Vaihteiston tukikumi

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Sakari

Vaihteiston tukikumi

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Nyt kaivataan apuja! Vaihdoin tänään vaihteiston kannatinkumin, vaihto oli helppo ja nopea, ainut ihmetyksen aihe on se että liikkeelle lähtiessä siitä tukikumim kohdalta kuuluu sellanen vitinä tms ääni. Onko sillä joku merkitys mitenpäin tuon tukikumin laittaa sinne? Huomasin jostain kuvista että siinä yläpuolella tukea olis ollut sellaset pienet koholla olevat pallot tms eli meneekö vain yhdessä asennossa sinne oikein? En katsonut yhtään osaa kun laitoin paikoilleen kun oletin ettei sillä ole väliä mitenpäin sen laittaa.

Samalla vaihdoin etuiskarien yläpään kumit jonka jälkeen moottori tyhjäkäynnillä kuulostaa erilaiselta, ei nyt välttämättä huonommalta kuitenkaan, mutta ei varmasti paremmaltakaan, voiko ääni kulkea konehuoneesta noiden kumien kautta jotenkin eritavoin ohjaamoon vai johtuuko tuokin vaihteiston kumista?

Uusi osa oli ainakin aikalailla saman näköinen mitä vanhakin oli, ehkä vähän eritavoin muotoiltu mutta pulttien reiät yms sopivat ainakin hyvin joten tuskin väärä kumikaan sinne meni.
eli, onko väliä mitenpäin sen sinne laittaa vai ei? Ja jos on niin mitenpäin se sinne kuuluu?

Ja autohan on vm.85 w124 200D manuaali
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Ja jos joku tietää, niin saako tuollaiseen edes muuta kuin yhtä tukikumia? Samanlaiselta näytti tuo uusi kuin sellainenkin jos googlaa w124 vaihteiston kannatinkumi, ihan samanlainen se uusikin oli. Joten tuskinpa osakaan oli väärä, kysymys onkin että onko se siellä oikeinpäin? Olisiko jollain kertoa hyvää konstia miten saada kiinnitettyä etuiskarien haitarikumit takasin paikoilleen, en millään saanut niitä venytettyä enään uuden iskarinkumin niiden reunojen päälle. Nyt ne ovat väliaikaisesti nippusiteellä siellä kiinni etteivät hankaa renkaaseen
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei taida kumia olla kuin yhdenlaista. Harvoin tarvitsee vaihtaa joten en muista onko väliä kumminpäin laitaa - luultavasti on, tai sitten sinulla meni jokin muuten vikaan asennuksessa. Muuttunut moottorin äänikin johtunee kumista.

Etuiskarin suojakumia yrittää joskus venyttää väärien liepeiden päälle, katsopa tarkasti mihin ne tulevat. Pitäisi onnistua ilman kikkakolmosia...
oulaistenliikenne.fi
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Joo, no tuosta nyt periaatteessa piti vaihtaa se kumi, alkuperäinen todennäköisesti ja yli 500t ajettu, näytti revenneeltä vähän jokapaikasta yms toki ei varmaan ole kauhean yleinen vaihdettava osa, 20e oli hinta niin vaihtaahan se piti.

Jos sitä huomenna kysyis joltain työnjohtajalta että saisko laittaa omaa autoa työpäivän jälkeen korjaamolla ja tarkistelee sen tukikumin ja sellanen tuli myös mieleen että jokin pieni kivi tms saattaa olla myös siellä välissä vitisemässä. Samalla vaihtuis tuo etummainen rättinivelkin.

Tuli muuten ihan erilainen auto ajaa uusilla iskarinkumeilla, paljon jäykemmän oloinen alusta ja paremman tuntuinen jokatavalla, samalla hävisi voimakas vinkuna ja vikinä keulasta joka kuului pienessäkin töyssyssä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”