W212 pikaista neuvoa kaivataan

Vastaa Viestiin
sähkösetä
Viestit: 19
Liittynyt: 20.8.2015 21:40
Paikkakunta: Viitasaari

W212 pikaista neuvoa kaivataan

Viesti Kirjoittaja sähkösetä »

Tervehdys foorumilaiset.

Kaipaisin neuvoja ongelmaani.
Meille piti muuttaa -12 vuosimallin W212 ja w204 piti lähteä vaihdossa parisen tuntia sitten mutta homma menikin puihin koska auto olikin vikatilassa kun kuski toi sen pihaani. Soitto myyjälle ja hiukan jutustelua autosta, tulimme tulokseen että auto menee mb:n huoltoon ennen vaihtoa.
Sattuipa olemaan testeri lainassa ja lukaisin vikakoodit autosta.

P0344 nokka-/kampiakselin asentoanturi rivi 1 väärä sopeutus, katkonainen
U1433 liitin 15, puuttuu, virheellinen signaali, katkonainen
P0113 tuloilman lämpötila-anturi 1, oikosulku plusnapaan
P0103 ilmamääräanturi 1 oikosulussa positiiviseen, katkonainen
P0193 polttoainekiskon paineanturi, oikosulku plusnapaan , katkonainen
P042F pakokaasun takaisinkierrätyksen asennonsäädin A jumissa kiinni, juuttunut, katkonainen

Sähköinen tasonsäätö EHNR212:
C401 can-tietoliikenne moottrijärjestelmän kanssa viallinen, katkonainen

Air suspension SPC204:
U0401 ei can sanomaa moottorin valvontamoduulin ohjausyksiköltä, katkonainen

Auto on 220, avantgarde, ils,comand, ym. Saksasta tuotu. Alustanumerolla kurkattu käyttöautolla huoltohistoriaa mb:n järjestelmästä ja huollettu ohjelman mukaisesti. Itte olen autoa käynyt katsomassa ja koeajamassa, mitään ongelmia ei silloin ollut.

Mitä nämä vikakoodit kertovat teille ketkä oikeasti näistä ymmärtävät?
Kuuluuko auton tehdä sammutuksen jälkeen seuraavaa, ilmajousista kuuluu suhinaa ja perä laskee?

Voipi heittää kommenttiakin kannattaako sotkeutua koko autoon, nyt jäi hieman sonnan maku suuhun.
Auto on kyllä hieno mutta onko se pommi... :pope:
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

olikos näissä uudemmissa sitä ongelmaa että uittaa siihen ecuun moottorin päällä, öljyä sisään ?

yhdellä kaverilla samanmoinen peli ja siittä oli jostain syystä avattu ecu, eikä olllut lastun takia ? johtosarjassa oli mielestäni jäämiä öljystä.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Kyllä takailmajousinen jotain puhkuu ja laskeutuu hieman, kun kotiutuu, muttei montaa senttiä.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
sähkösetä
Viestit: 19
Liittynyt: 20.8.2015 21:40
Paikkakunta: Viitasaari

Viesti Kirjoittaja sähkösetä »

Juu. Näin se tekikin. Kun auton sammutti niin perä laski hieman ja kuului suhinaa jostain takaa. Toiminee vissiin oikein. Mamman w204:ssa kun ei ilmapusseja ole niin enpä tiedä kuinka sen pitäsi oikeasti toimia. Auto on nyt pajalla ja egr-venttiili vaihdetaan. Mitäpä arvelette voiko muut moottoriin liityvät vikakoodit olla seurausta jumittavasta venttiilistä?
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

sähkösetä kirjoitti:Juu. Näin se tekikin. Kun auton sammutti niin perä laski hieman ja kuului suhinaa jostain takaa. Toiminee vissiin oikein. Mamman w204:ssa kun ei ilmapusseja ole niin enpä tiedä kuinka sen pitäsi oikeasti toimia. Auto on nyt pajalla ja egr-venttiili vaihdetaan. Mitäpä arvelette voiko muut moottoriin liityvät vikakoodit olla seurausta jumittavasta venttiilistä?
Äkkiseltään voisin kuvitella että joku on tehnyt huoltotöitä ja käyttänyt liittimiä auki ja samalla virtoja päällä. Silloin vikakoodeja irtonaisista antureista tallentuu muistiin. Eikä huoltomies ole muistanut sitten lopuksi nollata niitä.

jumiva EGR teettää ahtopainekoodeja ja ilmamäärän kummittelukoodeja
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

HannuS kirjoitti:Äkkiseltään voisin kuvitella että joku on tehnyt huoltotöitä ja käyttänyt liittimiä auki ja samalla virtoja päällä. Silloin vikakoodeja irtonaisista antureista tallentuu muistiin. Eikä huoltomies ole muistanut sitten lopuksi nollata niitä.
Samaa aattelin. Koodit nolliin ja koeajolle + koodien luku.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
sähkösetä
Viestit: 19
Liittynyt: 20.8.2015 21:40
Paikkakunta: Viitasaari

Viesti Kirjoittaja sähkösetä »

Juupajuu...
Nollasivat koodit myyjän toimesta jossain huollossa ja vakuuttivat kaiken olevan kunnossa. Noh.. nyt ne ei päässy edes pihaan asti sillä kun kuski soitti sen olevan taas vikatilassa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sähkösetä kirjoitti:Juupajuu...
Nollasivat koodit myyjän toimesta jossain huollossa ja vakuuttivat kaiken olevan kunnossa. Noh.. nyt ne ei päässy edes pihaan asti sillä kun kuski soitti sen olevan taas vikatilassa.
Melkeenpä kannatais jo siirtyä seuraavaan... vaihdokkiin
jos ko autoa ei saa useita tonneja normaali hintatason alle

(koko ajan jotain vaikka juuri pitäis olla laiteettu kuntoon niin moni vamma tapuaukselta vaikutta mihin isolla toden näköisyydellä menen
jokunen touhu tonni)

osto konsultointia tehdessä välillä tule vastaan tapuksia mitkä on
koe ajolla tms huomattu olevan remontin tarpeessa
mihin siiten myyvä sanoon tekevänsä remonti ja kun tehdään uusinta katselmus niin mikään ei ole muuttunut

E: korkeinttan remonttia vaativa kohta parhaimillaan ei edes se vaan on tullut vain lisää

ja jotain kertoo sekin jos koodit ovat tuleet johtojen tms irrotamisesta
mutta niitä ei ole ennen luovutusta nollattu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
sähkösetä
Viestit: 19
Liittynyt: 20.8.2015 21:40
Paikkakunta: Viitasaari

Viesti Kirjoittaja sähkösetä »

Niinpä niin luotto on hiukka hukassa autoon mutta mutta... Auto on muuten tosi hyvä. Se olis varusteiltaan sellainen mitä haen ja mb:n huoltohistoriakin on kohdallaan. Ajattelin antaa vielä yhden mahdollisuuden autolle. Se kun ei vissiin ollutkaan veholla tutkittavana viimeviikolla vaan aluksi jollain muulla pajalla. Olivat vissiin nollanneet vikamuistin ja vieneet sen sitten hoitoon merkkiliikkeeseen... Jääkö nuo kuitatut viat johki lokiin muistiin vai häipyykö ne kuin pieru saharaan jos poistetaan jollain testerillä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sähkösetä kirjoitti:Niinpä niin luotto on hiukka hukassa autoon mutta mutta... Auto on muuten tosi hyvä. Se olis varusteiltaan sellainen mitä haen ja mb:n huoltohistoriakin on kohdallaan. Ajattelin antaa vielä yhden mahdollisuuden autolle. Se kun ei vissiin ollutkaan veholla tutkittavana viimeviikolla vaan aluksi jollain muulla pajalla. Olivat vissiin nollanneet vikamuistin ja vieneet sen sitten hoitoon merkkiliikkeeseen... Jääkö nuo kuitatut viat johki lokiin muistiin vai häipyykö ne kuin pieru saharaan jos poistetaan jollain testerillä.
*:rila poistettuna häipyvät sikäli jos eivät ole "päällä" olevia vaan pelkästään tallentuneita jollain dipdaa testerillä ehkä eivät
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo sähkö”