W212 pikaista neuvoa kaivataan
W212 pikaista neuvoa kaivataan
Tervehdys foorumilaiset.
Kaipaisin neuvoja ongelmaani.
Meille piti muuttaa -12 vuosimallin W212 ja w204 piti lähteä vaihdossa parisen tuntia sitten mutta homma menikin puihin koska auto olikin vikatilassa kun kuski toi sen pihaani. Soitto myyjälle ja hiukan jutustelua autosta, tulimme tulokseen että auto menee mb:n huoltoon ennen vaihtoa.
Sattuipa olemaan testeri lainassa ja lukaisin vikakoodit autosta.
P0344 nokka-/kampiakselin asentoanturi rivi 1 väärä sopeutus, katkonainen
U1433 liitin 15, puuttuu, virheellinen signaali, katkonainen
P0113 tuloilman lämpötila-anturi 1, oikosulku plusnapaan
P0103 ilmamääräanturi 1 oikosulussa positiiviseen, katkonainen
P0193 polttoainekiskon paineanturi, oikosulku plusnapaan , katkonainen
P042F pakokaasun takaisinkierrätyksen asennonsäädin A jumissa kiinni, juuttunut, katkonainen
Sähköinen tasonsäätö EHNR212:
C401 can-tietoliikenne moottrijärjestelmän kanssa viallinen, katkonainen
Air suspension SPC204:
U0401 ei can sanomaa moottorin valvontamoduulin ohjausyksiköltä, katkonainen
Auto on 220, avantgarde, ils,comand, ym. Saksasta tuotu. Alustanumerolla kurkattu käyttöautolla huoltohistoriaa mb:n järjestelmästä ja huollettu ohjelman mukaisesti. Itte olen autoa käynyt katsomassa ja koeajamassa, mitään ongelmia ei silloin ollut.
Mitä nämä vikakoodit kertovat teille ketkä oikeasti näistä ymmärtävät?
Kuuluuko auton tehdä sammutuksen jälkeen seuraavaa, ilmajousista kuuluu suhinaa ja perä laskee?
Voipi heittää kommenttiakin kannattaako sotkeutua koko autoon, nyt jäi hieman sonnan maku suuhun.
Auto on kyllä hieno mutta onko se pommi...
Kaipaisin neuvoja ongelmaani.
Meille piti muuttaa -12 vuosimallin W212 ja w204 piti lähteä vaihdossa parisen tuntia sitten mutta homma menikin puihin koska auto olikin vikatilassa kun kuski toi sen pihaani. Soitto myyjälle ja hiukan jutustelua autosta, tulimme tulokseen että auto menee mb:n huoltoon ennen vaihtoa.
Sattuipa olemaan testeri lainassa ja lukaisin vikakoodit autosta.
P0344 nokka-/kampiakselin asentoanturi rivi 1 väärä sopeutus, katkonainen
U1433 liitin 15, puuttuu, virheellinen signaali, katkonainen
P0113 tuloilman lämpötila-anturi 1, oikosulku plusnapaan
P0103 ilmamääräanturi 1 oikosulussa positiiviseen, katkonainen
P0193 polttoainekiskon paineanturi, oikosulku plusnapaan , katkonainen
P042F pakokaasun takaisinkierrätyksen asennonsäädin A jumissa kiinni, juuttunut, katkonainen
Sähköinen tasonsäätö EHNR212:
C401 can-tietoliikenne moottrijärjestelmän kanssa viallinen, katkonainen
Air suspension SPC204:
U0401 ei can sanomaa moottorin valvontamoduulin ohjausyksiköltä, katkonainen
Auto on 220, avantgarde, ils,comand, ym. Saksasta tuotu. Alustanumerolla kurkattu käyttöautolla huoltohistoriaa mb:n järjestelmästä ja huollettu ohjelman mukaisesti. Itte olen autoa käynyt katsomassa ja koeajamassa, mitään ongelmia ei silloin ollut.
Mitä nämä vikakoodit kertovat teille ketkä oikeasti näistä ymmärtävät?
Kuuluuko auton tehdä sammutuksen jälkeen seuraavaa, ilmajousista kuuluu suhinaa ja perä laskee?
Voipi heittää kommenttiakin kannattaako sotkeutua koko autoon, nyt jäi hieman sonnan maku suuhun.
Auto on kyllä hieno mutta onko se pommi...
Kyllä takailmajousinen jotain puhkuu ja laskeutuu hieman, kun kotiutuu, muttei montaa senttiä.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Juu. Näin se tekikin. Kun auton sammutti niin perä laski hieman ja kuului suhinaa jostain takaa. Toiminee vissiin oikein. Mamman w204:ssa kun ei ilmapusseja ole niin enpä tiedä kuinka sen pitäsi oikeasti toimia. Auto on nyt pajalla ja egr-venttiili vaihdetaan. Mitäpä arvelette voiko muut moottoriin liityvät vikakoodit olla seurausta jumittavasta venttiilistä?
Äkkiseltään voisin kuvitella että joku on tehnyt huoltotöitä ja käyttänyt liittimiä auki ja samalla virtoja päällä. Silloin vikakoodeja irtonaisista antureista tallentuu muistiin. Eikä huoltomies ole muistanut sitten lopuksi nollata niitä.sähkösetä kirjoitti:Juu. Näin se tekikin. Kun auton sammutti niin perä laski hieman ja kuului suhinaa jostain takaa. Toiminee vissiin oikein. Mamman w204:ssa kun ei ilmapusseja ole niin enpä tiedä kuinka sen pitäsi oikeasti toimia. Auto on nyt pajalla ja egr-venttiili vaihdetaan. Mitäpä arvelette voiko muut moottoriin liityvät vikakoodit olla seurausta jumittavasta venttiilistä?
jumiva EGR teettää ahtopainekoodeja ja ilmamäärän kummittelukoodeja
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Samaa aattelin. Koodit nolliin ja koeajolle + koodien luku.HannuS kirjoitti:Äkkiseltään voisin kuvitella että joku on tehnyt huoltotöitä ja käyttänyt liittimiä auki ja samalla virtoja päällä. Silloin vikakoodeja irtonaisista antureista tallentuu muistiin. Eikä huoltomies ole muistanut sitten lopuksi nollata niitä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Melkeenpä kannatais jo siirtyä seuraavaan... vaihdokkiinsähkösetä kirjoitti:Juupajuu...
Nollasivat koodit myyjän toimesta jossain huollossa ja vakuuttivat kaiken olevan kunnossa. Noh.. nyt ne ei päässy edes pihaan asti sillä kun kuski soitti sen olevan taas vikatilassa.
jos ko autoa ei saa useita tonneja normaali hintatason alle
(koko ajan jotain vaikka juuri pitäis olla laiteettu kuntoon niin moni vamma tapuaukselta vaikutta mihin isolla toden näköisyydellä menen
jokunen touhu tonni)
osto konsultointia tehdessä välillä tule vastaan tapuksia mitkä on
koe ajolla tms huomattu olevan remontin tarpeessa
mihin siiten myyvä sanoon tekevänsä remonti ja kun tehdään uusinta katselmus niin mikään ei ole muuttunut
E: korkeinttan remonttia vaativa kohta parhaimillaan ei edes se vaan on tullut vain lisää
ja jotain kertoo sekin jos koodit ovat tuleet johtojen tms irrotamisesta
mutta niitä ei ole ennen luovutusta nollattu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Niinpä niin luotto on hiukka hukassa autoon mutta mutta... Auto on muuten tosi hyvä. Se olis varusteiltaan sellainen mitä haen ja mb:n huoltohistoriakin on kohdallaan. Ajattelin antaa vielä yhden mahdollisuuden autolle. Se kun ei vissiin ollutkaan veholla tutkittavana viimeviikolla vaan aluksi jollain muulla pajalla. Olivat vissiin nollanneet vikamuistin ja vieneet sen sitten hoitoon merkkiliikkeeseen... Jääkö nuo kuitatut viat johki lokiin muistiin vai häipyykö ne kuin pieru saharaan jos poistetaan jollain testerillä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
*:rila poistettuna häipyvät sikäli jos eivät ole "päällä" olevia vaan pelkästään tallentuneita jollain dipdaa testerillä ehkä eivätsähkösetä kirjoitti:Niinpä niin luotto on hiukka hukassa autoon mutta mutta... Auto on muuten tosi hyvä. Se olis varusteiltaan sellainen mitä haen ja mb:n huoltohistoriakin on kohdallaan. Ajattelin antaa vielä yhden mahdollisuuden autolle. Se kun ei vissiin ollutkaan veholla tutkittavana viimeviikolla vaan aluksi jollain muulla pajalla. Olivat vissiin nollanneet vikamuistin ja vieneet sen sitten hoitoon merkkiliikkeeseen... Jääkö nuo kuitatut viat johki lokiin muistiin vai häipyykö ne kuin pieru saharaan jos poistetaan jollain testerillä.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä