lisää valoa - miten

Vastaa Viestiin
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

lisää valoa - miten

Viesti Kirjoittaja cupee »

Tervehdys - en tiedä olenko oikealla osastolla - mutta 230 CE:ehen täytyisi saada ajovaloihin lisää valoa - eli löytyykö siihen keinoja? Uudet umpiot? - toisenlaiset polttimot? - lisää tehoa laturin puolelta? - nyt pitäis nähhä enemmän - tulloo pimiää! :?:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Esim johdotukset uusiksi, suoraan akulta releiden kautta+ hyvät polttimot (esim GE megalight+ 60%).
Alkuperäisten sumareiden muuttaminen lisäpitkiksi (tarvittavat osat saa esim KL:stä tai Motonetista) on hyvä ratkaisu myöskin, jos ei halua ämpäreitä keulalle.
Varsinkin jos alkuperäiset umpiot on huonokuntoiset :roll:

Omassa on lisäksi 14.6v lataussäädin lisäpitkäumpioiden ja parempien johdotusten+polttimoiden lisäksi, ja näkee ihan riittävän hyvin...
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Osramin Cool Blue polttimot ovat mielestäni varsin hyvät, ero tavallisiin on selvä.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mitenkäs tuo sumareiden konvertointi lisäpitkiksi oikein käytännössä sujuu, mitä hilppeitä tarvitaan ja ennen muuta: tarvitaanko minkämoista autosähkömiehen vikaa vai riittääkö maalaisjärki ja normaali työkalupakki. Onko esim. kytkentä edelleen valokatkaisinta vetämällä kuten sumareissa ja valonvaihto jotenkin viikseen yhdistetty...

Meinaten kiinnostaisi noiden 99% hyödyttömien sumarien sijaan laittaa lisäpitkät, kun taas alkavat nämä pimeät ja edelleen pitkät taipaleet.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

riittävästi ISOJAämpäreitä keulalle :shock:
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Harju kirjoitti:riittävästi ISOJAämpäreitä keulalle :shock:
225mm pienin halkaisia joka luetaan lisävaloksi eikä vaan joksiki ihme tuikuksi :lol:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Hain kanssa biilteemasta tuon releistyssarjan ja asentelin kiinni. Hommahan tosiaan menee niin, että nyt virrat kulkee releen kautta, jolloin jännitehäviö lyhdyille on hieman pienempi. Valotehoissa ero on silti huomattava. Paketti maksoi parikymppiä ja asennuksessa ei tarvittu kaljankittausta, eikä muitakaan erikoistaitoja. Aikaa meni alle puoli tuntia, eniten meni aikaa nysvätessä sitä liitintä akun napaan.

Voipi kait noita umpioita koittaa pestäkin, tosin ilmeisesti mitään tinneriä ei kannata käyttää :happy:.

Ja tosiasia taitaa olla, että pimeällä alkaa nähdä vasta toden teolla kun laittaa niitä ämpäreitä sinne keulalle.
Kein siknatuur
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kaapo kirjoitti:Mitenkäs tuo sumareiden konvertointi lisäpitkiksi oikein käytännössä sujuu, mitä hilppeitä tarvitaan ja ennen muuta: tarvitaanko minkämoista autosähkömiehen vikaa vai riittääkö maalaisjärki ja normaali työkalupakki. Onko esim. kytkentä edelleen valokatkaisinta vetämällä kuten sumareissa ja valonvaihto jotenkin viikseen yhdistetty...

Meinaten kiinnostaisi noiden 99% hyödyttömien sumarien sijaan laittaa lisäpitkät, kun taas alkavat nämä pimeät ja edelleen pitkät taipaleet.
Lasit vaihtoon, ja heijastimista kauhat pois, tai sitten heijastimet vahdetaan lisäpitkämalleihin.
Umpioista kytketään sumareitten piuhat pitkien kanssa samaan, eli saa palaa aina kun varsinaiset pitkätkin.
Releethän sinne on muutenkin jo laitettu :)

Sitten tehdään uusi puskuri johon laitetaan kanssa-autoilijoiden kiusaksi erilliset sumarit :lamppu:

Harmi vaan, kun ässään ei noita lisäpitkälaseja taida saada :cry:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jani kirjoitti:Harmi vaan, kun ässään ei noita lisäpitkälaseja taida saada :cry:
Köh köh. Muokataan vähän. Siis ässään en ole kyllä ikinä noita nähnyt ja kakkoslankkuihinkin on melko kalliita yleensä. Ehkäpä joku nero on tehnyt saksanmaalla ässäänkin noita?
Kein siknatuur
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaapo kirjoitti:Mitenkäs tuo sumareiden konvertointi lisäpitkiksi oikein käytännössä sujuu, mitä hilppeitä tarvitaan ja ennen muuta: tarvitaanko minkämoista autosähkömiehen vikaa vai riittääkö maalaisjärki ja normaali työkalupakki. Onko esim. kytkentä edelleen valokatkaisinta vetämällä kuten sumareissa ja valonvaihto jotenkin viikseen yhdistetty...

Meinaten kiinnostaisi noiden 99% hyödyttömien sumarien sijaan laittaa lisäpitkät, kun taas alkavat nämä pimeät ja edelleen pitkät taipaleet.
Täh... Mitä kaapo oikein suuntailee? Ei ässään saa sumareihin pitkiävaloja.
Kun siihen ei saa sellaisia ajovalojen laseja. :D
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

noi sumarin vaihto lisäpitkiksi on mielestäni aika kallis operatio varsinkin jos on hyvät umpiot/ lasit . huonoimmat vaihtoehdot ne eivät toki ole . jossain TM testissä päihitti monet varsinaiset "lisäpitkät" ( jotain comet 450 tms . pikkuvaloja )
mutta paas miettien bosch navigator halogen n.75€ kappale ja siihen kl-varaosat teline maskiin + ylätuet ?€ + polttimet ja rele johtoineen

tai jos rahaa on niin sama valo xenon n.1000 € / 2kpl

niin jopas syyspimeä alkaa muuttumaan päiväksi
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Lucky-Dog kirjoitti:Osramin Cool Blue polttimot ovat mielestäni varsin hyvät, ero tavallisiin on selvä.
Tuon "allekirjoitan" myös kokemuksen kautta.
Avatar
cupee
Viestit: 500
Liittynyt: 20.4.2006 12:38
Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki

infoa valoista tuli niin että tyhmempää huimaa -

Viesti Kirjoittaja cupee »

niin että tattis vaan ohjeista - joudun kyllä käymään asentajalla ja näyttämään nämä ohjeet - hän valitkoon siitä parhaimman ratkaisun - on se vaan kumma, kun jengi pärjäsi noilla valoilla ennen - vaan nyt on tottunut parempaan - ei ne vaan riitä. (Meiän BMW 525 ssa on talon puolesta tosi hyvät valot ja tossa Sprinterissä on tosi hyvät valot!) - eli nyt pitäisi saada coupé vanhukseen vähintään kirkkaat valot!
stalini
Viestit: 36
Liittynyt: 22.3.2006 11:54
Paikkakunta: Sotkamo

Sopiiko KL valot vm -95

Viesti Kirjoittaja stalini »

Kun tuli mällättyä tuo etukulma paskaksi, joten menee jokatapauksessa toinen etulyhty vaihtoon niin ajattelin vaihtaa samalla molemmille puolille sellaiset etulyhdyt joissa on kaukovalo sumarin tilalla.
Mutku siellä KL:n sivulla lukee että

3816 etulyhty vasen -7/93 KAUKOVALOLLA, 215 eur/kpl

Käykös tämä sitten 124 jonka vuosimalli on -95?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei, E-mallissa on eri umpiot.
Tai muuten taitaa olla sama mutta lasi eri ?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ero on vain laseissa.
Avatar
CE
Viestit: 30
Liittynyt: 20.1.2008 21:24
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja CE »

Hain kanssa biilteemasta tuon releistyssarjan ja asentelin kiinni. Hommahan tosiaan menee niin, että nyt virrat kulkee releen kautta, jolloin jännitehäviö lyhdyille on hieman pienempi. Valotehoissa ero on silti huomattava. Paketti maksoi parikymppiä ja asennuksessa ei tarvittu kaljankittausta, eikä muitakaan erikoistaitoja. Aikaa meni alle puoli tuntia, eniten meni aikaa nysvätessä sitä liitintä akun napaan.

Lainataan vanhaa keskustelua. Kun auto ei nyt ole täällä että voisin kokeilla käytännössä.
Herjaako mittariston palaneen polttimon merkkivalo jos laittaa tuollaisen releen ja ottaa sillekin vaan ohjauksen toiselta puolelta autoa? Entä jos tekee vastaavan releytyksen sumuvaloille?
Auto on 300ce -88
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laita kummankin puolen lampuille erikseen releet, ihan turvallisuuden takia.
Ei sammu molemmat valot yhtaikaa jos tulee jokin pikku häiriö.

Palaneen polttimon merkkivalolampun voi ottaa pois mittaristosta.
Avatar
qetuoå
Viestit: 47
Liittynyt: 10.3.2008 6:47
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja qetuoå »

Mulla 87ssa parani valotehot varmaan puolella seuraavalla konstilla. humattuani että kun sumuvalot veti päälle ajovalot himmenivät, rupesin spekuloimaan juttua, hokasin maadoituksen puutteellisuuden (maa samanvahvuisella piuhalla kuin plusa) eli kun parkki, ajovalo ja sumari palaa yhtä aikaisesti maa jää kolmea plussaa heikommaksi! joten tinasin reilusti vahvemman piuhan lisämaadoitukseksi. No lisäks pesin fairi- vedellä heijastin pinnat ja lasit sisältä ja kuivasin paineilmalla. sit plus 80% bluet polttimoiks ni johan valkeni :!: :idea: :roll:
mercedes-benz w124 e200d -94 volvo v70 2.5tdi -99 mitä suurempi vika sitä suurempi leka- lempisen maalaus ja paalaus"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”