Polttelee yj-releen sulaketta
Polttelee yj-releen sulaketta
Terve. En löytänyt nyt äkkiseltään samanlaista aihetta.
Autohan on -94 200D. Onkelma on semmonen että tässä muutama kuukausi takaperin paloi yj-releen sulake. Vahdoin sulakkeen ja taas mentiin kivasti joku viikko, kunnes tää palo uusiksi. No kymmenampeeriset nallit pääsi loppumaan niin hätäratkaisuna pistin tilalle 15-ampparisen, tympi niin runsaasti ajella ilman jenkakelloa... Temppu mitä ei pitäis ikinä tehä, mutta teimpä silti. No taas mentiin mukavasti kuukausi pari, kunnes tääkin sulake palo. Olin tällöin saanu hommattua taas niitä 10-ampeerisia ja pistin sellasen tilalle. Kesti kokonaiset 200m ajoa. Laitoimpa sitten taas 15-ampeerisen joka kesti pari viikkoa. Mutta nytte sekin sitte palo. Pistin uuen 15-ampeerisen, mutta nytten tääkin kesti suunnilleen sen 200m. Eli nyt on ilmeisesti tapahtunut jotain jänniä Mercun sähköpuolella.
Minkä virran välissä se tuo yj-releen nalli oikein on, ja mikä vois saaha sen virran tolleen kasvamaan/piikkeilemään? Tasaaja, vai voisko olla ite rele?
Autohan on -94 200D. Onkelma on semmonen että tässä muutama kuukausi takaperin paloi yj-releen sulake. Vahdoin sulakkeen ja taas mentiin kivasti joku viikko, kunnes tää palo uusiksi. No kymmenampeeriset nallit pääsi loppumaan niin hätäratkaisuna pistin tilalle 15-ampparisen, tympi niin runsaasti ajella ilman jenkakelloa... Temppu mitä ei pitäis ikinä tehä, mutta teimpä silti. No taas mentiin mukavasti kuukausi pari, kunnes tääkin sulake palo. Olin tällöin saanu hommattua taas niitä 10-ampeerisia ja pistin sellasen tilalle. Kesti kokonaiset 200m ajoa. Laitoimpa sitten taas 15-ampeerisen joka kesti pari viikkoa. Mutta nytte sekin sitte palo. Pistin uuen 15-ampeerisen, mutta nytten tääkin kesti suunnilleen sen 200m. Eli nyt on ilmeisesti tapahtunut jotain jänniä Mercun sähköpuolella.
Minkä virran välissä se tuo yj-releen nalli oikein on, ja mikä vois saaha sen virran tolleen kasvamaan/piikkeilemään? Tasaaja, vai voisko olla ite rele?
Uus rele vois jelpata jonkin verran, ainakin rajais äkkiseltään vikapaikkoja. Paljonko latausjännite?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Eipä vain taija olla YJ-releessä vika. Ohitin koko zenerin ja edelleen sama vika jatkuu. Tuon sulakkeen kauttahan tulee virta myös ABS-boksille ja "moottorinohjausboksille", jonka tehtävä on ilmeisesti vain kierroslukumittarin (ja EGR:n?) ohjaus.
ABS-boksihan on se hirmuisen kokonen mulikka siellä akun takana, mutta osaisko joku vastata äkkiseltään että mistähän se löytyis tuo ns. moottorinohjausboksi?
EDIT: Kävin nappasemassa ABS-boxin irti niin loppu sulakkeen palamiset siihen. Täsä ABS-systeemikssäkin niin paljon mitä voi mennä paskaksi, kannattaakohan vikaa lähtä ettimään ite boksista vai jostakin muualta? Ei viittis tyhjänpäitenkään alkaa tuota järkyttävän hintasta boksia uusimaan.
ABS-boksihan on se hirmuisen kokonen mulikka siellä akun takana, mutta osaisko joku vastata äkkiseltään että mistähän se löytyis tuo ns. moottorinohjausboksi?
EDIT: Kävin nappasemassa ABS-boxin irti niin loppu sulakkeen palamiset siihen. Täsä ABS-systeemikssäkin niin paljon mitä voi mennä paskaksi, kannattaakohan vikaa lähtä ettimään ite boksista vai jostakin muualta? Ei viittis tyhjänpäitenkään alkaa tuota järkyttävän hintasta boksia uusimaan.
Eipä tuo välttäpäätä tuhottoman kallis tuollainen boksi ole, mullakin on ainakin yksi ylimääräinen jossain tallinnurkassa
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Mullaki vois olla nurkassa yks, en tiiä onko miten pahasti lumen alla.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
No nyt se prkl alko palaa taas. Oiskohan kellään tuohon ABS-systeemiin sähkökaaviota?
Pieni kutina että vois olla vänkärin puolen absianturi saanu turpiinsa, kuuluu toisinaan semmone tympiä naputus sieltä 50-60 vauhdissa, katoaa kun jarruttaa. Nuo palamiset alko suunnilleen niihin aikoihin ko tuo naputus rupes kiusaamaan.
Pitää alkaa hämmästeleen tosissaan sitte ko ilmat tästä vähä lämpiää.
Pieni kutina että vois olla vänkärin puolen absianturi saanu turpiinsa, kuuluu toisinaan semmone tympiä naputus sieltä 50-60 vauhdissa, katoaa kun jarruttaa. Nuo palamiset alko suunnilleen niihin aikoihin ko tuo naputus rupes kiusaamaan.
Pitää alkaa hämmästeleen tosissaan sitte ko ilmat tästä vähä lämpiää.
Nappaa se anturin piuha irti sieltä konehuoneen puoleta ja koita sitte, sillä se selkiää onko se vika siellä, tosin absit ei toimi jos ykskin piuha on rikki tai irti
Tai sitte käväset jostaki romikselta hakemassa kympillä ne anturit ja toivot että ne on ehjiä, jollei kellään meseläisellä ole ehjiä irrallisia.
Tai sitte käväset jostaki romikselta hakemassa kympillä ne anturit ja toivot että ne on ehjiä, jollei kellään meseläisellä ole ehjiä irrallisia.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.