Kannatinlaakeri

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
jounigr
Viestit: 10
Liittynyt: 12.6.2008 10:33

Kannatinlaakeri

Viesti Kirjoittaja jounigr »

Laitetaako ensin panta ja sen jälkeen laakeri vae laakeri ensin ja sit panta päälle?eipä tullu katottua ku purin sen!?
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Vaihdoin tuossa viikko/kaks sitten kumin sekä laakerin.

Itse tein silleen että otin kardaanin takaosan pöydälle, löin vanhan laakerin irti, ja puhdistuksen jälkeen uuden paikoilleen. Sen kumin laitoin sinne roikkumaan kardaanin etupätkään odottelemaan, laitoin kardaanin takapään etupäähän kiinni, jonka jälkeen painelin ihan käsin sen kumin siihen laakerin päälle silloin kun kardaanin etu ja takapää oli jo toisissaan kiinni.

sen jälkeen laitoin kardaanin kiinni löysästi sinne takimmaiseen rättiniveleen jonka jälkeen kiinnitin kardaanin kannattimen autoon. Sitten heiluttelin kardaania vähän että asettuu paikalleen ja kiristin sen kannatinkumin sekä rättinivelen kunnolla.

Varmasti on myös muita tapoja tehdä tämä. Riippuu ihan autosta, mutta sen kannatinkumin kiinnitin vasta autossa "paikoillaan" siksi ettei minun tarvinnut purkaa pakoputkea pois tieltä, kardaani ei mahtunut tunnelista pois kannattimen kanssa jos pakoputki oli paikoillaan.
jounigr
Viestit: 10
Liittynyt: 12.6.2008 10:33

Kannatinlaakeri

Viesti Kirjoittaja jounigr »

Taitaa se sitte olla mulla oikein!ei auttanut jyrinään vaikka vaihoin ne!kumit on ehjät,oon pyörittänyt ilmassa ilman toista ja toista vetoakselia ni sama jyrinä jatkui mut kun otin molemmat vetarit irti ni sillo loppu jyrinät!!pyörän laakerit on ehjät!!!onko sielläpäin samanlaisia jyrinöitä peräpäässä????
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Ei kyllä jyrise ollenkaan auto, voihan se olla että sulla on se perä vaan kulunut ja sen takia ääntää, onko ääni kuinka kova? Jos kardaanin takapään irrottelee ja silti jyrisee niin silloin ääni melko varmasti tulee perästä jos on jo kokeiltu iöman vetareitakin pyöritellä ja todettu ettei ääni johdu pyöränlaakerista tms.

Tietysti voi olla myös että sulla on joku vetoakselin nivel kuiva ja jyrisee sen takia, kokeileppa vielä ne vetoakselit läpi sillein että otat ensiksi toisen irti, pyörittelet sitten sitä puolta joss vetari vielä paikallaan, jos jyrisee niin kiinnitä vetoakseli ja irroita vasta sitten se toinen vetari ja pyöritä taas sieltä puolelta jossa vetari kiinni, jos jyrinä loppuu niin vikahan on silloin siinä vetoakselissa.

Samalla voit tietysti irroittaa ennen vetarien testailua tuon kardaanin takapään että sieltä ei varmasti tule mitään ylimääräisiä ääniä.
jounigr
Viestit: 10
Liittynyt: 12.6.2008 10:33

Viesti Kirjoittaja jounigr »

On pyöritelty molempia vetareita irti ja sama jyrinä jatkuu!nivelet ei ole kuivat!voisko johtua takakelkan kumeista?
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Mistä tiedät että pyöränlaakerit on ehjät?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
jounigr
Viestit: 10
Liittynyt: 12.6.2008 10:33

Viesti Kirjoittaja jounigr »

Toisen vaihdoin vähän aikaa sitten!toinen ei lonka yhtään eikä rohise!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”