w212 on ruvennu hieman kiinnostamaan...

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

w212 on ruvennu hieman kiinnostamaan...

Viesti Kirjoittaja dry »

eli siis hybridi. Bensa tai kiisseli. Kulutuslukemat alkss kolmosella tai nelosella, mitäs hyvää tahi pahaa näistä on sanottavaa? farkkuna tietennii, saapi olla moottorivalikoiman alkupäästä, eli cdi 200 tahi mistälie lähtee bensamoottorit....
nii juu, siis ei lataushybridi vaan avustava...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokemusta on korjaamolta muutamasta E300 hybrid eli 212 jossa 250cdi + sähkömoottori. Niissä ei ole ollut mitään korjattavaa liittyen sähkömoottoriin, eikä muutenkaan tavallista enempää.

Kulutus ei taida olla pienempi kuin 203 cdi:ssä, siihen vaaditaan töpseliladattava malli.


https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/mer ... enz-e-300/
https://www.automafia.net/2013/koeajo-m ... ec-hybrid/

uudempaa

https://www.taloustaito.fi/vapaalla/mer ... /#2028d4dd
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

200 kelpaa mutta hybridiä haetaan? Mitä tekniikkaa tässä nyt siis haetaan?

Eihän 212:ssa ole kuin yksi mahdollisuus jos hybrid kiikarissa, eli Dealerin mainitsema E 300 BlueTEC Hybrid.

Sähkömoottorin teho tuossa mallissa on vaan niin pieni että siitä ei taida paljoa kulutuksen suhteen olla apuja. Esim 220/250 Bluetecit 9g-tronic vaihteistolla menee jo varsin pienellä kulutuksella ilman sähköäkin. Maantiellä menee nuokin sillä nelosen kulutuksella.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

karvine kirjoitti:
Eihän 212:ssa ole kuin yksi mahdollisuus jos hybrid kiikarissa, eli Dealerin mainitsema E 300 BlueTEC Hybrid.
Onhan 212-korisesta myös bensahybridi, ainakin 212.095.
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Niin näköjään onkin. On mennyt kokonaan ohi kyseinen malli.
Tosin ilmeisesti aika harvinainen kun ei saksassakaan kovin montaa ole myynnissä. Eikä taida tuokaan tekniikka mikään säästöpossu olla.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

S400 Hybrid oli eräällä asiakkaalla, toimiva auto ja kulutus muistaakseni 7,5 luokkaa pitemmässä ajossa. Äärimmäisen hiljaista kyytiä sähköllä liikuttaessa.

Taas tuli luettua noista kulutuksista tämän innoittamana ja hybrid+kulutus hakusanoilla tulee juttua kuinka ollakaan aiheesta Toyota Prius (2016).

Valmistajan ilmoittama kiihtyvyys 0-100km/h 10,6 sekuntia, mitattu 12,3.
Valmistajan ilmoittama yhdistettu EU-kulutus 3,0 litraa sadalle, mitattu 80km/h 4,7 litraa, 100km/h 5,3 litraa, taajama-ajossa 4,9 litraa.
Mitattu melu 100km/h 72/73db
Hinta uutena v. 2016 vähän päälle 40000 euroa.

Vertailun vuoksi kun mersupalstalla ollaan; C200cdi -04 0-100km/h mitattu 11,0 sekuntia
Mitattu kulutus 80km/h 4,5 litraa, 100km/h 5,4 litraa, taajama-ajossa 6,6 litraa. Hinta uutena v.2004 43100 euroa (Sport)
Mitattu melu 100km/h 68/69db.

Ontuva vertailu kaikin puolin, juu. Lukemat TM koeajoista.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Hjuuh, nuita E 300 BlueTEC Hybrid tullut vähän tutkailtua käytettyinä. Saattaapi olla että todellinen kulutus on kaupungissa tosiaan kutosella alkavaa, ehkä jopa seiskalla.
Pitäisköhän sitä suosiolla katella vaan pikkumoottorista GLK:ta kun on tuo talvikin tulossa... :help: :nocando:
Mitäs kokemuksia niistä mahtaa löytyä? Malli taitaa olla X204.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Dieselross
Viestit: 47
Liittynyt: 28.3.2017 1:09
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Dieselross »

Kilanderillahan on tuollainen GLK ollut jo aika pitkään, ketjukin löytyy täältä. Itse hain viime keväänä Saksasta anopille myös vastaavan, hieno peli ajella. Tuntuu ihan kunnon mersulta, kulkee hyvin ja vähällä polttoaineella. Takakontti on aika pieni, mutta muuten tilat on kyllä mainiot.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Dieselross kirjoitti:Kilanderillahan on tuollainen GLK ollut jo aika pitkään, ketjukin löytyy täältä. Itse hain viime keväänä Saksasta anopille myös vastaavan, hieno peli ajella. Tuntuu ihan kunnon mersulta, kulkee hyvin ja vähällä polttoaineella. Takakontti on aika pieni, mutta muuten tilat on kyllä mainiot.
Joo, mulla on S203 tällä hetkellä ja kyllä tuo c-koppanen aika pikkaselta tuntuu, varsinkin pitkien tavaroiden kanssa. Ja viisi aikuista kyydissä niin perä on alhaalla :?
Nelivetoa tekisi mieli ja E-koppasen tiloja. Kyllä tää on hankalaa :escape:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

GLK on ihan ok malli. Ei mitään korimallin tyyppivikoja. Tekniikka tietysti samaa kuin muissakin. Jakolaatikon laakerointia saattaa joutua tekemään, tosin samaa 212:ssa

Klik
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo alusta”