintä oveen - ne ovat usein rikki, ehdottaisin että rakentelet jonkun avustuksella säätöpaneelin penkille. Homma ei ole kovin ihmeellinen, muistaakseni aina kaksi johtoa vastaa yhtä säätöä. Paneelissa voisi siis olla keinukytkimet: etäisyys, selkänojan kallistus, istuinosan korkeus edestä ja takaa sekä niskatuki. Paneelihan voi sitten olle jossain penkin sivulla tai alla.

Kerran minulla oli yhdessä autossa sähköpenkit ilman säätimiä. Käytin akkulauria penkin säätämiseen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minullahan on sähköpenkit jälkeenpäin viritetyillä katkaisijoilla.Alukuperäiset olisivat maksaneet mansikoita ja käytettynähän pelkkiä namiskoita on aika hankala löytää...

Eipä tullut piirrettyä minkäänlaisia kytkentäkaavioita...mutta edessä olisi vielä sydeemin purkaminen,apparin penkille pitäisi vetää tuon toisen penkin mallin mukaan johdot.
Reimpo
Viestit: 32
Liittynyt: 06.11.2005 2:28
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

purkaamoilta kannattaa kysellä :roll:
w124 300 Dturbo "Florida"
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Perttu K kirjoitti:Käytin akkulauria penkin säätämiseen.
:huh: :kuningasajatus: Kuva On se aika seppä! :D :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”