Iskunvaimennus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Iskunvaimennus

Viesti Kirjoittaja markoala »

n. 100 000 km oli raja kun alkuperäiset etuiskarit menettivät jotain ja nopea sisäänvaimennus oli selkeästi huonontunut. Sattuipa olemaaan myynnissä muutaman päivän ajetut Bilstein B6 vaimentimet jotka ostin. Ensivaikutelma on :) . Vanhoilla iskareilla ei olisi voinut ajaa hidastetöyssyyn 40kmh nopeudella, tai en siis uskaltanut. Nyt se menee siten että cokis ei läiky 8) . Takavaimentimissa ero ei ole yhtä suuri mutta pieni ero on niissäkin. Vanhat olivat uusiin verrattuna kuitenkin jo hieman menettäneet tehoaan. Toisen päivän pikkutie ajelun jälkeen on myönnettävä lisääntynyt pintakovuus. Jos näihin voisi simmittää hieman alkuherkkyyttä olisi iskarit täydelliset.

Bilstein b6 vaimennin on edessä männänvarreltaan 40mm, alkuperäisen ollessa 20mm männällä varustettu. Pohjaanlyöntikumi on w212 etu b6:ssa vaimentimen sisällä. Se aiheutti hieman ihmetystä kun alkuperäinen pohjaanlyöntikumi ei millään käynyt luonnollisestikaan. Ja suurin ihmetys. Ainakin etupumpumput on huollettavissa. :idea: Jos nämä huoltaisi vaikka parin vuoden välein olisi varmaan vaimennin varsin pitkäikäinen ja toimisi kuten uusi. Öljynvaihto maksaa kuulemma 70e iskari eli ei mitään ilmaista touhua. lisäksi joskus 30 + 30 muita osia. Hinnat kertoi Timo Kittelä. 0400-814656. Vertailuna uusi etuiskari maksaa Saksassa tänään n. 230e kpl.
c-son
Viestit: 72
Liittynyt: 19.5.2007 19:13

Viesti Kirjoittaja c-son »

Oliko auton alkuperäinen alusta vakio vai Avantgarde, kumpaan vertaat?
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jos ne kerran on purettavissa ni kai kittelä shimmaa niistä pehmeämmätkin.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Tehtaalta lähtiessä comfort versio.
c-son
Viestit: 72
Liittynyt: 19.5.2007 19:13

Viesti Kirjoittaja c-son »

Tuli sitten laitettua omaan Avantgarde -jousitettuun kärryyn (W212) Bilstein B6 iskarit ympäriinsä. Muutos ajotuntumassa oli suuri ja nyt auton ajokäytös on hyvin sopiva pyrkivään / dynaamiseen ajotapaan. W212 Avantgarde alustasta on sanottu (saksalaisilla forumeilla), että se on harvinainen yhdistelmä epämukavuutta ja löysyyttä. Tämä muutos vie pois löysyyden, mutta mukavuutta se ei paranna.

Hankintaa tehdessäni olin kahden vaiheilla; joko tämä tai Bilstein B12-yhdistelmä Eibach Pro-Kit -jousilla. Päädyin käyttämään orggisjousia, koska Pro-Kit olisi ollut 15mm matalampi kuin nykyinen alusta, jossa korkeus on juuri auton nykyiseen käyttötarkoitukseen sopiva.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo alusta”