Miten W124 -mittaristoissa on tehty nopeuden kalibrointi eri välityksille? Onko se vain joku yksittäinen ratas, joka on mahdollista vaihtaa vai onko ainoa vaihtoehto etsiä sopivalle perälle oleva mittaristo?
Onko katsastusviranomaisilla kommentoitavaa, mikäli vaihtaa mailimittarin kilometriseen versioon?
Saako W124 -mittaristoa 'kalibroitua' toiselle perävälitykse
mulla olisi sellanen muistikuva että siinä nopeusmittarin viisarin alla olisi pieni ruuvi jota kääntelemällä saa säädettyä sitä (eli saa kiristettyä tai löysättyä kierrejousta)
---
ja toinen mutu.. kyllä mailimittarin kyllä saa vaihtaa kilsoihin.. etenkin jos mittarissa näkyvä ajomäärä ei muutu. jos ne muuttuu niin siitä voisi olla hyvä oikeestaan käydä varmistamassa katsastusasemalla. saattavat haluta merkitä sen muutoksen johonkin ylös. nehän kirjaa nykyään katsastuksissa ajokilometrit jostain syystä. valmistelevat kai km määräisiä maksuja.
-----
toinen idea. kuinka paljon se mittari heittää? jos vain pari km niin saisikohan sen korjattua vain asentamalla viisarin vähän eri kohtaan . eli siirtää viisarin stopparin ohi. merkitsee mihin se jää lepäämään levossa (se jousi). ja sitten kiinnittää viisarin pikkasen eri kohtaan että näyttää eri lukemaa sen takia? -jos en väärin muista niin mä taisin omaani säätää just täl tavalla oikeammaksi kun näytti inan liikaa (oisko ollut aluksi 6kmh liikaa ja säädön jälkeen 0-3kmh enää renkaista riippuen. ja siitä tarkemmasta mittarista.. kokeilemani eri gpssät ja tienvarsien nopeuden näytöt näyttää kaikki parin kilsan verran eri joka kerta. ja ei poliisienkaan mittarit oo aina ihan kartalla.)
---
ja toinen mutu.. kyllä mailimittarin kyllä saa vaihtaa kilsoihin.. etenkin jos mittarissa näkyvä ajomäärä ei muutu. jos ne muuttuu niin siitä voisi olla hyvä oikeestaan käydä varmistamassa katsastusasemalla. saattavat haluta merkitä sen muutoksen johonkin ylös. nehän kirjaa nykyään katsastuksissa ajokilometrit jostain syystä. valmistelevat kai km määräisiä maksuja.
-----
toinen idea. kuinka paljon se mittari heittää? jos vain pari km niin saisikohan sen korjattua vain asentamalla viisarin vähän eri kohtaan . eli siirtää viisarin stopparin ohi. merkitsee mihin se jää lepäämään levossa (se jousi). ja sitten kiinnittää viisarin pikkasen eri kohtaan että näyttää eri lukemaa sen takia? -jos en väärin muista niin mä taisin omaani säätää just täl tavalla oikeammaksi kun näytti inan liikaa (oisko ollut aluksi 6kmh liikaa ja säädön jälkeen 0-3kmh enää renkaista riippuen. ja siitä tarkemmasta mittarista.. kokeilemani eri gpssät ja tienvarsien nopeuden näytöt näyttää kaikki parin kilsan verran eri joka kerta. ja ei poliisienkaan mittarit oo aina ihan kartalla.)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..