Aut.laatikon nupin vaihto

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Aut.laatikon nupin vaihto

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Mitenkäs tua automaattilootan kepin nupinvaihto onnistuu?
Haulla löytyi vain ohjeet koko tangon irroittamiseen.
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Niinpä, se nuppi on tehtaalla siihen laitettu malliin "iäksi".
Ei taida lähteä ku lähdettämällä. :klapi:
Pro HVM
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Yhden vaihtaneena tiedän tunteen...

Viesti Kirjoittaja Aki »

Rässi vastas oikein :idea: . Eli koko nuppi/tankohökötys on kiinteä yhdistelmä. On muuten "mukava" homma vaihtaa se keppi :roll: .
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

nuppi on valetttu kepin ympärille.

keppi+nuppi yhdistelmä on 14mm vai oliko 15mm mutulla kii sii kaukalon pohjassa, helppo homma ottaa siitä irti !

vai mitäs ????

edit: niin ja nuppi on helppo mattopuukolla kepistä vuolla pois, jos haluaa vähän mielenkiintoisamman nupin siihe 8)
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Mahongista koelauta ja vanteet...

Viesti Kirjoittaja Aki »

epk kirjoitti: edit: niin ja nuppi on helppo mattopuukolla kepistä vuolla pois, jos haluaa vähän mielenkiintoisamman nupin siihe 8)


Tämän kun olisi joku sanonut minulle ennen kuin aloin "työstämään" tota uutta nuppia paikoilleen aikoinaan. Selvisin siitä kuitenkin ja hyvin toimii. Huomattavasti asiallisempi on tuo Rapus mitä se originaali "keihäs".
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Eli se keppi on ihan semmosta kokoa, et jyystää siihen vaan kierteet ja ruuvaa uuden nupin paikoilleen?
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Tabuli kirjoitti:Eli se keppi on ihan semmosta kokoa, et jyystää siihen vaan kierteet ja ruuvaa uuden nupin paikoilleen?
keppi on yleensä 8mm, joten kaippa m8 kierteen rytkäyttää, riippuu kuinka kovaa tavaraa on.

Lisäksi päässä on noin 20-30mm halkaisajalta oleva kiekko,joka pitää vaikka väännellä pois tai laikata.
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Jahas..
Eli jos sitä kävis hakemassa jostain uuden tikun. Ja yrittäis siihen sit vaihtaa.. Ennen ku lähtee tuhoamaan tuota ainutta :lol:

Olisko kenelläkään ylinmääräistä tikkua?
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”