Kierroslukuanturi ja sähköflektin ohjaus

Vastaa Viestiin
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Kierroslukuanturi ja sähköflektin ohjaus

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Elikkä tuli ostettua tuollanen farkku 602 jälkeen päin ahdettu. Sähköt oli todella sekaisin ja nyt olis jäljellä enää kierroslukuanturi ja flektin ohjaus.

Kuva
Toimiiko tuo anturi kytkimenä (tietyllä lämpötilalla anturi muuttuu johtavaksi?), josta saisin esimerkiksi releelle ohjausjännitteen? Kokeilisin miten se toimii mutta ahtoputket ja välijäähdytin oli mallia roskiin. Joten ei kehtaa hirveästi turhaan käyttää ilman ahtoputkia.

Kuva
Entinen omistaja antoi mukaan tuollaisen anturin, jonka laitoin sitten kiinni tuonne. Vedin johdot suoraan mittariston taakse. En saanut mittaria toimimaan ainakaan kytkemällä suoraan anturin kaksi johtoa mittarin kahteen johtoon, mutta voisiko tämä olla niin että mittarilta yksi menee maihin ja toinen olisi signaali johto? ja anturille syötetään 12volttia toiseen johtoon ja toinen menisi mittariston signaali johtoon? vai?

Kuva
Mikähän tämä liitin on? Auto on ollut ennen automaatti. Mietin kanssa että voisko tämä olla vakionopeuden säätimen joku liitin? Vakkarin boksi on ratin luona mutta muuta ei taidakkaan olla.

Kuva
Sitten kuvassa olevat kaksi putkea? Onko nämä menneet joskus imusarjaan?

Kuva
Mihinköhän tästä vihreästä (alipaine?) liittimestä on lähtenyt letkut?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

tuohon vihreään alipaineanturiin tulee toiseen napaan alipaineletku alipainepumpulta ja toisesta navasta lähtee letku syöttöpumpun päähän. tällä toimii kylmäkäynnistyksen jälkeinen kierrostenkorotus
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja apg »

toi liitin on vdo jälkiasennus vakkarin töpseli
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Roobert kirjoitti:tuohon vihreään alipaineanturiin tulee toiseen napaan alipaineletku alipainepumpulta ja toisesta navasta lähtee letku syöttöpumpun päähän. tällä toimii kylmäkäynnistyksen jälkeinen kierrostenkorotus
No ihmekkös kun auto ei kylmänä käy tyhjäkäyntiä. Kumpaanhan tulee kumpi? Mihin kohti syöttöpumppua tämä kyseinen letku tulee?
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Kuva

kuva pumpusta
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

sille on yks ja sama kumpaan tökkäät kummankin letkun anturilla, syöttöpumppuun se tulee sinne rintapellin puoleiseen päähän kiinni se letku
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Kiitos tiedosta, pitää koittaa tuleeko muutosta tyhjäkäyntiin. Vielä olisi ongelmia ratkottavana!?! :roll:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

nuo putket jota kyselit niin ne on naftalämmittimen putkia eli haukkoo hienosti ilmaa sieltä ja tietää ongelmia kun laitat sinne naftan kiertämään :wink:

joko se mittaristo toimii ja meniko´öse niinku sanoit vaimitähä.. ite painin tuon mittaristoni kanssa .. se on tosin w202 mutta liekö samaa tekniikkaa

ei kellään sattuis olemaan kierroslukumittaria irrallisena pöydällä?? vois vähä mittailla sitä tai tai.. varmaan myydä mulle semmosen :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Terho P kirjoitti:nuo putket jota kyselit niin ne on naftalämmittimen putkia eli haukkoo hienosti ilmaa sieltä ja tietää ongelmia kun laitat sinne naftan kiertämään :wink:

joko se mittaristo toimii ja meniko´öse niinku sanoit vaimitähä.. ite painin tuon mittaristoni kanssa .. se on tosin w202 mutta liekö samaa tekniikkaa

ei kellään sattuis olemaan kierroslukumittaria irrallisena pöydällä?? vois vähä mittailla sitä tai tai.. varmaan myydä mulle semmosen :roll:
Joo sinne ei tule sitten menemään naftaa enää.. :D Joo usko ja toivo loppu tuon mittari rojektin kanssa.! Ei toimi niin ei toimi. Helpompi on purkaa laturi tuhannen pillun päreiks ja tehdä "w" nasta ite ja laittaa motonetin hieno rundari.. :lol:
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

eikai se kiekkamittari toimi ilman elr-relettä.. yhteen 200d:hen laitoin ja piti se rele survoa väliin.. releellä virtaa ja siittä mittarille vai miten se meni. :nocando:
tdtleka
Viestit: 11
Liittynyt: 11.12.2010 7:39

Viesti Kirjoittaja tdtleka »

tuota noin tuosa on ollu kiekkamittari alunperin tosa autosa sun pitäs vaan löytää se liitin sille.
muistaakseni on jossain jarrutehostajan tykönä tai sitte sen ö-suodattimen tykönä tulipellisä kun ravottelet niitä muoveja minkä alla kulkee johtoja.
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

tdtleka kirjoitti:tuota noin tuosa on ollu kiekkamittari alunperin tosa autosa sun pitäs vaan löytää se liitin sille.
muistaakseni on jossain jarrutehostajan tykönä tai sitte sen ö-suodattimen tykönä tulipellisä kun ravottelet niitä muoveja minkä alla kulkee johtoja.
Ootko varma että tuo mittari toimii? Kaikki liittimet ym.. käyty läpi ja mistään ei tapahdu mitään.. auto on muuten tällä hetkellä valmis leimattavaksi! Tyhjäkäyntiä ei käy vieläkään kylmänä mutta säätelin pumppuu mutu tuntumalla niin käy vähän paremmin.. kylmänä pitää pari kertaa polkasta että käy.
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

h.hartikainen kirjoitti:eikai se kiekkamittari toimi ilman elr-relettä.. yhteen 200d:hen laitoin ja piti se rele survoa väliin.. releellä virtaa ja siittä mittarille vai miten se meni. :nocando:
Ai mihin virtaa? :lol:
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

mitenköhän tuon anturin pitäisi toimia/kytkeä? :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”