Automaattilaatikko ihmettely

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Automaattilaatikko ihmettely

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Eli farmari 250:ssä automaatti laatikko, auto seissy pari vuotta ja nyt sitä kunnostellu leimakuntoon. Vaihteen kun lyö silmää ei ala ryömiä, kaasua kun painaa tarpeeksi niin nyökkii eteenpäin. Taaksepäin menee helpommin. Ei oo mittatikkua, arvelin että avaan sitten pohjaropun ja katon onko yhtään öljyä. No tul sieltä kaks tippaa :D Sitten pohjapois, oisko puol litraa ollu ja turbiinin tyhjäämisen jälkeen 3-3,5 litraa kaikkiaan. Eikös sitä n.6 ois pitäny olla? Maanantaina hommaan suodattimen ja tiivisteen, laitan öölit sisään, oliko se 6.2litraa? Miten mittaan öljytason kun ei ole sitä tikkua vai pitäneekkö ostaa? Jos jolla joustavalla "tikulla" mittais paljonko pitäs olla pohjasta öljyä?
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

5,5 -6,2
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Automaattilaatikko ihmettely

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Turpiini ja laatikko valutettuna meni itellä n, 6.7litraa että oli ylärajalla (722.602).

Yläraja taitaa olla kutauinkin 64mm pohjasta ylöspäin lämpimänä (80astetta)

EDIT: tässähän olikin näemmä kyse 124 eikä 202, ei pitäis pitää auki useampaa sivua...
Viimeksi muokannut AK47, 12.5.2013 0:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

ja jos kyseessä on 4-vaihteinen laatikko niin öljypinta muistaakseni luokkaa 30mm lämpimänä.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Neljähän tässä vissiin on. Tainnu tikku katketa, kun öljypohjasta löyty tommonen.

Kuva

Kuva
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Juu on tikun pää
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

jolle kirjoitti:ja jos kyseessä on 4-vaihteinen laatikko niin öljypinta muistaakseni luokkaa 30mm lämpimänä.
Mutta mitenkäs tuota kun täytettään, eka se kolme litraa, ja sitten lisää niin eihän se paikoilla mihinkään lämpiä. Pitäs tietää paljonko se taso on kylmänä. Ei se varmaan tyhjäkäynnillä paljoa lämpene.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

laita ekana vaikka se 3-4 litraa ja sit pyöräyttää konetta ja sitten loput. sit koeajo ja kattoo öljypintaa sit. tuo 30mm oli sit vaan semmonen about mitta joka mun sprinterissä on. muut korjaa oikean mitan kun kerkiää, mulla ei ole sen parempaa tietoa kunnei tollasta autoa ole :-)
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Sehän ol semmonen homma että, jo ekan 3 litran jälkeen auto ryömi enemmän kuin aikasemmin. Ja 6 litran jälkeen tuntu ihan normaalilta automaatilta, mitä nyt paikallaa vähän liikutin. Ilmaa jarruissa pirusti niin ei paljoa viittiny ajella.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

joo uus pohjan tiiviste vuotaa
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Pohja kiero vedetty pultit liianlujalle oikea kiristys momentti on 8nm
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Joo voihan se olla. Sieltä kait se on hävittäny ne pari kolme litraa mitä puuttu. Pohjan osto varmaan eessä sitten.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

hotari kirjoitti:Pohja kiero vedetty pultit liianlujalle oikea kiristys momentti on 8nm
Eipä tuo auttanut, kait se pitää uus tiivistekin ostaa, vaikka uushan tuo nykynenkin on periaatteessa.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Noniin mitäs sitten on uusi öljypohja ja uusi tiivistekkin (alkuperäinen), mutta silti vuotaa apukuskin puolelta etusivusta. Mitä tällä pitäs tehdä?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Oikua ne korvakkeet, oikea kireys ja jos edelleen takkuaa vie sellaaselle joka sen homman on ennenkin teheny.
Tuos touhus on kohtuu oleellista se tieto miltä niiden korvakkeiden pitäisi OIKEASTI näyttää 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Lucky-Dog kirjoitti:Oikua ne korvakkeet, oikea kireys ja jos edelleen takkuaa vie sellaaselle joka sen homman on ennenkin teheny.
Tuos touhus on kohtuu oleellista se tieto miltä niiden korvakkeiden pitäisi OIKEASTI näyttää 8)
Voi helvata, ei ne läpyskät nyt kovin kummasilta näytä (vääntyneiltä). Momentto on tuo 8nm. Saatto tulla toivalan auto reissu :D
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Aika liukasliikkeinen pakki tässä vehkeessä, vähän kaasu niin ruopii :D Eteenpäin taas ei oikein hyöki, kiksi ei toimi ja kierrokset pysyy kahessa tonnissa ja kiihtyy verkkaisesti. Pakko kakkosella kiertää 5000. Mitähän tuolle vois tehä?
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Liekkö vaikutusta sillä että atf 320 laatikossa eikä 220? Tuohon vuotoon ei oikein osanneet sanoa mitään toivalan autossa kummallista :D
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

shrteam kirjoitti:Liekkö vaikutusta sillä että atf 320 laatikossa eikä 220? Tuohon vuotoon ei oikein osanneet sanoa mitään toivalan autossa kummallista :D
Turbiini luistaa enemmän
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

shrteam kirjoitti:Aika liukasliikkeinen pakki tässä vehkeessä, vähän kaasu niin ruopii :D Eteenpäin taas ei oikein hyöki, kiksi ei toimi ja kierrokset pysyy kahessa tonnissa ja kiihtyy verkkaisesti. Pakko kakkosella kiertää 5000. Mitähän tuolle vois tehä?
Löyty vika tähänkin, kaasuvivulta laatikkoon menevä vaijeri katki het alusta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”