w124 250d laiskuus ja kulutus

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Jupo
Viestit: 67
Liittynyt: 05.11.2012 23:41
Paikkakunta: oulu

w124 250d laiskuus ja kulutus

Viesti Kirjoittaja Jupo »

w124 2.5d automaatti. Tähän vaihdettiin kone ja sen jälkeen oli laatikko pielessä. Sain säädettyä pumpun säädöstä ja laatikon kyljestä se sellaiseksi minkälaiseksi sen luule olleen aiemminkin. Eli koitin säätää sen kovaksi ja sitten vaijereista lisää siis pehmentää vaihtoa.. Pumpun mötikkää kun säädin niin kaasu oli pohjassa kuten ohjeistettiinkin. Mutta vaikkei nämä mitään varsinaisia raketteja olekkaan niin hieman pirtiämpi luulisi olevan. Ja tiisseliä kuluu varmaan yli 10l sataselle joka tällä hetkellä vielä tympäsee. Onko kellään ollut samanlaista oireilua? Voisko niistä vaijereista säätää sitä että niinkun hieman paremmin lähtee. Tuntuu välillä että kun vaijereita säätelee niin välillä oli todella laiska.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ootkos kattonu koneesta ennakon kohilleen? Niin ja tervetuloa voorumille :!: :)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Jupo
Viestit: 67
Liittynyt: 05.11.2012 23:41
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Jupo »

Joo kiitosta vain. Pitäänee tarkistaa ajotus tässä kunhan joutaa.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mitäs jos käyttäs vehkeen tai pumpun PP-dieselillä? Ainakin itse veisin...
Jupo
Viestit: 67
Liittynyt: 05.11.2012 23:41
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Jupo »

Ennakkoa en ole vielä kerennyt tarkistelemaan mutta asia on jo jonkin verran parantunut. Säädin laatikon kyljestä paineita lisää (nyt yhteensä kierretty noin 1kierros myötäpäivään) sillä pienellä avaimella sen tutin alta. Ja vaijereista säätelin sen jälkeen ja vaihtaa jo kohtuu hyvin ja tehoakin tuntuu olevan enempi kuin vertaa siihen ennen kun oli säädetty paineita. Mutta vielä jokin on pielessä kun ajelin noin 30km vakkari päällä ja pysähdyin risteykseen ja siitä kiihdytin normaali kiihdytyksen niin kakkos ja kolmos välillä nostatti aika paljon kierroksia,Eikä joka kerta tee tuota.Sitä en tiedä vaikuttaako se tyhjäkäynnin vaijeri miten tuohon vaihtoon kun yks kerta kun laitoin parkkiin ja p:n päälle niin tyhjäkäynti oli hieman normaalia korkeammalla. Ja tätäkin se on tehny vain sen yhden kerran,sen jälkeen kierrokset ollu normaalissa peelle laittaessa ja ollessa. Mutta kulutus oli noin 8l/100 kun ajelin 100 km ja tankkasin täyteen takaisin. Että kulutus hieman laskenut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”