W124 OM603 ei käynnisty-pyörittää laiskasti, akku täynnä?

Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

W124 OM603 ei käynnisty-pyörittää laiskasti, akku täynnä?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Eli otsikon mukainen auto ei käynnisty. Akku on täynnä, mutta pyöräyttää niin laiskasti, että ei käynnisty. Auto on automaattivaihteinen. Miten automaattivaihteiston käynnistyksenesto toimii? Eli jos automaatin pykälä on väärässä kohdassa tai muuten esto on viallinen, niin miten tuo ilmenee. Eli eikö starttaa lainkaan vai miten on?
En ole itse autoa päässyt kokeilemaan, mutta jos aivan laiskasti pyörittää vaikka akku on täynnä ja ei käynnisty, niin mitkä ovat todennäköisimmät vikakohteet? Niin autossa on muuten Boschin varashälytinkin, mutta meillä ei ole siihen kaukosäädintä-voisiko olla joku ajonestokin?
Starttikin kävi itsellä mielessä, mutta kertokaapa vinkkejä.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kokeiltu uudella tai varmasti toimivalla akulla? Jos varmasti virta riittää niin kaippa se startin puolelle kääntyy. Ajonestot jne. ei aiheuta hidasta pyörimistä.
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Onko maakaapelit kunnossa myös koneen ja korin välillä?
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

kato akun kunto ensin,maadoitus sitten ja jos ei apua niistä niin startin kimppuun.
mihinä kuhuna mies
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Onko näissä W124 tyypillistä, että olisi maadoituksissa oneglmia. Meillä ei ole koskaan ollut W124 mitään sellaista, niin ei oikein heti tullut mieleen moinen. Missä kohtaa ne maadoitusongelmat yleensä ovat olleet W124:sen tapauksessa? Ja sitten jos starttiin liittyy ongelma, niin onko se korjauskelpoinen vai onko suosiolla laitettava uutta ehjää tilalle? Kuluuko seiltä startista esim. hiilet tai jokin muu, jonka voisi vaihtaa ja saada sillä laite kuntoon?
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Moottorin ja laatikon kiinnityspulttien alla on kuskinpuolella maajohto, joka ilmeisesti jossain tapauksessa reistannut. Joutuu nostaan nurkan ylös, että sen näkee (laatikon suojamuovi voi peittää sen näkyvistä). Voi kait sitä testata vaikka apuvirtakaapelilla moottorin ja korin välissä. Vaikka imusarjaan ja iskarintolpan maapisteeseen.

Startista voi kulua hiilet ja myös puslat, jolloin se saattaa alkaa ottamaan kenttiin kiinni. Voi yleensä korjatakin, mutta nuitahan on jokatoisella "nurkissa"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”