124 ruostesuojauksessa

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

124 ruostesuojauksessa

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Oma 124-farkku on nyt ruostesuojauksessa. Pohja on pesty ja tarkastettu
ja korjattavaa ei löytynyt. On kuulemma vähemmän ruostetta kuin joissain
pari-kolme vuotta vanhoissa autoissa. Taakse pannaan sisälokasuojat,
eteen ei laiteta nelivedon ja jäähdyttimien viemän tilan takia.

Kyselin tarjouksia muutamasta paikasta ja kävin kahdessa paikassa.
Tämä Hämeenkyrön paikka tuli sitten valittua fiilispohjalta. Tekijä
vaikutti vilpittömän kiinnostuneelta työn tekemisestä ja lopputuloksesta.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Re: 124 ruostesuojauksessa

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Jarkko N kirjoitti:. Tekijä
vaikutti vilpittömän kiinnostuneelta työn tekemisestä ja lopputuloksesta.
No tommoseen ei joka päivä törmää.Toivottovasti homma onnistuu.
Avatar
PKivimäki
Viestit: 75
Liittynyt: 24.9.2007 15:32
Paikkakunta: Corneville
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PKivimäki »

Kuva

Suosittelen tarkastamaan auton. Minä satuin vaihtamaan ovistopparin "uuden" S124sen kuskin puolelle viikon kuluttua ruostesuojauksesta ja ällistyin; tuollaista jälkeä 620 €:n täyskäsittelyllä. Reklamaatio peliin ja usiksi meni.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Joo, täytyy kurkata. Takaoven johtosarjan paikkaus onkin
työlistalla.

Mistään suojaamosta ei saa täydellistä suoritusta joka kerta
ja TM:n testien mukaan isojakin virheitä tehdään.

Huonoutta on vaan siedettävä, sitä on joka paikassa. Muuten
menee hermot. Parempi katsoa, mitä saa kuin mitä jää saamatta.
Jos suojaus on edes 90% onnistunut, niin kaikki on kotiinpäin
ja loput laitellaan takuuna tai itse tai myöhemmin.

Suojauksen listahinta lähes kaikilla suojaamoilla oli 950 euroa, lisäksi
sisälokasuojat 120 euroa parilta, sekä hiekkapuhallus ja maalaus
tuntiveloituksella. Jos autosta löytyisi ruostereikiä, niin auto pitäisi
kuljettaa eri paikkaan hitsattavaksi. Autoa puretaan vain vähän, esim.
helmamuovit irrotetaan vain alareunasta. Suojaamot eivät olleet
kovin innokkaita kuvaamaan menettelyjään tarkasti.
Avatar
PKivimäki
Viestit: 75
Liittynyt: 24.9.2007 15:32
Paikkakunta: Corneville
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PKivimäki »

Pohjapanssarit (muovia, jos joku tämän lukeva ei tiedä) olikin hyvin suojattu. Pellit niiden alla ei. Opetus: jos menee ruostesuojaukseen niin itse poistettava pohjapanssarit.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

^
Sama koskee joissakin liikkeissä pakoputkiston alumiinisia lämpökilpiä.
Avatar
rolle
Viestit: 247
Liittynyt: 28.3.2006 20:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Lankun koteloiden suojausta. Mitä alustaan?

Viesti Kirjoittaja rolle »

Jatkanpa sujuvasti aiheesta:

Tuohon kolomisatkuun on kevään myötä ilmestynyt muutama kukkanen, joiden innoittamana ois kesällä tarkotus suihkutella autoon ympäriinsä kotelosuoja-ainetta. Tässä vähän suunnitelmaa:

Välineet: työkaluja, 2 hv kompressori, Biltema ruostesuojaruisku 15-457, 12.99 e

Käytettävät aineet: Biltema ruostesuoja-aine 36-2430, 9.99 e/litra, mahdollisesti tervaa

Muovihelmat ovista sekä kynnyskoteloiden päältä, ovipahvit, peräkontin verhoilut, Lokari-sisälokasuojat ja pohjamuovit on tarkoitus ottaa irti ennen toimenpiteitä. Ehkä myös puskurit olisi syytä käyttää irti, jos haluaa olla perusteellinen?

Suojauskohteet: kynnyskotelot, ovet, peräkontin sivupeltipinnat, peräkontin luukku, etulokarit, konehuoneessa olevat (kotelo)palkit, sisälokasuojien alla olevat peltipinnat, jne.

Kysymyksiä:

- Mitä alustaan kannattaisi laittaa, jos ei halua laittaa varsinaista alustamassaa? Jotkut vissiin tekevät jonkinlaisen terva-öljy-seoksen, vinkkejä?

- Kannattaako tukivarsiin ja niiden kiinnityspisteisiin suihkia myös samaa jöötää, jota mahdollisesti laitan alustaan? Vuosi sitten vaihdetut tukivarret ja pultit näyttivät jo ottaneen pintaruostetta...

Vastauksia ja kommentteja odotellen. :wink:
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kotelosuoja-aine kaikkialla pohjaan, oviin tukivarsiin ynnä muualla mihin sitä jaksaa ruiskuttaa. Sitten pohjaan, pyöräkuppeihin ynnä muualle missä tarvitaan kulutuskestävyyttä niin alustamassa päälle.

Kotelot olisi hyvä pestä, kuivattaa ja puhaltaa puhtaaksi ennen kun sinne menee ruiskuttelemaan.

Miksi laittaa jotain tervaa tai öljyä jos on olemassa tarkoitukseen sopiviakin aineita? :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”