124 230E Automaattilaatikko ja peräöljyt.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

124 230E Automaattilaatikko ja peräöljyt.

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Olis 60tkm täynnä laatikko ja peräöljyillä. Mitä öljyjä suosittelette niissä käytettävän?

Myös protipit vaihtotoimenpiteistä tervetulleita, tä on mun eka kerta. :oops:
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

85w-90 peräöljy taitaa olla hankalasta saatavaa, ainakaan paikalliset autotarvikeliikkeet eivät saa sitä toimittajaltakaan.

Voiko perässä käyttää 80w-90 öljyä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voi käyttää mitä vaan luokituksen mukaista öljyä. Muutakin voi käyttää mutta ei ole tietoa missä vaiheessa perä sitten mahdollisesti alkaa ääntämään.
oulaistenliikenne.fi
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

MB 235.?

Perä ääntää nyt jo, mutta vain 80km/h vauhdista kun päästää kaasun. :ää:
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Noniin, liemet ja tarvikkeet hommattu ja ens vk pitäis vaihdella.

Laatikkoon mobil ATF 220 ja perään mobil SHC 75w-90. MB 235.0 luokituksen mukaista öljyä en löytänyt. Tässä 235.8 eli pitäis käydä ihan yhtä hyvin?

Semmonen tyhmä kyssäri, että kannattaako laatikkoöljyt valuttaa pihalle lämpimänä vai kylmänä?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Lootaöljy on aika juoksevaa kylmänäkin, ainakin jossei puhuta kovista pakkasista, joten ei liene väliä.
Tiesit varmastikkin että turbiinissa on oma tyhjennysproppu, josta tulee liki puolet öljyistä :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Sitä lähinnä meinasin että vaikuttaako siihen miten sakkaa tulee öljyjen mukana pois?

Näissä onneksi vielä on turbiinissa roppu. Mikä lie idea ollut jättää se poies uudemmista? :nocando:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Eiköhän valtaosa mahdollisesta sakasta jokatapauksessa makaa öljypohjassa, ja siitähän se lähtee pesemällä.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Minkäs kokoisia turbiinin ja öljypohjan roput on? Saa valmiiksi hakea uudet kupariprikat niihin.
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Peränöljyn vaihto meni ihan hyvin, mutta laatikon kanssa ei mennyt kuin römpsöössä. :amis_selittaa: Öljynpohjan kiinnityskorvakkeista osa oli jo hieman vääntyneet, ja antautuivat lopullisesti kun eilen motonetista ostetusta momenttiavaimesta ei löytynyt momenttia ollenkaan. :kivalla_paahan:

No ei siinä, elämä on niinkuin muuan mainoksessa aikoinaan sanottiin. :nocando: Öljynpohjan metsästykseen siis.
geoman
Viestit: 79
Liittynyt: 01.11.2005 12:43

Viesti Kirjoittaja geoman »

Mese-Allu kirjoitti:Peränöljyn vaihto meni ihan hyvin, mutta laatikon kanssa ei mennyt kuin römpsöössä. :amis_selittaa: Öljynpohjan kiinnityskorvakkeista osa oli jo hieman vääntyneet, ja antautuivat lopullisesti kun eilen motonetista ostetusta momenttiavaimesta ei löytynyt momenttia ollenkaan. :kivalla_paahan:

No ei siinä, elämä on niinkuin muuan mainoksessa aikoinaan sanottiin. :nocando: Öljynpohjan metsästykseen siis.
Pohjan korvat vääntyy kun niitä kiristetään liian lujaan ja tiivistekkin voi rikkoutus - momenttihan on pieni ja sen kyllä oppii kevyesti kiristämään kevyesti ilman momenttia - momentin kanssa parempi tietysti.

Itse olen käyttänyt saksalaisia LiquiMoly öljyjä (Fixus Oy myy) ja ne ovat olleet hyviä ja löytyy oikeat öljyt. No eipä ole kallista Vehollakaan.
VW Golf Plus 2.0 DSG vm. 2011
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Hyväkuntoinen öljypohja löytyi ja piti öljyt sisässä ainakin testilenkin jälkeen. Laatikko pelitti hienosti ja öljynpinnan jätin hieman yli alarajan. Nyt voi juhlia uuttavuotta ja uusia laatikko ja peräöljyjä. :beerhug:
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Tässä kun ei puhuttu mitään laatikon filtteristä :shock:

Niin kysyn, että vaihdoitko laatikkoon myös suodattimen?
® Mesen linttaklubi
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Tottahan toki 8)
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Milloinkas laatikko on sen 80c? Ajelin noin 5km kaupungissa ja 15km maantietä niin näytti parisen milliä alle ylärajan. Samanmoinen pätkä hetken päästä takaisin päin ja näytti hieman pari milliä yli ylärajan, mutta taisi olla hiuksen hieno alamäki siinä kohtaa, jos se vielä vaikuttaa :oops:
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Noniin, uusi tarkistus varmasti tasaisella alustalla noin tunnin kaupungilla pyörimisen jälkeen tuotti tuloksen ylärajan ja puolenvälin välissä. Tähän voinemme luottaa. :idea: :?:
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Tänään maantie ja kaupunkiajon jälkeen tsekkailin laatikon öljyt mielenkiinnosta ja tikku näytti 3-4mm yli ylärajan. Onko siitä haittaa? Kannattaako öljyä ottaa jollain keinolla pois?Toisaalta onko mahdollista että laatikko lämpiää yli sen 80c, jolloin öljy kuuluu tarkastaa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”