Distronic + poistaminen / huijaaminen

Vastaa Viestiin
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Distronic + poistaminen / huijaaminen

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ongelma on distronicin tutka joka on keskellä keulaa, kun laittaa kolme lisävaloa niin häiriintyy niistä. Olen kokeillut peittää foliolla, siirtää tutkaa sun muuta mutta ei onnistu.

Xentryllä olen yrittänyt koodata distronicia sieltä sovitukset valikosta mutta ei anna muita vaihtoehtoja kuin ohjainlaitteen päivityksen..

Onko muilla ollut ongelmia tälläisen asian kanssa vai onko minunkin ongelma vain ratkaistavissa optikkokäynnillä..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Distronic + poistaminen / huijaaminen

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Magge-- kirjoitti:Ongelma on distronicin tutka joka on keskellä keulaa, kun laittaa kolme lisävaloa niin häiriintyy niistä. Olen kokeillut peittää foliolla, siirtää tutkaa sun muuta mutta ei onnistu.

Xentryllä olen yrittänyt koodata distronicia sieltä sovitukset valikosta mutta ei anna muita vaihtoehtoja kuin ohjainlaitteen päivityksen..

Onko muilla ollut ongelmia tälläisen asian kanssa vai onko minunkin ongelma vain ratkaistavissa optikkokäynnillä..
No, ei sitä ole suunniteltu toimimaan niin että edessä sinkkiämpäri :D

Luovu keskimmäisestä lisävalosta, poista koko distronkki autosta ja koodaa/koodauta se. Tai talvella lisävalot ja piuhojen irroitus koodaus ja kesällä lisävalo pois ja koodaus piuhojen kiinnitys...

En usko muiden vaihtoehtojen toimivan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Melko usein olen opastanut puuttumasta toisen omaan tilanteeseensa kirjoittamiin vaatimusspekseihin, mutta nyt en malta olla kysymättä mihin herran tähen tarvii kolmannen X-Vision Dominatorin tai NBB Alpha xenonin :roll: :shock: :?:

Saahan niitä kolmekin laittaa, mutta en oikeasti keksi, mihin kahdella lisävalolla saavutettavat 15 luksia 200 metriä auton edessä tien laidasta laitaan ei riitä? On se kuitenkin "vähän" enemmän kuin TM:n mittaama 5 luksia 150 metrissä.

Jos valoa oikeasti tarvii paljon, LED panelivalo lienee ainoa vaihtoehto?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Distronic + poistaminen / huijaaminen

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

AK47 kirjoitti:
Magge-- kirjoitti:Ongelma on distronicin tutka joka on keskellä keulaa, kun laittaa kolme lisävaloa niin häiriintyy niistä. Olen kokeillut peittää foliolla, siirtää tutkaa sun muuta mutta ei onnistu.

Xentryllä olen yrittänyt koodata distronicia sieltä sovitukset valikosta mutta ei anna muita vaihtoehtoja kuin ohjainlaitteen päivityksen..

Onko muilla ollut ongelmia tälläisen asian kanssa vai onko minunkin ongelma vain ratkaistavissa optikkokäynnillä..
No, ei sitä ole suunniteltu toimimaan niin että edessä sinkkiämpäri :D

Luovu keskimmäisestä lisävalosta, poista koko distronkki autosta ja koodaa/koodauta se. Tai talvella lisävalot ja piuhojen irroitus koodaus ja kesällä lisävalo pois ja koodaus piuhojen kiinnitys...

En usko muiden vaihtoehtojen toimivan.

No joo eihän se varmaan oo suunniteltu edes pimeällä ajettavaksi valojensa perusteella.. :D

Täytyy varmaan jotenkin koodata normivakkariksi se. Onko tuttu homma? Lähinnä sitä mietin että mihin kaikkialle muutoksia täytyy tehdä?
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

740 GLE kirjoitti:Melko usein olen opastanut puuttumasta toisen omaan tilanteeseensa kirjoittamiin vaatimusspekseihin, mutta nyt en malta olla kysymättä mihin herran tähen tarvii kolmannen X-Vision Dominatorin tai NBB Alpha xenonin :roll: :shock: :?:

Saahan niitä kolmekin laittaa, mutta en oikeasti keksi, mihin kahdella lisävalolla saavutettavat 15 luksia 200 metriä auton edessä tien laidasta laitaan ei riitä? On se kuitenkin "vähän" enemmän kuin TM:n mittaama 5 luksia 150 metrissä.

Jos valoa oikeasti tarvii paljon, LED panelivalo lienee ainoa vaihtoehto?
Noo tuota tuota, välttämättä kolmatta ei tarvis mutta on niin orvon näköinen hoxhuom(omasta mielestä) kahdella nbb:llä niin pakko olla kolmen patteri.. Nämä valot olikin jo viime talvena keulassa mutta otin pois noin kuukauden jälkeen kun vakionopeudensäädin on kuitenkin niin mukava asia.

Ja onhan tässä puskurin alaritilän takana majaillut kokoajan myös luminalights striker 560 mutta on niin nuhapumppu lamppu ettei nää juuri mitään.

Kuva
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Sodankylässä oli kyllä pimeää syksyllä ja talvella - ilmeisesti ei enää. :shock:

Ei sillä - vastaavan patterin tarviis omaan eemeliin...
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Distronic + poistaminen / huijaaminen

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Magge-- kirjoitti:
Xentryllä olen yrittänyt koodata distronicia sieltä sovitukset valikosta mutta ei anna muita vaihtoehtoja kuin ohjainlaitteen päivityksen..

Onko muilla ollut ongelmia tälläisen asian kanssa vai onko minunkin ongelma vain ratkaistavissa optikkokäynnillä..
Juu, ei löydy Xentrystä tuollaisia versiokoodauksia vaikka noilla auton valoilla etsisi. Joko VeDoc:iin kantakorttimuutos ja SCN-koodaus on-line tai sitten sähellystä muilla työkaluilla. Veikkaan että ei tee mieli muutella kahta kertaa vuodessa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Distronic + poistaminen / huijaaminen

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Magge-- kirjoitti:
Xentryllä olen yrittänyt koodata distronicia sieltä sovitukset valikosta mutta ei anna muita vaihtoehtoja kuin ohjainlaitteen päivityksen..

Onko muilla ollut ongelmia tälläisen asian kanssa vai onko minunkin ongelma vain ratkaistavissa optikkokäynnillä..
Juu, ei löydy Xentrystä tuollaisia versiokoodauksia vaikka noilla auton valoilla etsisi. Joko VeDoc:iin kantakorttimuutos ja SCN-koodaus on-line tai sitten sähellystä muilla työkaluilla. Veikkaan että ei tee mieli muutella kahta kertaa vuodessa.
Hysss... Tota hain takaa että joutuu puntaroimaan valojen järjettömyyttä vastaan koodausjärjettömyys.

No, vaihtaahan jotkut kuulema katsastukseen moottorinkin... Että se siitä...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

TimoV kirjoitti:Sodankylässä oli kyllä pimeää syksyllä ja talvella - ilmeisesti ei enää. :shock:

Ei sillä - vastaavan patterin tarviis omaan eemeliin...
Joo pimiää on niinkö mörön peräsimessä ja sen takia valot onkin aika tarpeellisia.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Distronic + poistaminen / huijaaminen

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

AK47 kirjoitti:
tähtikuljettaja kirjoitti:
Magge-- kirjoitti:
Xentryllä olen yrittänyt koodata distronicia sieltä sovitukset valikosta mutta ei anna muita vaihtoehtoja kuin ohjainlaitteen päivityksen..

Onko muilla ollut ongelmia tälläisen asian kanssa vai onko minunkin ongelma vain ratkaistavissa optikkokäynnillä..
Juu, ei löydy Xentrystä tuollaisia versiokoodauksia vaikka noilla auton valoilla etsisi. Joko VeDoc:iin kantakorttimuutos ja SCN-koodaus on-line tai sitten sähellystä muilla työkaluilla. Veikkaan että ei tee mieli muutella kahta kertaa vuodessa.
Hysss... Tota hain takaa että joutuu puntaroimaan valojen järjettömyyttä vastaan koodausjärjettömyys.

No, vaihtaahan jotkut kuulema katsastukseen moottorinkin... Että se siitä...
Niin eli oletta sitä mieltä että hommana jo niin iso että ei edes kannata alkaa..? Oli valot järjettömiä tai ei mutta ite tykkään siitä että näen tuolla tienpäällä vähän kauemmaksikin ja kun täällä ei tuota liikennettä niin älyttömästi ole kuin vaikka esimerkiksi pk seudulla niin täällä nuita voi piettää päälläkin.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Kolmen lampun suuren suosion, distorinicin toimimattomuuden ja valojen järjettömyyden yhteissummana saatiin kahden lampun summa. Mutta jotaki eripuraa kuitenki niin 150w xenoneilla. :ope:

Kuva
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Tutun näköinen setti. Saitko muuten kolmella valolla häivytettyä NBB:n valokuvion keskellä tyyppihyväksynnän vuoksi olevaa suoraan edessä näkyvää virhettä? Kahdella sen vielä erottaa selvästi etenkin lumisessa maisemassa. Joko suoran eteen suunnatuilla valoilla kirkas rinkula suoraan edessä 250 - 300 metrissä tai hieman haralleen suunnattuina kiikarikuvio. Olen kuvitellut, että kolmen viuhka voisi tuon kadottaa paremmin, mutta kokeillut en ole?

Nyt se kuvio katosi muutenkin, kun tälläsin isojen ämpärien tilalle matalan LED-panelin. W-Light Comberille ilmoitettuun 18 luksiin 300 metrissä en usko, mutta 14 luksia 200 metrissä kyllä näin mittarilla ihan hetki sitten. Eli lähes samat lukemat kuin NBB pari vakiotehoisin xenonein, mutta valaisin on kaarelle väännetty siro paneli, tosin reilu puoli metriä leveä. Suoraa ei tuollaisen terävänokkaisen lumiauran keulaan saa edes vakiotelineellä kiinni, kun törmää säleikköön keskellä keulaa.

Laitan kuvia illemmalla.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

740 GLE kirjoitti:Tutun näköinen setti. Saitko muuten kolmella valolla häivytettyä NBB:n valokuvion keskellä tyyppihyväksynnän vuoksi olevaa suoraan edessä näkyvää virhettä? Kahdella sen vielä erottaa selvästi etenkin lumisessa maisemassa. Joko suoran eteen suunnatuilla valoilla kirkas rinkula suoraan edessä 250 - 300 metrissä tai hieman haralleen suunnattuina kiikarikuvio. Olen kuvitellut, että kolmen viuhka voisi tuon kadottaa paremmin, mutta kokeillut en ole?

Nyt se kuvio katosi muutenkin, kun tälläsin isojen ämpärien tilalle matalan LED-panelin. W-Light Comberille ilmoitettuun 18 luksiin 300 metrissä en usko, mutta 14 luksia 200 metrissä kyllä näin mittarilla ihan hetki sitten. Eli lähes samat lukemat kuin NBB pari vakiotehoisin xenonein, mutta valaisin on kaarelle väännetty siro paneli, tosin reilu puoli metriä leveä. Suoraa ei tuollaisen terävänokkaisen lumiauran keulaan saa edes vakiotelineellä kiinni, kun törmää säleikköön keskellä keulaa.

Laitan kuvia illemmalla.
Hmmm, en ole pistänyt merkille että olisi jokin virhe kuviossa..? Toki nuohan on myös hiukan erilaiset umpiot kuin sinulla, nämä on vanhemmat ilman led-parkkia ja 40referenssillä. Tai sitten se valovirhe häipyy nuilla ehkä jopa turhankin järeillä xenoneilla. Mutta tuosta viuhkasta, keskellä kun oli se piste valo niin valoa oli laajalle ja pitkälle. Piste valossa oli 75w xenon. Lähialueen näkyvyyttä ja leveyttä lisää tuo ledipaneeli aika mukavasti mutta paneeli on jo vanhaa tekniikkaa eikä siitä nyky mittapuulla ole mihinkään jonka vuoksi nuo ämpärit on aika pakolliset.

Itse olen haaveillut kanssa että laittaisi tuon paneelin tilalle jonkun nykyaikaisen ledpaneelin jotta ei tarvisi nuita törppöjä.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Erona taitaa olla tuo 40 referenssiluku, mutta nyt mietityttää, mikä polttimo sinulla on paikallaan?

Omani ovat xenonpolttimoilla ref 20 tyyppihyväksyttyä mallia, ja rohkenen epäillä, että referenssiluvun alentaminen on tehty asettamalla tuohon uudemman mallin valokuvioon hallittu pieni varjostus mittauspisteeseen?

Halogeenipolttimolla saman umpion hyväksytty ref on 25 ja valokuvio on kauniin tasainen. Referenssiluku putoaa arvoon 20, kun halogeenin vaatima adapteri heitetään mäkeen ja tilalle D1S, jonka NBB umpio nielaisee "natiivisti" ilman adapteria. Reffin selvä alennus valotehon yli kaksinkertaistuessa edellyttää jonkinlaista formulavarikolta tai normikulutusmittauksesta tuttua luovaa mittausspeksin lukemista.

Aivan valokuvion keskellä olevan mittauspisteen kohdalla näkyy tässä versiossa xenonpolttimolla pieni varjo, jonka ympärillä on kirkkaammat rinkulat. Jos ajat omiasi halogeenipolttimon kannoilla olevilla konversio-xenoneilla, niin sittenhän ne istuvat oikein polttopisteessä tehden tasaisen valokuvion? Vai mitkä polttimot sinulla on paikallaan?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Magge-- kirjoitti:Itse olen haaveillut kanssa että laittaisi tuon paneelin tilalle jonkun nykyaikaisen ledpaneelin jotta ei tarvisi nuita törppöjä.
Näillä viimeisimpänä päivityksenä olevilla valoilla tulee 200 metriin samat lukemat luksimittariin kuin kahdella vakiotehoisella NBB Alpha xenonilla. Jopa puskurin alempaan kitaan asentaminen on mahdollinen:

viewtopic.php?t=53840&start=60
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

740 GLE kirjoitti:Erona taitaa olla tuo 40 referenssiluku, mutta nyt mietityttää, mikä polttimo sinulla on paikallaan?

Omani ovat xenonpolttimoilla ref 20 tyyppihyväksyttyä mallia, ja rohkenen epäillä, että referenssiluvun alentaminen on tehty asettamalla tuohon uudemman mallin valokuvioon hallittu pieni varjostus mittauspisteeseen?

Halogeenipolttimolla saman umpion hyväksytty ref on 25 ja valokuvio on kauniin tasainen. Referenssiluku putoaa arvoon 20, kun halogeenin vaatima adapteri heitetään mäkeen ja tilalle D1S, jonka NBB umpio nielaisee "natiivisti" ilman adapteria. Reffin selvä alennus valotehon yli kaksinkertaistuessa edellyttää jonkinlaista formulavarikolta tai normikulutusmittauksesta tuttua luovaa mittausspeksin lukemista.

Aivan valokuvion keskellä olevan mittauspisteen kohdalla näkyy tässä versiossa xenonpolttimolla pieni varjo, jonka ympärillä on kirkkaammat rinkulat. Jos ajat omiasi halogeenipolttimon kannoilla olevilla konversio-xenoneilla, niin sittenhän ne istuvat oikein polttopisteessä tehden tasaisen valokuvion? Vai mitkä polttimot sinulla on paikallaan?
Tosiaan joo minulla on H-kantainen xenon poltin, eli H1 xenon muutossarja. Tässä oli vielä semmoinen ero pienempi tehoisiin sarjoihin että polttimo on huomattavasti paksumpi kuin esimerkiksi 75w sarjassa.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

740 GLE kirjoitti:
Magge-- kirjoitti:Itse olen haaveillut kanssa että laittaisi tuon paneelin tilalle jonkun nykyaikaisen ledpaneelin jotta ei tarvisi nuita törppöjä.
Näillä viimeisimpänä päivityksenä olevilla valoilla tulee 200 metriin samat lukemat luksimittariin kuin kahdella vakiotehoisella NBB Alpha xenonilla. Jopa puskurin alempaan kitaan asentaminen on mahdollinen:

viewtopic.php?t=53840&start=60
Nuo nykyaikaiset paneelithan on jo aivan tyylikkään näköisiä verrattuna nuihin vanhempiin missä ei ole linssitekniikkaa niinkään hyödynnetty.!
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Referenssiluvun ja valotehon päätymistä tielle auton eteen voi vähän kuutioida sen perusteella, että:

SAE 210, ref 10, ottoteho 2 x 80 W, valovirtaa 2 x 8000 lumenia
W-light, ref 45, ottoteho 150 W, valovirta 13.500 lumenia

Teoriassa siis SAE:lla pitäisi olla suunnilleen 20% tehoylivoima.

Mittarin mukaan SAE auton eteen tulee lukseja 20% vähemmän kuin tuossa teoriassa pienitehoisemmassa. Sitä voi itse kukin miettiä, minne se koko valoteho joutuu, koska referenssimittauksessa auton edessä tien kohdalla oleviin mittapisteisiin se ei selvästikään ei näytä osuvan.

Lazeria ja W-Lightin kokeilun jälkeen alkaa näyttää siltä, että heijastimella toteutetut LED valaisimet hallitsevat valokuvionsa paremmin? Tuo suoraan näkyvissä oleva LED on pieni kipene, mutta suhteessa peukalonkynnen kokoiseen heijastimeen valolähteen koko on niin julmetun suuri, ettei se voi edes teoriassa sijaita kokonaan polttopisteessä.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo sähkö”