Imusarjan painetunnistin & alipaineen katkaisu lootasta

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Yere
Viestit: 34
Liittynyt: 03.7.2013 14:48
Paikkakunta: Helsinki

Imusarjan painetunnistin & alipaineen katkaisu lootasta

Viesti Kirjoittaja Yere »

Pitäisi siis väsätä systeemi, mikä katkaisee alipaineen kokonaan laatikon ja pumpun välillä, estäen laatikon lipsumisen... painetunnistin imusarjaan, jonkinmoinen solenoidi(?) tosiaan pumpun ja laatikon väliseen alipaineletkuun...

Onko kukaan tehny tämmöistä aikasemmin? Ohjeita ja neuvoja kaivataan! :wink:

Jere
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Siis haluat sitä kuitenkin toisinaan käyttää ?


Eikö nappimalli ois paras, alipaineohjaus on/off ?

Eli kytkimellä ohjaat 3/2 venttiiliä, toisessa asennossa päästää läpi (alipaineen) ja toisessa asennossa ei, noitahan on mersun konehuoneet pullollaan ;)


Sinäkö siitä laatikosta eilen soittelit ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Yere
Viestit: 34
Liittynyt: 03.7.2013 14:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Yere »

pekkovee kirjoitti:Siis haluat sitä kuitenkin toisinaan käyttää ?


Eikö nappimalli ois paras, alipaineohjaus on/off ?

Eli kytkimellä ohjaat 3/2 venttiiliä, toisessa asennossa päästää läpi (alipaineen) ja toisessa asennossa ei, noitahan on mersun konehuoneet pullollaan ;)


Sinäkö siitä laatikosta eilen soittelit ?
Taisin jopa soittaa äsken :wink:

Tosiaan jonkinmoinen systeemi siihen pitäisi väsätä, että ei ala lipsumaan. Nappimalli tai painetunnistimella :) Kumpi sitten järkevämpi, en tiedä..
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

... pohditaas asiaa kunhan poikkeat, mutta syntynee melko "helposti" matkimalla esim W124 turbodieselin hukkaportin ohjausta ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Yere
Viestit: 34
Liittynyt: 03.7.2013 14:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Yere »

Tehdään näin :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”