Ongelma 124:sen automaattilaatikon kanssa

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
janmun
Viestit: 19
Liittynyt: 25.2.2006 18:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Ongelma 124:sen automaattilaatikon kanssa

Viesti Kirjoittaja janmun »

Moi,
Mikähän olisi raadin arvio seuraavasta viasta?
Hyppäsin tuossa autoon ja lähdin käymään pienen lenkin. Viiden kilometrin kuluttu liikennevaloissa ollessani pysähdyksissä (vaihdevalitsin D asennossa) tuntui hetken aikaa omituista värinää koko autossa ja kierrokset laskivat. Valot kuitenkin vaihtuivat vihreälle joten ojensin vähän oikean jalan nilkkaa ja lähdin liikkeelle. Kun auto sai hieman vauhtia niin tuntui että koko D vaihde katosi. Kierrokset myös alkoi pumppaamaan ja auto melkein sammui nille sijoilleen. Kiskaisin kepistä pienempää pykälää päälle ja meno normalisoitui.

Kohta jouduin kuitenkin pysähtymään ja peruuttelemaan. Heti kun laitoin peruutuksen jälkeen taas vaihteen D:lle niin alkoi tuo rykiminen ja nytkähtely. No lopulta kiesi sammahti siihen ja eikä meinannut millään käynnistyä. Sitten kun sain sen taas käymään niin vedin kepin suoraan 3:lle ja tuntui todella kova nykäys kun vaihde meni päälle. No en enään tohtinut vääntää keppiä D:lle vaan ajelin sitten lähelle kotipihaa 3:lla. Tuossa sitten lähellä kotipihaa kokeilin taas D:tä ja nyt kaikki tuntui toimivan normaalisti.

Mistähän tuota vikaa voisi lähteä etsimään?
Auto siis 230TE -90. Vaihteiston mallista en osaa sanoa mutta oisko se 722.4?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Vahva veikkaus että vaihelaatikolle menevä vaijeri on poikki tai irti?

Tai alipaineletku irti, selviää ottamalla letku irti konehuoneesta ja puhaltamalla siihen, imeäkin voi jos haluaa tietää mitä siellä letkussa on sisällä.

edit. oho, se olikin siis korjaantunut itsestään... ei kai se vaijeri sentäs itsestään korjaannu... :lol:
Viimeksi muokannut Sivonen, 01.4.2006 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Arvataan, vaihdelaatikon jossain venttiilissä ollut roska tai jotain likaa joka on jumittanut venttiiliä ja öljynpaine ei ole päässyt sinne minne pitää. Sitten kökkö on jatkanut matkaa öljyn virtauksen mukana. :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”