mistä vikaa etsimään kun ei hehkuta
mistä vikaa etsimään kun ei hehkuta
ihan ekaksi häipyi avaimesta starttaus. Avain kyllä kääntyy starttiasentoon ja ehkä hivenen miitarivalot himmenee mutta ei mjitään muuta. Sitten laitoin siihen kiireellä nappistartin, jolla toimi ja toimii edelleen mutta jossain vaiheessa hehkuvälo lopetti toimintansa ja kait siinä samassa on hehkutuskin loppunut. Vaihdoin hehkun merkkivalon, että jos se vain siinä mutta nyt kun kelit on kylmentynyt niin lähtee huonosti, kun ei hehkuta. Niin en ole kyllä sieltä tulpilta mittaillut, etteikö hehkuta. Mitenkäs se mitataan tai mitä jännitettä siihen päähän kuuluu tulla. Niin ja virtalukon pohjan vaihdoin viikko sitten siinä toivossa, että siinä olisi vika.Mitenkös tästä pitäisi edetä vian haussa. Tämä kapistus on vm 86 ja 200d ja pihassa olisi "toimiva" raato vm 92 200d, sopiiko siitä tarvittaessa jotkut hehkuosat
haulla löyttyy paljon ohjeita
Voi mitata hehkun vastusta tai katsella tuleeko niille yleensä virtoja.
Monet mittaa releeltä. Joka hehkulle oma nasta.
Yksi toimiva konsti on hehkujen tarkistukseen:
antaa 12 V hehkun päähän. Jos kipinöi, on hehkussa eloa
Mutta sillä johdon päällä ei kannata ympäriinsä huiskia
Voi mitata hehkun vastusta tai katsella tuleeko niille yleensä virtoja.
Monet mittaa releeltä. Joka hehkulle oma nasta.
Yksi toimiva konsti on hehkujen tarkistukseen:
antaa 12 V hehkun päähän. Jos kipinöi, on hehkussa eloa
Mutta sillä johdon päällä ei kannata ympäriinsä huiskia
autodidakti
Kävimpä tänään hieman noiden hehkutusjuttujen kimppuun ja kaikenlaista mielenkiintoista sitten löytyi. Mittrailin hehkut siinä paikallaan siitä kärjestä ja miinus akunnapaan ja 0.7 ohmia näytti kaikki. Sitten otettiin siitä mustasta laatikosta se isompi liitin auki ja mitattiin laatikon nastoilta suoraan jännite hehkutettaessa. Jännite oli sama kuin akunnavassa 12.5v ja ihmeellistä oli minulle se, että kun se liitin oli irti niin hehkutettaessa hehkuvalo paloi aina , sitten liitin kiinni ja hehkutusta, niin tulppien päihin tuli 11.5v ja hehkuvalo ei pala. hyllystä löytyi uusia hehkutulppia vm 200D:hen ostettuna ja niiden ohmi oli jotain 0.7 tai 0.9 ja boschilaiset. Niin ja mustassa laatikossa oli numeroita 001 545 97 32 ja VDO 410 202/009/001 12v/4zyl
Sitten vastaavassa vm 92 oli numerot 077 545 98 32 , kokeilin sitä koska ollut toimiva mutta ei tehnyt mitään uusia juttuja.
LIsä vinkkeja kovasti kaivataan, missä vika
Sitten vastaavassa vm 92 oli numerot 077 545 98 32 , kokeilin sitä koska ollut toimiva mutta ei tehnyt mitään uusia juttuja.
LIsä vinkkeja kovasti kaivataan, missä vika
Syttyykö hehkuvalo käyntiin saamisen jälkeen? Jos syttyy, niin ainakin yksi hehkuista on kuitenkin viallinen.
Jos kone ei hehkuta ollenkaan, niin käyntiin saaminen on kyllä todella tuskaista kesälläkin.
200D yhdellä toimivalla hehkulla vaati minuutin startin +20 asteen lämmössäkin
Hehkujen vaihdon jälkeen lähti -30 pakkasillakin ilman roikkaa.
Jos kone ei hehkuta ollenkaan, niin käyntiin saaminen on kyllä todella tuskaista kesälläkin.
200D yhdellä toimivalla hehkulla vaati minuutin startin +20 asteen lämmössäkin
Hehkujen vaihdon jälkeen lähti -30 pakkasillakin ilman roikkaa.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Eipä valo pala ollenkaan enään paitsi tuolleen kun tuossa kerroin ja sitten on sekin vika vielä, ettei avaimesta starttaa, omatekeleestä napista kylläkin , niin ja virtalukonpohja uusittu, nyt lähtee roikannokasta ja aian koitan mukamas jonkin aikaa hehkuittaa, hiukka outoaHannu.H kirjoitti:Syttyykö hehkuvalo käyntiin saamisen jälkeen? Jos syttyy, niin ainakin yksi hehkuista on kuitenkin viallinen.
Jos kone ei hehkuta ollenkaan, niin käyntiin saaminen on kyllä todella tuskaista kesälläkin.
200D yhdellä toimivalla hehkulla vaati minuutin startin +20 asteen lämmössäkin
Hehkujen vaihdon jälkeen lähti -30 pakkasillakin ilman roikkaa.
kato tarkkaan se sulake se ei yleensä pala poikki vaan siihen tulee hius murtuma ennen pitkää lämpölaajenemisen seurauksenaMB kirjoitti:No nyt se lähti käyntiin, kun oli päivän ollut roikassa ja vähän kaasua painoin. Hehkun merkkivalo ei edelleenkään pala missään vaiheessa. Releen sulakkeen katsoin ensimmäisenä muiden sulakkeiden kanssa. Täytyy aamulla katsoa mitä sanoo. Niin autohan on vm-87.