Ylivedettävä vetoakselin suojakumi

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Ylivedettävä vetoakselin suojakumi

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Kai näitä on joku laittanu asd peräiseen? Mahtaako passata esim motonetin malli?

Tavallista suojakumia en laita vaikka ei tartteis purkaa niveltä koska ne muoviset kierrätys*aska "kumit" ei kestä.


Ja sitten asennuksesta, pittää vissii lämmitellä jollakin sitä kumia ennen asennusta et menee nivelen yli, emännän rehu kattilaan porkkanoiden kanssa muhimaan hetkeks? Toiseen autoon laitoin kerran mut heitin helevettiin sen kartion ja otin vetarin pöyälle ko oli niin sotkusta hommaa auton alla tehä et helepompi oli irrottaa koko tikku pöyälle ja purkaa nivel.
E46 330D & E46 328i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29093
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei lämmittelyjä, hyviä kumeja ovat.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Jaa että pakkases sujahtas nätisti? :lol: Elikkä siis huoneenlämpönen kumi riittää. Mun tallissa ko ruukaa olla kylmä ja sattaa lunta aina ku jotaki tartteis tehä. Ja ainaha se tarttee talvella tehä.
E46 330D & E46 328i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29093
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin joo piharemontti :happy: no, ei kumi taida kovettua pakkasessakaan.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Kerran laitettiin ylivejettävä kumi, pilkottiin yks kaadonhelpotusratti josta saatiin kartio ylivetämiseen.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Biltemasta saa muuten nykyään halkastaviakin vetarin kumeja. Niissä on ponttiura koko kumin matkalta, kiepsauttaa vaan kepin ympärille ja tuubi liimaa ponttiuraan, näpräilee kiinni ja antaa olla röökin verran. Loput samaan malliin kuin muillakin yleismalleilla eli puukota sopivan kokoiseksi.

Kestosta en tiiä mutta asennuksen helppous peittoaa ylivedettävätkin mennentullen. Ei tartte purkaa mitään pois tieltä muutakuin vanha kumi :lol:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Nuo halkaistavat saa pysyä mun osalta siellä biltemassa. Tiiä vaikka toimiski mutten ota riskiä ja riko ASD vetaria.

Passanneeko muuten tavallisen perän/akselin sisäpään nivel jos menee rikki?
E46 330D & E46 328i
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Kyllä nivelet käy, kumpaanki päähän, keppejä on sit eri vahvusia ja pitusia... :wink: Toisin sanoen, kannattaa kattella nivelen vaihossa et on saman paksusesta kepistä peräsin, vai onkohan nivelet peräti kaikissa samat (paitsi tietenki ulkohalk. 110 vai 100)..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Dixon kirjoitti:Nuo halkaistavat saa pysyä mun osalta siellä biltemassa. Tiiä vaikka toimiski mutten ota riskiä ja riko ASD vetaria.

Passanneeko muuten tavallisen perän/akselin sisäpään nivel jos menee rikki?
Eikö tuo sitten kannattas laittaa ihan oikea kumi eikä nuita yli vedettäviä? Ei ne nyt niin hankaloita ole vaihtaa.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

shrteam kirjoitti:
Dixon kirjoitti:Nuo halkaistavat saa pysyä mun osalta siellä biltemassa. Tiiä vaikka toimiski mutten ota riskiä ja riko ASD vetaria.

Passanneeko muuten tavallisen perän/akselin sisäpään nivel jos menee rikki?
Eikö tuo sitten kannattas laittaa ihan oikea kumi eikä nuita yli vedettäviä? Ei ne nyt niin hankaloita ole vaihtaa.
Tuolla ylenpänä jo sanoin etten jaksa joka toinen vuosi uusia niitä muovikumi suojia. :) Orkkis kumeista en tiiä enkä jaksa ees kysyä.

Noi ylivedettävät on semmosta "oikeaa" kumia ja joustavaa et kestää vaikka 10 vuotta. 10€ kpl rasvoineen ja pantoineen.

Tai jos sun ehotus liitty tohon nivelen rikkoontumiseen? Ni kysyin muistin aikana sillä vaan ko mulla on tavallisia vetoakseleita et kannattaako niitä ees jemmata itellä.
E46 330D & E46 328i
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Njoo otinki koko akselin pöyälle enkä vetäny yli kumeja. Käytin niveltä pois sisäpäästä et sai puhtauen varmistettua.

Heleponpi mutteri mopolla paukutella käsi pyöräpesässä akseli irti ko kämytä auton alla ja noitua ko ei saa uutta kumia kuitenkaa helposti yli nykästyä. :D
E46 330D & E46 328i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”