Perän kiinnityspuslien vaihtaminen

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
pekkapa
Viestit: 18
Liittynyt: 05.4.2006 15:35
Paikkakunta: Rovaniemi

Perän kiinnityspuslien vaihtaminen

Viesti Kirjoittaja pekkapa »

Perä ääntää ja näyttää liikahtelevan pienen kolahduksen saattelemana, kun autoa nykii edestakaisin. Voisiko olla perän kiinnityspuslat loppu? Entäpä vaihtaminen: pystyyko vaihtamaan ilman vetoakseleiden ja kardaanin irrottamista? Lienevätkö irrotettavissa kotikonstein vai vaatiiko räjäytystä pajalla??? :?:
pekkapa
Viestit: 18
Liittynyt: 05.4.2006 15:35
Paikkakunta: Rovaniemi

Kiinnityspuslilla tarkoitin tietenkin

Viesti Kirjoittaja pekkapa »

oikealta nimeltä kiinnitysheloja, joita näkyy olevan kaksi perän takana ja edessäkin muistini mukaan yksi, mutta KL:n mukaan 2 myös edessä :?:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ëtuosassakin on kaksi helaa, ne ovat päällekkäin.
Etummaiset on helppo vaihtaa kunhan saa yläpuolen mutterista piippuavaimella kiinni.
Takimmaiset ovat työläät irrottaa ja laittaa paikalleen, joku joka on vaihtanut "kotikonstein" voinee kertoa miten homma onnistuu ?
wiimax.fi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eikös nuo Janille vaihdettu Japen tallissa? En niin tarkkaan seurannut, mutta jotakin ne poltti kaasupillillä ja sitten pudottivat perän alas ja nostivat takaisin. Ei ehkä näillä ohjeilla -vaikka yksityiskohtaiset ovatkin- kannata lähteä kokeilemaan, Jani tai JP74 kertonee tarkemmin... :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
pekkapa
Viestit: 18
Liittynyt: 05.4.2006 15:35
Paikkakunta: Rovaniemi

Perän kiinnityshelat vaihdettu... ujellus jatkuu...

Viesti Kirjoittaja pekkapa »

Nyt vaihdatin perän kiinnityshelat. Takahelat olivat olleet lujassa, mutta irtosivat kuulemma kohtuullisella voimankäytöllä.

Ujellus ei kuitenkaan loppunut. Rättinivelet ovat vielä vaihtamatta, sillä ne vaikuttavat vielä hyviltä. Perän laakerit, kardaanin tulilaakeri, vaihteiston tukityynyt on uusittu. Perän takana kiinnityspultteja yhdistävä kumi on haurastunut ja vielä vaihdettava, muttei vaikuttane ujelluksiin.

Voikohan perässä olevaa kokoon puristuvaa holkkia puristavan mutterin kireydellä tai löysyydellä vaikuttaa hammaskosketukseen? Himottais hieman kokeilla kiristää ko mutteria kokeeksi vai onko simmijutut ainoa tapa hammaskosketuksen säätöön? :?: :?: :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”